Kuntouttava työtoiminta
Kauanko tällaiseen pitää osallistua? Ohjaaja painelee paremmissa töissä, lääkärin aikoja ei saa, mikä tässä kuntouttaa? Tampereella paikat ovat lähinnä suojatyöpaikkoja ohjaajille. 1,5 vuotta nyt jatkettu tätä pelleilyä. Mediapaja on kaupungin helpoin paikka hommata päihteitä. Kyllä tilastot kaunistuu.
Kommentit (135)
Ohjaajan paikat menee kaveripiireissä myös yhteydet kunnantoimistoon ratkaisee ja hyvässä lykyssä orjantyöt tehdään ohjaajien suvun apulaisina.
Ainakin perus työharjoittelujakso on vain 6 kk kerralla ja samassa paikassa ei saa jatkaa uudella jaksolla.
Onko kuntouttava eri systeemi? Nykyään on venattava kuntouttava kaksi vuotta enen kuin saa palkkatuen ja onneksi palkkatuki onkin poistumassa kolmannelta sektorilta kun rahaa vaan ei ole.
Palkkatukirahat olisi käyetteävä vain oikeisiin työpaikkoihin, eli työllistymiseen.
Mulla olis palaveri työkkärin kanssa. Minä en mene minnekään kuntouttavaan.en ikinä.. sama päähän potkiminen jatkuu oli siellä tai ei. Lähettäkää mulle mieluummin vaikka jotain lopetus pillereitä.. kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä puhalletettu kuntouttavassa? Jouduin itse lääkäriin käymään kun kieltäydyin. Miksi minun pitäisi puhaltaa kun en ole päihdekuntoutuksessa enkä aja autoa? Tämäkin Tampereella.
Kuntouttavaan työtoimintaan ei saa osallistua päihtyneenä. Minua ei ole puhallutettu, mutta olen kyllä todistanut sellaista. Ja peruste on siis edellä mainittu.
Meidän pajalla on välillä porukkaa sekaisin kuin seinäkello. Ei näytä ohjaajia kiinnostavan.
Ei kuntouta, vaan taannuttaa, mikä lienee nykyisessä vihamielisessä ympäristössä perimmäinen tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä sopimusvuoressa Lielahdessa oikein tapahtui. Lähes kaikki ohjaajat vaihtoivat työpaikkaa viime vuonna?
Useamman vuoden sopimusvuoren touhua seuranneena voin todeta työntekijöiden vaihtuvan KOKO AJAN myös muissa yksiköissä, esim. siellä tennishallien huudeilla. Missään ei ole niin suurta vaihtuvuutta kuin sopimusvuorella.
Kertoo omaa kieltään.
Välttäkää.
Sama porissa
Onpa jotain puuhastelua. Muista kantaa kaikki irtokama kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaikenlaisesta kuntouttamisesta täysin tietämätön. Mutta eikö tuollainen valmiiksi pureskellun elämän tarjoilu "kuntouttavana toimintana" passivoi ihmistä ja tee siitä entistä kykenemättömämmän kaikenlaiseen ns normaaliin oma-alotteiseen ja itsenäiseen olemiseen?
Ei, päinvastoin, kunhan se on kohdistettu oikein. Neljän seinän sisään syystä tai toisesta jumittuneille, mielenterveyskuntoutujille, vuosikausia työelämän ulkopuolella olleille jne se voi olla hyvinkin hyödyllinen. Eli esim. syrjäytyneille/syrjäytymisvaarassa oleville. Saa apua myös erilaisten paperisotkujen kanssa, kelan hakemukset yms.
Se voi myös olla osa työkyvyn arviointia työkyvyttömyyseläkettä hakiessa (eli voi olla apuna eläkkeelle pääsemisessä, saadaan yksi rasti ruutuun lisää, näyttää että olet tosissasi yrittänyt tms.. hömppää ehkä, mutta kun jotkut raamit siihenkin on pitänyt määritellä)
Jos taas on kyse vuosia työelämässä olleesta, työkykyisestä ihmisestä, jolle on sattunut pidempi työttömyysjakso, niin eipä siitä sen kummempaa hyötyä taida olla, paitsi jos kaipaa juttuseuraa ja jotain puuhastelua päiviin.
Mä luulen, että tuollainen tehoton ja turha systeemi tullaan lopettamaan. Järjetöntä resurssien haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tuollainen tehoton ja turha systeemi tullaan lopettamaan. Järjetöntä resurssien haaskausta.
Aivan järkyttävään paskaan haaskataan yhteiskunnan vähät veroeurot ja velkaraha!!!
Nöyryyttävää ja menee loputkin itsekunnioituksen rippeet
Vai kuntouttavaa... Vankeus ja orjatyö lähempänä totuutta .
Ihmisoikeuksia ei saa parannettua yhtään, jos suostuu kaikilla ihmisillä tuen leikkauksiin, minitukiin ja työllisyys/sossujen toimiin. Sekä äänestää samaa joka kerralla, politiikka on sitä, ellei sitä poisteta sieltä. Ja sairaana moni ei voikaan.
Entäs ne jotka ovat niin tyhmiä etteivät osaa olla työmaalla kunnolla tai osata edes tulla töihin, kultapojuissa on paljon sitä väkeä ettei oikeissa töissä pärjäis, tälläset sit tarviikin päivä(valo)hoito paikkoja. Niitä ei saa päästää oikeisiin töihin.