Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söin äsken kaksi viimeistä kananugettia...Nyt ei ole enää ollenkaan ruokaa jäljellä, ja rahaa tilillä 3 senttiä. Tukia tulee vasta ensi kuus

Vierailija
27.01.2024 |

Mitä voin tehdä? Mulla ei kirjaimellisesti ole mitään muta kun vajaa puoli litraa rasvatonta maitoa?

Kahdesta kananugetista jäi nälkäkin...Rahaa on 3 senttiä, ja Kelasta tulee rahaa vasta 4.2.

Tässä on oikeasti ihan hätä käsillä...En koskaan olisi uskonut että kaltaiseni joutuu tällaiseen tilanteeseen. Ennen pärjäsin, mutta nyt ruoan hinta on noussut niin valtavasti että en vain tule enää toimeen.

Saan Kelasta perustoimeentulotukea, työmarkkinatukea ja asumistukea jos sillä on merkitystä.

Neuvoja? Mistä voin saada ruokaa?

Kommentit (363)

Vierailija
301/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo trolli!

JOS kaljaa ja tupakkaa ja lehmän kokoinen koira, ei taatusti rahat riitä!

Vierailija
302/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä olen huolissani sinusta tukia pitäisi korottaa paljon  et vois jatkaa mukavasti ilman töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä kananuggettien ja rasvattoman maidon hinnalla n 3,5e olisit saanut 10kpl kananmunaa, 1kg kaurahiutaleita, 500g pakastevihanneksia ja kaupan oman merkin margariinirasian. Olisit syönyt viikonlopun niillä. Tällä tarkoitan sanoa että ruuan hinta ei ole ainoa ongelma, vaan myös mitä ruokaa ostat. Siihen voit vaikuttaa. Eikä yksi henkilö tarvitse kaksiota asumiseen, saisit vähennettyä yksiöön muuttamalla menoja niin että ruokaan jäisi satoja euroja enemmän. Tämäkin oma valinta. 

Laskin nuo ostokset s-marketissa, ja 5,42 tekee. 

Ohis

Vierailija
304/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua/voi pyytää apua muilta:

-dyykkaaminen (instagramissa esim. onnentongintaa)

-pullojen kerääminen

-omien tavaroiden myynti FB-kirpparilla

-googlaa tapahtumia paikkakunnalla, onko kirkolla kahvitilaisuutta tms

Kysyisin kuitenkin apua läheisiltä, anonyyminä FB:n puskaradiossa (älä pyydä rahaa vaan ruokaa). Itse oon vienyt pieniä ruokakasseja, just kaurahiutaleita, makaronia, munia, omasta pakkasesta mehua ja marjoja jos jollakin on ollut hätä. Ja maanantaina yhteys sossuun/diakoniaan.

Seuraavassa kuussa mieti heti ruokabudjetti koko kuulle. Toimeentulotuen perusosa on yksinasuvalle 587e. Jos käytät 250e ruokaan, saat varmasti joka päivälle ihan ravitsevaa ja hyvää ruokaa. Jää vielä 337e puhelinlaskuun, bussiin jne. 

Vierailija
305/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niinkuin somaliystäväni. Se menee aina Kelan tädille juttelemaan kun tarvitsee jotain. 

Vierailija
306/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo provo provo... suomessa keneltäkään ei ole rahat loppu eikä nälkä. Sen verran ruhtinaalliset avut ovat. Vika löytyy peiliin katsomalla.

Vierailija
307/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hietsu ja Kalkers lienevät auki, mene juomaan teetä tai kahvia, kysele apuja...

https://vvary.fi/yokeskus-kalkkers/

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-ja-taloud…

Tarkoitettu asunnottomille. Eli jos arvoisa kaksiossa asuja seuraa kestää, sinne sitten. Saat ainakin jotain suuhusi.

Vierailija
308/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja lähden kohta ostamaan kanapihvejä ja perunia sekä salaattia. Päivässä menee 10 euroa ruokaan ei oikein vähemmällä pärjää. tulis jo kesä niin sais kalastettua ahventa ja syön kesällä usein ahven fileitä paistettuna. Todella hyviä. Ahventa saa helposti tuosta merestä.

Vierailija
309/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nälkä nyt?

Vierailija
310/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesataa viestiä taas vähälahjaiselle trollille, jolla ei ole muuta tekemistä kuin suoltaa näitä yritelmiä. Ja hei ap, sullahan on kolme senttiä, sehän on rahaa! 

Vierailija
311/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tiedoks, että ruoan tuottajahinnat( liha ja maito sekä vilja) ovat laskeneet koko alkuvuoden( vilja kylläkin putos jo syksyllä 2020 tasolle), toivottavasti näkyy myös hinnoissa kuluttajalle.

Vierailija
312/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajono? Saat ees jotain täytettä mahaas :)

Tähän on joku jo saattanut vastata, mutta ei auta kuin isoilla paikkakunnilla tämä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa eikä täällä todellakaan ole mitään ruokajonoa. Vapaaseurakunnassa saa ilmeisesti joskus ruokaa, tai näin olen ainakin käsittänyt.

