Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako muuttaa yhteen alkoholistin kanssa?

Vierailija
28.01.2024 |

Taloudellisesti se olisi kannattavaa, olen köyhä ja houkuttelee ilmainen asuminen. Nyt kun asumistukea leikattiin, niin ajatus on yhä houkuttelevampi. Pystyisin avustamaan opiskelevia nuoriani. Jos asun itsekseni, niin mitään ei jää viivan alle. Valinta on siis oma mielenterveys tai lasten mielenterveys. Mitä tekisitte?

Ja ei, en mene töihin, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden päästä ap kyselee sitten täällä palstalla, kuinka päästä alkoholistista eroon, kun ei ole omaa asuntoa eikä oikein tulojakaan. Lapsetkin ovat tilanteesta huolissaan.

Yhteen muuttaminen on helppoa, eroaminen sitten huomattavasti vaikeampaa, kun kaikki pitää aloittaa taas kerran alusta. Haluatko todella luopua omasta itsenäisyydestäsi, ja heittäytyä täysin alkoholistin armoille? 

Satunnaisesti jonkun juopon kanssa voi olla hauska viettää aikaa. On täysin eri asia elää ja jakaa arki alkoholistin kanssa. Olen asunut aikanaan vuosikausia alkoholiriippuvaisen kanssa, enkä todellakaan ikävöi noita aikoja. Olin menettää oman mielenterveyteni siinä rumbassa.

Nuoret saavat valtion takaamaa opintolainaa ja opintotukea, mahdollisesti asumistukea ja toimeentulotukea. Osa-aikaisesti voi tehdä töitä ja kesällä myös kokoaikaisesti.

Vierailija
82/98 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et säästä senttiäkään. Menetät saman tai enemmän juopolle, minkä ennen maksoit asumisesta. Lisäksi nuoresi eivät enää halua tulla luoksesi kylään. Luultavasti joutuvat omista vähistä varoistaan sinut lopulta pelastamaan, kun etsit turvaa kevättalven hupenevasta lumihanges

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästöjä sen verran, että pystyn kyllä muuttamaan omilleni, jos tarvitsee. Harmillista kyllä mulla ei ole säästöjä niin paljoa, että pystyisin lapsiani avustamaan kovin pitkään.

Vierailija
84/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa ehdottomasti. Kuinka paljon edes voittaisit siinä? Muutaman satasen? Kyllä sen takia jo kannattaa elämänsä pilata.

Vierailija
85/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei raitis mies kelpaa naisille. On raittiita sinkkumiehiä paljon ja sellaisia jotka ei juo joka viikko eikä joka kuukausi.

Vierailija
86/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kannattaa ehdottomasti. Kuinka paljon edes voittaisit siinä? Muutaman satasen? Kyllä sen takia jo kannattaa elämänsä pilata.

Muutama satanen on aika paljon rahaa pienituloisille. Toimeentulotuessa 240 euroa lasketaan ruoan osuudeksi, että se on köyhälle ihan merkityksellinen raha.

Vierailija
87/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on säästöjä sen verran, että pystyn kyllä muuttamaan omilleni, jos tarvitsee. Harmillista kyllä mulla ei ole säästöjä niin paljoa, että pystyisin lapsiani avustamaan kovin pitkään.

Antaisit lasten aikuistua ja opetella pärjäämään. 

Tuo on läheisriippuvaisuutta.

Vierailija
88/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi niinkään. Täällä palstalla olen monesti törmännyt sellaiseen ajatukseen, että lukiolaiselle pitää vielä vanhempien kustantaa kaikki ja antaa rahaa ja vanhemmilla on velvollisuus elättää vielä. Tässä tapauksessa, kun isä ei pysty auttamaan, niin tilanne on kyllä huono.

Sivusta

Vierailija
89/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei raitis mies kelpaa naisille. On raittiita sinkkumiehiä paljon ja sellaisia jotka ei juo joka viikko eikä joka kuukausi.

No kun aloittajan täytyy itsekin olla roku. Ei yksikään raitis kysele tuollaisia, baareista ei niitä raittiita löydy. 

Vierailija
90/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pystyisi mitenkään hankkimaan sitä paria satasta lisätuloja? Ei siihen ihan kauheasti tarvitsisi töitä tehdä. Eikö eläkkeen päälle saa tienatakin ihan mukavasti ennen kuin se vaikuttaa?

Vierailija
91/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi niinkään. Täällä palstalla olen monesti törmännyt sellaiseen ajatukseen, että lukiolaiselle pitää vielä vanhempien kustantaa kaikki ja antaa rahaa ja vanhemmilla on velvollisuus elättää vielä. Tässä tapauksessa, kun isä ei pysty auttamaan, niin tilanne on kyllä huono.

Sivusta

Tuo on juuri se pahin paikka  jos toinen vanhempi ei tue, koska ei saa enää elareita, mutta ei mitään muutakaan, jos toinen vanhempi ei pysty avustamaan.

Vierailija
92/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa muuttaisi juovan alkoholistin kanssa yhteen. 

Terveet aikuiset lapset sais itse huolehtia omista rahoistaan ja toimeentulostaan.

Vierailija
93/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa muuttaisi juovan alkoholistin kanssa yhteen. 

Terveet aikuiset lapset sais itse huolehtia omista rahoistaan ja toimeentulostaan.

Mut onko ne lapset ihan terveitä, jos eivät jaksa töitä, kuten aloittaja kertoi. Ainakaan nuorempi. Ja jos isäkin on sairastunut, niin ei oo varmaan helppo, kun äitikin on vissiin mt-syistä eläkkeellä.

Vierailija
94/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta

Lukio on ilmainen. 

Vierailija
95/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta

Lukio on ilmainen. 

Mutta ruoka ja asuminen ei.

Vierailija
96/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut laskuriin eri lukuja ja saisin eläkkeensaajan asumistukea sata euroa enemmän kuin tavallista asumistukea. Jos asuisin miehen luona, niin minulle jäisi 166 euroa enemmän käyttöön, jonka voisin antaa lapsilleni ja luultavasti säästäisin jonkin verran myös ruokakuluissa. En tiedä yhtään, mikä olisi järkevää. Raha houkuttelee, mutta se muu ei niinkään 

Vierailija
97/98 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat eläkkeensaajan asumistukea, niin paljonko se olisi? Siihen, kun lasketaan eläkke lisäksi, niin saisit aika hyvin omaan asuntoon ja jos osaat nuukasti elää, niin pystyisit avustamaan lapsiasi kuitenkin. Edellyttäen tietysti, että tulisit toimeen vähällä 

Vierailija
98/98 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤦

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän