Kannattaako muuttaa yhteen alkoholistin kanssa?
Taloudellisesti se olisi kannattavaa, olen köyhä ja houkuttelee ilmainen asuminen. Nyt kun asumistukea leikattiin, niin ajatus on yhä houkuttelevampi. Pystyisin avustamaan opiskelevia nuoriani. Jos asun itsekseni, niin mitään ei jää viivan alle. Valinta on siis oma mielenterveys tai lasten mielenterveys. Mitä tekisitte?
Ja ei, en mene töihin, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kommentit (98)
Nyt joku järki ap käyttöön. Ihan oikeastiko edes harkitset alkoholistin kanssa yhteenmuuttoa? Kunnioita itseäsi, äläkä tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jos haluat turpaasi siltä juoppo mieheltä.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Ei se ole väkivaltainen.
Alkoholismi on krooninen ja etenevä sairaus. Vaikka hän nyt olisi kuin nallekarhu, myöhemmin tilanne voi muuttua. Alkoholi muuttaa ihmisen aivojen otsalohkon toimintaa pitkään jatkuvassa käytössä. Se osa aivoista säätelee impulsseja, tuo kyky rapistuu, kun alkoholia nautitaan paljon ja toistuvasti. Nallekarhusta saattaa tulla raivoava karhu.
Niin. Sitten voisin häipyä ja häipyisinkin. Pitäisi selviytyä siihen asti, että lapset ovat saaneet opintonsa päätökseen. Vanhempi toivottavasti valmistuu neljän vuoden kuluttua, nuoremmalla menee pitempään.
Lapset hakekoon opintorahaa ja opintolainaa. Isäkin heillä ilmeisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Onko eläkkeesi syy mt ongelmat, jotka eivät oikein ole hoitotasapainossa? Harkintakykysi ja ennakointi eivät tunnu olevan ihan tasapainossa.
Nythän mä nimenomaan harkitsen ja ennakoin. Vaihtoehdot ovat vain vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jos haluat turpaasi siltä juoppo mieheltä.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Ei se ole väkivaltainen.
Alkoholismi on krooninen ja etenevä sairaus. Vaikka hän nyt olisi kuin nallekarhu, myöhemmin tilanne voi muuttua. Alkoholi muuttaa ihmisen aivojen otsalohkon toimintaa pitkään jatkuvassa käytössä. Se osa aivoista säätelee impulsseja, tuo kyky rapistuu, kun alkoholia nautitaan paljon ja toistuvasti. Nallekarhusta saattaa tulla raivoava karhu.
Niin. Sitten voisin häipyä ja häipyisinkin. Pitäisi selviytyä siihen asti, että lapset ovat saaneet opintonsa päätökseen. Vanhempi toivottavasti valmistuu neljän vuoden kuluttua, nuoremmalla menee pitempään.
Opintorahaa saavat. Toinen käy töissä opintojen ohessa, toisesta ei siihen ole, ei meinaa jaksaa nytkään. Murehtivat jo kovasti kevättä ja nuorempi on suorastaan ahdistunut. Isänsä asuu tuetussa asunnossa, eikä hänelle jää yhtään ylimääräistä menojen jälkeen, olen nähnyt edunvalvojan laskelmat. Opintolaina ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ilmainen? Kelatäti ottaa selvää ja pääset takaisinperintään. Mömmöt ei sinänsä paljoa maksa, ne on melko pakolliset.
Ei kai eläkettä sen perusteella voi takaisiperiä, vai mitä tarkoitat? En tietenkään saisi asumistukea enää jos asuisin ilmaiseksi, mutta omavastuuta ei tarvitsisi maksaa sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kannattaa, kyllä sä sen pystyt muutamaan
Eihän ap yrittänyt muuttaa eikä kuvitellut sen olevan mahdollista.