Itselläkin on todella tiukka rahatilanne, mutta toisaalta itse aiheutettua kun väkisin haluan lapsen kanssa asua omakotitalossa kun olen opintovapaalla. En vain näe mitään järkeä väliaikaisen tilanteen takia muuttaa pois rakkaasta kodista. Valmistun alle vuoden päästä joten aion sinnitellä. Talvi tekee tiukkaa koska kaukolämmön laskut ovat isoja. Menen kuitenkin reilun kuukauden päästä takaisin töihin 100% työajalla muutamaksi kuukaudeksi ja aion kyllä ottaa

EI OLE KAIKKIALLA SUOMESSA OLLENKAAN! ainakaan tuon karttapalvelun mukaan. 

Esim. katselin omasta kaupungistani ja järkytyin että vain kerrran viikossa jaetaan vain leiää ja pullaa, ei muuta. satunnaisesti voi olla omanaa.Miten sillä elää?

Naapuri kaupungissa jaetaan joku ruokakassi, ja "kulukorvaus 2 euroa"!!!

Onko tuossa palvelussa kaikki jakajat ilmoitettu? Ehkä ei??

Vierailija
313/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajono? Saat ees jotain täytettä mahaas :)

Tähän on joku jo saattanut vastata, mutta ei auta kuin isoilla paikkakunnilla tämä. Itse asun Etelä-Pohjanmaalla pienessä kunnassa eikä täällä todellakaan ole mitään ruokajonoa. Vapaaseurakunnassa saa ilmeisesti joskus ruokaa, tai näin olen ainakin käsittänyt.

Itselläkin on todella tiukka rahatilanne, mutta toisaalta itse aiheutettua kun väkisin haluan lapsen kanssa asua omakotitalossa kun olen opintovapaalla. En vain näe mitään järkeä väliaikaisen tilanteen takia muuttaa pois rakkaasta kodista. Valmistun alle vuoden päästä joten aion sinnitellä. Talvi tekee tiukkaa koska kaukolämmön laskut ovat isoja. Menen kuitenkin reilun kuukauden päästä takaisin töihin 100% ty

KORJAAN: Kaikki jakajat ei siis ilmoitakaan tuossa palvelussa! Pahoittelen. Eli on niitä kai enemmän

Vierailija
314/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kerää nyt heti pulloja ja osta vaikka iso säkki kaurahiutaleita tai perunoita. Saat ne muutamalla pullolla. Syö nyt viikonloppu niitä. 

- Soita ja kysy, voitko tulla ystävälle/sukulaiselle syömään.

- Maanantaina heti seurakunnan diakonissatoimistolle. 

Vierailija
315/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että ei ole rahaa jos ostaa nugetteja. Sama kuin ostaisi tupakkaa ja ihmettelisi ettei rahat riitä. 

Vierailija
316/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan tuet sunnuntaina? Ei varmana tule.

Pulloja keräämään ja ostamaan paketti puurohiutaleita. 

Ei niin. Ne tulevat jos edellisenä perjantaina.

Vierailija
317/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tiukassa tilanteessa en lähtökohtaisestikaan ostelisi kananugetteja, vaan kokkaisin itse. Perunoista pastasta, pakastevihanneksista, tomaattimurskasta yms. + vaikka jauhelihapaketista saa pienellä tuunauksella ison läjän ruokaa josta riittää moneksi päiväksi. Tämä siis vinkkinä jatkoon, ettei ensi kuussa ole sama kohtalo. Juuri tässä akuutissa tilanteessa googlettele paikalliset ruoka-avut yms. Ja paikallinen kauppiaskin saattaisi löytää parasta ennen -päiväyksen ylittäneitä tuotteita joita voi sinulle lahjoittaa, tiedän että oma lähikauppiaani toimii näin.

Vierailija
318/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi kaikki turhat (ruoka)rahoja kuluttavat asiat elämästäsi, tyyliin: alkoholi, tupakka, suoratoistopalvelut, ylihintaiset meikit jne. Jos siis kuuluvat elämääsi.

Vierailija
319/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin tai lähi xittariin kääntämään pari einesmättöä.

Vierailija
320/363 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua/voi pyytää apua muilta:

-dyykkaaminen (instagramissa esim. onnentongintaa)

-pullojen kerääminen

-omien tavaroiden myynti FB-kirpparilla

-googlaa tapahtumia paikkakunnalla, onko kirkolla kahvitilaisuutta tms

Kysyisin kuitenkin apua läheisiltä, anonyyminä FB:n puskaradiossa (älä pyydä rahaa vaan ruokaa). Itse oon vienyt pieniä ruokakasseja, just kaurahiutaleita, makaronia, munia, omasta pakkasesta mehua ja marjoja jos jollakin on ollut hätä. Ja maanantaina yhteys sossuun/diakoniaan.

Seuraavassa kuussa mieti heti ruokabudjetti koko kuulle. Toimeentulotuen perusosa on yksinasuvalle 587e. Jos käytät 250e ruokaan, saat varmasti joka päivälle ihan ravitsevaa ja hyvää ruokaa. Jää vielä 337e puhelinlaskuun, bussiin jne. 

Joo, ihan hyvin jos noin menee, mutta useimmilla ei. Kun tulee rahaa tilille, ostetaan heti jotain tarpeetonta ja törsätään rahat heti. Saa siinä sitten ihmetellä, että mitäs nyt.