Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus

Vierailija
27.01.2024 |

Mitä voin tehdä? Mulla ei kirjaimellisesti ole mitään muta kun vajaa puoli litraa rasvatonta maitoa?

Kahdesta kananugetista jäi nälkäkin...Rahaa on 3 senttiä, ja Kelasta tulee rahaa vasta 4.2.

Tässä on oikeasti ihan hätä käsillä...En koskaan olisi uskonut että kaltaiseni joutuu tällaiseen tilanteeseen. Ennen pärjäsin, mutta nyt ruoan hinta on noussut niin valtavasti että en vain tule enää toimeen.

Saan Kelasta perustoimeentulotukea, työmarkkinatukea ja asumistukea jos sillä on merkitystä.

Neuvoja? Mistä voin saada ruokaa?

Kommentit (363)

Vierailija
281/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli asut yksin kaksiossa Helsingissä ja ihmettelet ettei ole rahaa ruokaan työttömänä. No ellet itse keksi tähän ratkaisua niin en todellakaan ihmettele että voisit kuolla nälkään. Muuta yksiöön kehyskuntaan ja osta ruokaa.. Mutta älä mitään nugetteja. 

Vierailija
282/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydystä citykani ja paista se. Olen kokeillut, on ihan kelpo ruokaa. 

Hyi, älä. Voit saada tauteja ja vaikka kuolla siihen.

Ei kyllä kuole. Olen minäkin syönyt. Paistoin uunissa kunnolla kypsäksi ja ihan hyvää se on. Rikkaat tietysti aliarvostaa. 

Citykani on täyttä proteiinia. Niitä on meillä täällä paljon. Voin pyydystää sullekin. Jos asut Helsingissä niin laita sähköpostiosoite niin voin huomenna tuoda sulle valmiiksi nyljetyn citykanin. Myös kokki Hans Välimäki on tehnyt ruokaa citykanista ja suosittelee sitä muillekin, linkki: https://yle.fi/a/3-8268718

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä citykani on paljon parempaa ruokaa kuin jotkut epämääräiset nuggetit. 

Vierailija
284/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli asut yksin kaksiossa Helsingissä ja ihmettelet ettei ole rahaa ruokaan työttömänä. No ellet itse keksi tähän ratkaisua niin en todellakaan ihmettele että voisit kuolla nälkään. Muuta yksiöön kehyskuntaan ja osta ruokaa.. Mutta älä mitään nugetteja. 

En muuta Helsingistä yhtään mihinkään, enkä muuta mihinkään yksiö koirankoppiin.....

Ap

Vierailija
285/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuta Helsingistä yhtään mihinkään, enkä muuta mihinkään yksiö koirankoppiin.....

Ap

Elämä on valintoja. Haluaako syödä vai asua Helsingissä kaksiossa. Monet valitsee ennemmin sen syömisen. Älä valita täällä, ettei rahat riitä ruokaan, jos olet valinnut sen kaksion Helsingissä!

Vierailija
286/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitten oot syömättä Hgin kaksiossa, ihan vapaasti, mutta älä syytä ruuan hintoja siitä. 

Vierailija
287/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehyskunnissa saa yksiön hinnalla jo oman pienen mökin, jossa on oma sauna ja pihalla voi viljellä kaikenlaista. Asuin ennen Helsingissä ja aina oli rahat loppu, nyt 50 km:n päässä stadista rahat riittää hyvin. Ruoasta ei ole koskaan pulaa. Olen pyydystänyt pihalta myös peuran ja tehnyt siitä makkaraa.

Vierailija
288/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kuole. Olen minäkin syönyt. Paistoin uunissa kunnolla kypsäksi ja ihan hyvää se on. Rikkaat tietysti aliarvostaa. 

Citykani on täyttä proteiinia. Niitä on meillä täällä paljon. Voin pyydystää sullekin. Jos asut Helsingissä niin laita sähköpostiosoite niin voin huomenna tuoda sulle valmiiksi nyljetyn citykanin. Myös kokki Hans Välimäki on tehnyt ruokaa citykanista ja suosittelee sitä muillekin, linkki: https://yle.fi/a/3-8268718

Miten saat tuon kanin toimitettua SÄHKÖpostiosoitteeseen ?

Vierailija
289/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.2. on sunnuntai, silloin kukaan ei saa rahaa Kelalta.

Vierailija
290/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saat tuon kanin toimitettua SÄHKÖpostiosoitteeseen ?

sähköpostilla voi sopia tarkemmin

Vierailija
291/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku fil.maisteri joka vieroksuu työtä..kun et saanutkaan huippu asiantuntija virkaa..?