Oletko tietoinen eläkkeensaajan asumistuesta? Yksin asuessasi saisit sitä, se on vähän korkeampi, eikä leikkuri iskenyt siihen ainakaan vielä. Mahdollistaisiko tämä jotakin? Lapsiasi se ei tietenkään auta, koska ovat opiskelijoina yleisen asumistuen piirissä, mutta itseäsi se voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat asua ilmaiseksi eikä asumisesta koidu sinulle mitään kuluja ja vaivaa, kannattaa toki.
Ihmettelen vain, miksi joku alkoholisti haluaisi tarjota sinulle asunnon ilman vastapalveluksia.
Pillua saa ja kotipiian ja huolehtijan.
Tätä tämä nyt on, kun asumistukea leikattiin. Ihmiset joutuvat kohtuuttomiin tilanteisiin ja tekemään huonoja valintoja.
Alkkis laittoi oveen varmuusketjun ja meni nukkumaan kaupassa käydessäni. Kun hän itse poistui siitä asunnosta, jätti oven raolleen että pääsee takaisin.
Jouduin soittamaan poliisit päästäkseni asuntoon, he ruuvasivat ketjun pois.
Miksi lapsesi eivät ota opintolainaa, jos kerran opiskelevat? Se kai se ensisijainen tulomuoto on opiskelijalle. Vai opiskelevatko ollenkaan, epäilen vähän.
Ehdottomasti. Hankkikaa vielä pari muksua kuvioihin mukaan.
Et ehkä käy ihan täysillä, mutta teeppä nyt alkuun koemuutto eli asu sen alkkkiksen kanssa 24/7 saman katon alla alkuun vaikkapa kokonainen kuukausi. Näet millaista se meno oikein on. Taitaa se alko maistu sinullekin. Vai mitä muuta yhteistä muka voi olla???
Vierailija kirjoitti:
Mikään raha ei saisi minua muuttamaan juovan alkoholistin kanssa saman katon alle, jollei välissä olisi umpiseiniä. Olen kyllä alkoholistin kanssa naimisissa, mutta en olisi, jollei hän olisi lopettanut juomista.
👍
Onko tämä provo? Oikein etsit hankaluuksia. Lapsesi eivät tule käymään kun asut juopon kanssa. Rupeat jossain vaiheessa itsekin juomaan, et pääse minnekään, koska juopot on mustasukkaisia. Jos sitten lähdet, alkaa kilttikin lyömään, uhkailemaan tms henkistä väkivaltaa. Jos et juo, alat siivoomaan miehen paskaisia huonoja ja petivaatteita. ÄLÄ hanki itsellesi vaikeuksia.
Kannattaa jos on itse juoppo. On aina juomaseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Hankkikaa vielä pari muksua kuvioihin mukaan.
En ole enää lisääntymisikäinen.
Raha sanelee nyt liikaa toimintaasi. Onko tilanne nyt tosiaan sellainen, että mitään muuta mahdollisuutta ei oikeasti ole? Ymmärrän kyllä, että tiukkaa voi tulla monellakin, mutta ei tuo kyllä mihinkään hyvään johda.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä provo? Oikein etsit hankaluuksia. Lapsesi eivät tule käymään kun asut juopon kanssa. Rupeat jossain vaiheessa itsekin juomaan, et pääse minnekään, koska juopot on mustasukkaisia. Jos sitten lähdet, alkaa kilttikin lyömään, uhkailemaan tms henkistä väkivaltaa. Jos et juo, alat siivoomaan miehen paskaisia huonoja ja petivaatteita. ÄLÄ hanki itsellesi vaikeuksia.
En tiedä tulisivatko lapset muutenkaan sinne itsemurhakuutioon vierailuille. Itse asiassa miehellä olisi tilaa paljon enemmän.
Voihan sen niinkin sanoa. Tosin lähtökohtaisesti tykkään hänestä ja nämä leikkaukset sosiaaliturvaan nyt pakottavat ajattelemaan asioita puhtaasti taloudelliselta kannalta.