Nyt ne jouluvalot pois!
Kommentit (37)
Ne on kausivalot. Meillä pidetään yleensä maalis-huhtikuulle, on paljon tunnelmallisempaa kun ikkunasta näkyy valot.
Ne on nykyään kausivaloja, meillä palaa ainakin huhtikuun puoleen väliin.
Ap, nyt valoja päälle, ne ovat kausivalot.
Eikä! Minusta on mukavaa lepuuttaa silmiä katsomalla naapuritalon ikkunassa olevaa joulutähteä, valaistua.
En laita. Kaikista pahinta talveswsa on PIMEYS! Mulla alkaa joulu Marraskuun eka päivä ja lyön kaikki valot päälle ja koristeet seinille ja loppiaista vietän Helmikuun vika päivä.
Nönnönnöö, pidän uhallani vaikka juhannuksenakin päällä, koska haluan, niih!
Miten kenelläkään voi olla näin pieni elämä?
Tuntuu että jouluvalot vaan lisääntyvät kevättä kohti mentäessä. Eilen kun ajelin,näin useita uusia lipputankojoulukuusia. Ehkä olleet 100% alennuksessa. Kyllä ne ainakin ovat jouluvaloja. Kausivalot ovat sellaisia somistusvaloja,ei mitään joulukuusia.
Kuusi vielä, sisällä.Ketään ei voi siitä suutansa pieksää.Meidän hima.
Muutaman kuukauden päästä päivä alkaa taas lyheneen, eipä noita kehtaa edestakaisin veivata
Minulla ei ole lainkaan ollut jouluvaloja, vain kausivalot. Ne palavat vaalivoittomme kunniaksi vielä tänä iltana, mutta sitten sammutan nekin mieltäsi painamasta pois kello 23,00.
Samaa mieltä kuin AP. Lapsellista pitää vieläkin niitä.
No ei lapsellista, mutta ei ne enää oo kivan näköisiä, kun päivä rupeaa pitenemään. Its otin loputkin pois eilen.
Jouluvalot muttuvat kausivaloiksi loppiaisena, kun kuusi kannetaan ulos. Vanha suomalais-ugrilainen perinne, pitää örkit ja urpot pois pihoilta kevääseen asti. Ne, jotka eivät valoja suo ja/tai salli, saavat keväällä punkin pureman pyllyn kannikkaan. Yst.terv. ympäristö-valopää
Minähän pidän valoni tasan niin kauan kun itse haluan. En tarvitse sinun lupaa siihen
Äläpäs komentele!
Minä lähden pimeällä töihin ja palaan pimeällä takaisin töistä kotiin. Sitten kun aamut ja illat ovat valoisia, voi valot ottaa pois käytöstä.
Mulla on helmikuussa synttärit, valot saavat olla siihen asti.