Miten on rahaa syödä kasviksia ja hedelmiä ja marjoja se määrä mikä pitää?
Tykkään monipuolisesti erilaisista marjoista, vihanneksista, salaateista, hedelmistä ym. Mutta ei ole rahaa ostaa niitä sitä määrää mitä pitäisi. Mustikat, mansikat, appelsiinit, salaatit, paprikat ym on tosi kalliita, jos niitä syö sen puolisen kiloa päivässä. Marjat haluan kotimaisina, koska ulkomaiset marjat pitää keittää enkä halua mitään keitettyjä hilloja ym vaan haluan syödä marjat sellaisenaan suoraan pakastimesta vaikka maidon kanssa, tai viilin päällä. Tomaatit ym käy hyvin ulkomaisetkin.
Neuvokaa miten saada syötyä halvalla tuo puoli kiloa vihanneksia, marjoja ym päivässä.
Kommentit (465)
Kasvisten syöntiä kallistaa se muotoilu.
Tehdään feikki pekonia joka näyttää veriseltä laastarilta ja juustoa joka ei sula ym järkevää.
Jos söisitte ne kasvikset ihan luonnon muovaamina niin hinta pysyisi edullisempana. En oikein ymmärrä sitäkään että vegaanit värjää porkkanat punajuurella ja grillaa sen makkarana grillissä? Nom nom..
Pinaatti ja lehtikaali ihan tuoreena saattaa aiheuttaa pahojakin vatsavaivoja, näin ainakin itselleni, mutta kypsennettynä käyvät aika hyvin. Voi kiehuvassa vedessä ryöpätä ja sitten lisätä vaikka aamusmoothieen.
Ostan pakastettuja kasviksia isoissa pusseissa ja höyrytän niitä. Ostan linssejä ja papuja kaupasta ja keitän ne painekattilalla kypsiksi, jäähdytän ja pakastan annoksina. Tämä tietenkin vaatii sen pakastimen, jota harvalla opiskelijalla on tai edes mahtuisi asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin syödään joka päivä tuoreita kasviksia. Marjojahan ei kovin suurta määrää suositella päivässä, vaikka meillä niitä itse kerättynä olisikin. Meillä syödään melkein päivittäin porkkanaraastetta, tai porkkanoita tikkumaisiksi leikattuna. Omenoita alle euron kilo, ja appelsiineja.
Porkkana terveellisempi kypsennettynä.
Vierailija kirjoitti:
Syökää kanaa! 🐔 🐣👩🍳🍳
Ime parsaa!!!
Miten joku jaksaa syödä ruokaa puoli kiloa päivässä? Se kasvismäärä vastaa painossa kokonaista einesmaksalaatikkoa ja vielä neljännes toisesta. Minä en saa ainakaan päivässä tuota määrää ahdettua mahaani, oli se sitten vihanneksia tai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin syödään joka päivä tuoreita kasviksia. Marjojahan ei kovin suurta määrää suositella päivässä, vaikka meillä niitä itse kerättynä olisikin. Meillä syödään melkein päivittäin porkkanaraastetta, tai porkkanoita tikkumaisiksi leikattuna. Omenoita alle euron kilo, ja appelsiineja.
Porkkana terveellisempi kypsennettynä.
Kurkku nautinnollisempi pillussa.
Vierailija kirjoitti:
Pinaatti ja lehtikaali ihan tuoreena saattaa aiheuttaa pahojakin vatsavaivoja, näin ainakin itselleni, mutta kypsennettynä käyvät aika hyvin. Voi kiehuvassa vedessä ryöpätä ja sitten lisätä vaikka aamusmoothieen.
En pidä kaaleista!
Kyllähän siihen meneekin rahaa. Hyvin halvalla ei onnistu.
Kesällä poimit marjoja toisena kokopäiväisenä työnä. Lidlistä saa halpoja pakastevihanneksia. Citymarketeissa on aina välillä kasviksia ja hedelmiä eurolla. En syö itse tarpeeksi näitä, mutta omia neuvojani noudatan, niin saa edes vähän terveellistä.
Niin ja pavut ovat nyt k-kaupoissa tarjouksessa 2,50€ 3kpl. Ja monen mainitsema porkkana on halpaa. Monesti teen porkkanasta siivuja, paistan pannulla ja maustan ja syön lihan kera. Tänään kesäkurpitsasiivut on lihan kera ruokana.