Kerro Ap sun tulot (tai siis meidän veronmaksajien maksamat verot) ja menot niin voin arvioida oletko uusavuton vai et.

Vierailija
292/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkiminen ja pilkkiminen on ilmaista eikä siihen tarvitse lupaa. Syö kaloja!

Vierailija
293/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku fil.maisteri joka vieroksuu työtä..kun et saanutkaan huippu asiantuntija virkaa..?

Kerro Ap sun tulot (tai siis meidän veronmaksajien maksamat verot) ja menot niin voin arvioida oletko uusavuton vai et.

Saan Kelasta perustoimeentulotukea, työmarkkinatukea ja asumistukea. Vuokran jälkeen jää 587,71 e.

Vierailija
294/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehyskunnissa saa yksiön hinnalla jo oman pienen mökin, jossa on oma sauna ja pihalla voi viljellä kaikenlaista. Asuin ennen Helsingissä ja aina oli rahat loppu, nyt 50 km:n päässä stadista rahat riittää hyvin. Ruoasta ei ole koskaan pulaa. Olen pyydystänyt pihalta myös peuran ja tehnyt siitä makkaraa.

Mitenhän tuo on, saako omalta pihalta pyydystää noin vain peuran? Eikös siihen tarvita jotain lupia?

Vierailija
295/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla metsästyslupa? Peuroja ei noin vain saa pyydystellä.

Vierailija
296/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajono? Saat ees jotain täytettä mahaas :)

Tähän on joku jo saattanut vastata, mutta ei auta kuin isoilla paikkakunnilla tämä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa eikä täällä todellakaan ole mitään ruokajonoa. Vapaaseurakunnassa saa ilmeisesti joskus ruokaa, tai näin olen ainakin käsittänyt.

Itselläkin on todella tiukka rahatilanne, mutta toisaalta itse aiheutettua kun väkisin haluan lapsen kanssa asua omakotitalossa kun olen opintovapaalla. En vain näe mitään järkeä väliaikaisen tilanteen takia muuttaa pois rakkaasta kodista. Valmistun alle vuoden päästä joten aion sinnitellä. Talvi tekee tiukkaa koska kaukolämmön laskut ovat isoja. Menen kuitenkin reilun kuukauden päästä takaisin töihin 100% työajalla muutamaksi kuukaudeksi ja aion kyllä ottaa ylitöitä ja tehdä keikkaa muualla, että saan ra

https://ruoka-apu.fi/?event_id=13674

On länsi-helsingissäkin ruokajakoja. Samoin likipitäen kaikkialla Suomessa.

Vierailija
297/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://riista.fi/metsastys/metsastysajat/

KuusipeuraVahtimalla Suomen riistakeskuksen myöntämällä MetsL 26 :n mukaisella hirvieläimen pyyntiluvalla1.9.2023 29.9.2023 Vahtimalla. Ei Lapin maakunnassa.

Suomen riistakeskuksen myöntämällä MetsL 26 :n mukaisella hirvieläimen pyyntiluvalla30.9.2023 31.1.2024

MetsäpeuraSuomen riistakeskuksen myöntämällä MetsL 26 :n mukaisella hirvieläimen pyyntiluvalla30.9.2023 31.1.2024

ValkohäntäpeuraVahtimalla Suomen riistakeskuksen myöntämällä MetsL 26 :n mukaisella hirvieläimen pyyntiluvalla1.9.2023 29.9.2023 Vahtimalla. Ei Lapin maakunnassa.

Suomen riistakeskuksen myöntämällä MetsL 26 :n mukaisella hirvieläimen pyyntiluvalla30.9.2023 15.2.2024

Vierailija
298/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villikanin metsästysaika

RiistalajitMetsästysalueAjat ja tiedot

VillikaniKoko maassa1.9.2023 31.3.2024

Vierailija
299/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla metsästyslupa? Peuroja ei noin vain saa pyydystellä.

Seuralla on lupa, kuulun seuraan. Täälläpäin melkein kaikki kuuluu. Ei niitä yksittäisille ihmisille myönnetäkään. 

Vierailija
300/363 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää nyt taas naulaa sen että Välimäki on mitä on..kohta saa kaupungissa alkaa varomaan jengiä joka tähtäilee citykaneja ties millä jousivirityksillä..kas kun ei rottia ala metrotunneleista metsästää, ne mahtuu varmaan airfryeriinkin :D