Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus
Mitä voin tehdä? Mulla ei kirjaimellisesti ole mitään muta kun vajaa puoli litraa rasvatonta maitoa?
Kahdesta kananugetista jäi nälkäkin...Rahaa on 3 senttiä, ja Kelasta tulee rahaa vasta 4.2.
Tässä on oikeasti ihan hätä käsillä...En koskaan olisi uskonut että kaltaiseni joutuu tällaiseen tilanteeseen. Ennen pärjäsin, mutta nyt ruoan hinta on noussut niin valtavasti että en vain tule enää toimeen.
Saan Kelasta perustoimeentulotukea, työmarkkinatukea ja asumistukea jos sillä on merkitystä.
Neuvoja? Mistä voin saada ruokaa?
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on tulot ja perusmenot? Työttömät saa lähtökohtaisesti enemmän rahaa kuin opiskelijat joten aina vähän ihmetyttää nää ettei ole _mitään ruokaa_ eikä ole esim viikon aikana huomattu asiaa ja käyty ruoka-avussa jne
Sivusta heitän, että olen vähän ikävä ihminen ja kysyisin nyt ensimmäisenä, että meneekö ap:llä rahaa päihteisiin ja tupakkaan. Ihmettelen nimittäin, kuinka työttömillä tuttavillani ja opiskelijoilla on varaa niihin. Olen osa-aikaistöissä eikä rahat millään riittäisi päihteisiin, jos syödäkin meinaa.
Älä ainakaan mene diakoniaan märisemään, koska se ei ole raha-automaatti ja toisekseen et ole aidossa vaan itse aiheutetussa hädässä: rööki, viina ja suoratoistopalvelut menivät taloudenhallinnan ja maltin edelle. Paasto on terveydeksi ja selviät kyllä pari päivää, sen ajan voit samalla miettiä mitä tuli tehtyä.
Ai niin ja mene töihin myös.
Ei köyhä syö kananugetteja eikä muuta valmisruokaa
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhä syö kananugetteja eikä muuta valmisruokaa
Totta. Avaaja ei ole käynyt peruskouluakaan loppuun, kun on noin avuton.
Koska asut Helsingissä, niin laita sähköpostiosoite. Minulla on täällä Pohjois-Helsingissä autotallissa viisi kassillista tyhjiä pulloja. Nuo kun palautat kauppaan, niin saat viikoksi vatsan täytettä hyvin, kunhan et nugetteihin ja rasvattomaan maitoon niitä rahojasi tuhlaa. Ei tarvitse nähdä vaivaa edes pullojen keräämiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä kananuggettien ja rasvattoman maidon hinnalla n 3,5e olisit saanut 10kpl kananmunaa, 1kg kaurahiutaleita, 500g pakastevihanneksia ja kaupan oman merkin margariinirasian. Olisit syönyt viikonlopun niillä. Tällä tarkoitan sanoa että ruuan hinta ei ole ainoa ongelma, vaan myös mitä ruokaa ostat. Siihen voit vaikuttaa. Eikä yksi henkilö tarvitse kaksiota asumiseen, saisit vähennettyä yksiöön muuttamalla menoja niin että ruokaan jäisi satoja euroja enemmän. Tämäkin oma valinta.
Laskin nuo ostokset s-marketissa, ja 5,42 tekee.
Ohis
Kannattaa käydä lidlissä ja k-menu on edullisempi. Nuo saa 3,5e kun katsoo hintoja. Sun ei tarvi ilmeisesti.
No näkys k-superissa tekevän 5,23 vastaavat tai halvimmat. Siellä
Siellä myös nugetit ja maito on enemmän kuin 3,5e, ja edelleen lidlistä tai kauppojen halpismerkit niin tiedän että saa 3,5e hintaan nuo ostokset. Ellet sä löydä niin sille en mitään voi, varmaan joudut sitten edelleen ostaa vaa nuggetteja ja maitoa. Lidl on lähellä asuu missäpäin hkiä vain, mutta sulla on tekosyy kaikkeen. Kuole nälkään sitten, näyttää olevan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tollo mikä tollo. Ei koskaan opi.
Outoa, ettei jonkun kaapin perällä ole edes desilitraa kaurahiutaleita...Miten ihminen voi pitää kaappinsa/jääkaappinsa aina typötyhjillään? Mä työnnän jämäruoat, vaikka olis vähänkin, pakastimeen. Miksi AP ei herännyt tekemään jotain jo etukäteen? Parit hernaripurkit pitäis aina olla jemmassa.
En syö mitään kaurahiutaleita niin miksi niitä olisi kaapissani?
Ap
Ap on sitten vaan hyvä ja jää huutamaan nälissään nugetteja helsinkiläiseen kaksioonsa. Valitettavasti vaikka tää provo onkin niin tunnen henkilökohtaisesti vastaavia tapauksia. Onneksi suurin osa pienituloisista osaa elää tulojensa mukaisesti.
Ai että vaan sisäfile vain kelpaa
Joko tää päivän provo kuoli nälkään vai lähtikö se hakeen niitä pulloja?
Vierailija kirjoitti:
Ai että vaan sisäfile vain kelpaa
Kukaan ei ole mistään sisäfileestä koskaan puhunut, mitä selität?
Ap
Ihminen pärjää 2-3 viikkoa helposti ilman ruokaa kunhan vettä saa.
voitko myydä jotain esim facebook kirppiksellä?
ruoka apu:
ruoka-apu.fi
Vierailija kirjoitti:
voitko myydä jotain esim facebook kirppiksellä?
ruoka apu:
ruoka-apu.fi
En ole facebookissa
Ap
Miten pärjäilet?
Otitko yhteyttä paikkakuntasi aikuissosiaalityöntekijään?
Onko ap selventänyt tässä ketjussa tulonsa ja menonsa. Jos ei, niin en paljon jaksa sympatiseerata tilannettaan.
sivukaupalla neuvoja on hänelle annettu. Olen huomaavinani vain pari ap:n vastausta, eli että kaurapuuro ei kelpaa ja ulos ei viitsi lähteä pulloja keräämään. Ruoka-apujonoonkaan ei ilmeisesti jaksa mennä, mitään kommenttia tähänkään ehdotukseen ei ole tullut.
Nyt pieni pikavippi ja kunnon pitkävetolapun tekoon. Huomenna elelet herroiksi. Voitto on varma.