Ensinnäkin kannattaa ostaa sesonkituotteita. Tällä hetkellä edullisia ovat tomaatit ja kurkut. Banaanit ovat halpoja läpi vuoden, ja sitrushedelmät keväällä. Omenoita saa välillä tosi edullisesti. Kaalit, porkkanat, kesäkurpitsat eivät ole kovin kalliita koskaan. Pakasteita ja papusäikykkeitä kannattaa myös käyttää. Itse poimin paljon sieniä ja marjoja, mustikat ja puolukat riittävät minulla pitkälle talveen. Kun loppuvat, ostan niitä kilon pusseissa esim. Lidlistä, kotimaisia ja usein tarjouksessa. Käytän auringonkukan siemeniä paljon pähkinöiden jatkeena. Vähän järkeä käyttämällä kustannukset pysyvät kyllä hyvin kohtuullisina, ihan turha väittää muuta.
Eilen appelsiinit 99 c/kg. Hävikkilaatikko 2 e (sisältö pussillinen eli 5 kpl avokadoja, 3 paprikaa, 6 yksikyntistä valkosipulia, nippu kevätsipulia, laatikollinen 350 g kirsikkatomaatteja, 6 irtoporkkanaa, lehtikaalipussi, 1 iso kukkakaali, 1 pienehkö parsakaali. Lisäksi pakkasessa on viime kesältä mustikoita pari rasiaa, lakkoja ja vattuja 1 rasia sekä wokkivihanneksia, keittojuureksia ja itse tehtyjä kasvispihvejä. Omenat maksavat läpi vuoden Prismassa n. 1 e/kg (puolalaiset, ovat hyviä). Puoli kiloa ei todellakaan ole paljon, sen syö jo normaalina lounassalaattina. Emme ahda sisäämme pastaa ja jauhosoosseja tai pitsaa (pelkkää rasvaa ja jauhoja sekin).
Vierailija kirjoitti:
Eilen appelsiinit 99 c/kg. Hävikkilaatikko 2 e (sisältö pussillinen eli 5 kpl avokadoja, 3 paprikaa, 6 yksikyntistä valkosipulia, nippu kevätsipulia, laatikollinen 350 g kirsikkatomaatteja, 6 irtoporkkanaa, lehtikaalipussi, 1 iso kukkakaali, 1 pienehkö parsakaali. Lisäksi pakkasessa on viime kesältä mustikoita pari rasiaa, lakkoja ja vattuja 1 rasia sekä wokkivihanneksia, keittojuureksia ja itse tehtyjä kasvispihvejä. Omenat maksavat läpi vuoden Prismassa n. 1 e/kg (puolalaiset, ovat hyviä). Puoli kiloa ei todellakaan ole paljon, sen syö jo normaalina lounassalaattina. Emme ahda sisäämme pastaa ja jauhosoosseja tai pitsaa (pelkkää rasvaa ja jauhoja sekin).
Mistä saisi 2e hävikkilaatikon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö käy Lidlissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö käy Lidlissä?
En, liian kaukana. Mutta kiitos vastauksesta.
ite usein syön joka päivä: banaani, omena, ja appelsiini. siitä tulee melkein 500 g.
Joskus muuta, pakastevihanneksia, viinnirypäleitä, kurkkua joka päivä, tomaatin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole varaa.
Ihan turhaa ulinaa, ei kukaan usko enää valheitasi, ulisija.
Porkkanaraaste, johon laittaa sekaan joko puolukkaa, sokeritonta ananasmurskaa mehussa, appelsiinia tai muuta sitrushedelmää. Se on niin hyvää, että voi laittaa joka viikko kulhollisen ja syödä sitä kunnolla. Sitten iso omena joka päivä, vaikka töihin eväiden joukkoon. Illalla vielä appelsiini tai satsuma tai banaani, yöpalaksi. Siinä on jo alkua eikä nuo aineet maksa paljon. Lisäksi voisi olla parsakaalia ja munakoisoa kevyesti kypsennettynä tai kaupan hapankaalia. Punajuuret ovat maukkaita ja niitä saa esikypsennettynäkin. Pinaattikin on tosi hyvä vihannes. Puolukkasurvosta voi syödä lisukkeena aterialla. Tomaattia saa tomaattimurskanakin, josta voi laittaa pastakastiketta. Hinta ei pitäisi siinä olla esteenä.