Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko parisuhde toimia sarjapettäjän historian omaavan kanssa?

Vierailija
27.01.2024 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha konsti. Kysy suoraan että tuomitseeko pettämisen. Jos vastaus ei tule suoraan yhdellä sanalla, jonka tiedät mikä sen pitäisi olla, niin tiedät mitä on tulossa.

Vierailija
22/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi! Ne muut vaan eivät olleet hänelle oikeita, mutta sinä olet ja voit rakastaa hänet eheäksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhteenne on aivan ainutlaatuinen. Ne muut eivät olleet sinun veroisiasi, ja siksi hän petti. Sinua ei tietenkään, koska olet erityinen.

Vierailija
24/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kaukaa haettua ole etteikö oikea tyyppi voisi "muuttaa" pettäjää. Pettämisen kynnys on suurempi jos löytää unelmiensa kumppanin versus on jonkun kanssa josta tietää ettei tule kestämään. Ensin mainittua ei halua menettää, jälkimmäisten kohdalla ei ole niin väliä. Itsekästä toki, mutta ihmiset usein on.

Vierailija
25/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt niin kaukaa haettua ole etteikö oikea tyyppi voisi "muuttaa" pettäjää. Pettämisen kynnys on suurempi jos löytää unelmiensa kumppanin versus on jonkun kanssa josta tietää ettei tule kestämään. Ensin mainittua ei halua menettää, jälkimmäisten kohdalla ei ole niin väliä. Itsekästä toki, mutta ihmiset usein on.

Entäs jos tämä unelmien kumppani pettääkin sarjapettäjää ja heivaa hänet? Mites sitten tapahtuu?

Vierailija
26/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten niin käy. En ymmärrä kysymyksesi pointtia. 

Vierailija
27/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha konsti. Kysy suoraan että tuomitseeko pettämisen. Jos vastaus ei tule suoraan yhdellä sanalla, jonka tiedät mikä sen pitäisi olla, niin tiedät mitä on tulossa.

Sarjapettäjät tuomitsee aina pettämisen. 

Vierailija
28/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi itsensä tekemänä tottakai. 

Vierailija
29/48 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi itsensä tekemänä tottakai. 

Niin tietysti.

Vierailija
30/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikot itsesi vaikket edes rakastaisi sarjapettäjää. Sarjapettäjä on pettäjä ikuisesti. Ei muutu vuoksesi.

Eli sarjapettäjä on aina pettäjä. No, sitä minäkin tuossa ajattelin.

Hyvinkin todennäköisesti sarjapettäjä valehtelee ja on valheellinen muillakin elämän osa-alueilla. 

Saattaa valehdella sinulle muistakin asioista. Mustamaalaa sinua salarakkailleen, sillä hänessä itsessään ei ole ikinä mitään vikaa. Huono itsetunto ajaa usein pettämään. Ajan kanssa saatat huomata, että sarjapettäjä on aiheuttanut sinulle vakavia ongelmia, esim. sp-tauteja. Mustamaalauksen seurauksena saatat menettää sinulle tärkeitä ihmissuhteita ym.ym.

Pahoittelen synkkää tekstiäni, mutta toivon ettei kukaan joutuisi tälläisen hyväksikäyttäjän uhriksi. Taitaa olla kuitenkin turha toivo, sillä aina nämä onnistuvat löytämään uusia höynäytettäviä.

Vierailija
31/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikot itsesi vaikket edes rakastaisi sarjapettäjää. Sarjapettäjä on pettäjä ikuisesti. Ei muutu vuoksesi.

Eli sarjapettäjä on aina pettäjä. No, sitä minäkin tuossa ajattelin.

Ei välttämättä. Ensin pitää

itse myöntää, että se loukkaa kaikkia osapuolia. Itsetunto tommosella on ihan nolla. Ei arvosta eikä kunnioita itseään. Pitää mennä psykologin kautta. Pitkä terapia. Jos ln luotettava kumppani siinä muös mukana niin ok tai sitten ihan sinkkuna hoitaa itsensä kuntoon.

Ensin sen entisen pettäjän on osattava jättää taakseen se vanha. Eikä auta pelkkä jättö vaan myös käsittely. Ei se ihminen ihan pilalla ole.

Jokainenn meistä mokaa. Jokaisella on myös mahdollisuus muuttaa suuntaa. Ihan joka päivä voi aloittaa alusta. Tässä ollaan- ja mitäs syöstä ln opittu ja mihin tästä suunnataan.

Eihän elämässä olis mitään järkeä, jos ei olisi mahdollisuutta. Elämä on. 

Sen ihmisen pitää itse haluta. Ei riitä, että sinä haluat.

Vierailija
32/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia, sillon kun se on historiaa ja se on käsitelty tai se käsitellään. Psykologille.

Ei ole maailmaan ainoa, jolla on psyyken ongelmia ja ehkä ihan risa lapsuus tai turvattomuutta ollut.

Eheytyä voi.

Vierailija
33/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos tämä unelmien kumppani pettääkin sarjapettäjää ja heivaa hänet? Mites sitten tapahtuu?

Sitten sarjapettäjä siirtyy seuraavaan. Ei siinä sen kummempaa välttämättä tapahdu. Muistaa varmasti itse uhriutua seuraavalle oikein kunnolla puhua erästä mitä tahansa.

Vierailija
34/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Riippuu nykyisyydestä. Ei me olla pelkkää historiaa. voi muuttua ja muuttaa suuntaa.

siihen vaan tarvitaan apua ja tukea.

Vierailija
35/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sarjapettäjä ja menossa taas kerran naimisiin. Jos tällä kertaa onnistuisin olemaan pettämättä kun ikääkin alkaa olla reippaasti. Aika näyttää :)

Miksi ette sovi avoimesta liitosta? Oletettavasti historiasi on kuitenkin tulevan kumppanisi tiedossa?

Vierailija
36/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia, jos:

- hän on nyt yhtäkkiä päättänyt lopettaa pettämisen ja olla uskollinen

Tai

- olette avoimessa suhteessa

Tai

- hyväksyt että hän pettää sinua

Vierailija
37/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sarjapettäjä ja menossa taas kerran naimisiin. Jos tällä kertaa onnistuisin olemaan pettämättä kun ikääkin alkaa olla reippaasti. Aika näyttää :)

Monesko avioliitto? Neljäs? Lähestyykö jo viiskymppiä? Kyllä vielä ehtii erota myös. 😉

Vierailija
38/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tuosta ihanaa parisuhdetta on luoda. Syvää luottamusta tuskin kukaan täysijärkinen voi sarjapettäjään kokea.

Vierailija
39/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin se on niin, että pettäjä muuttuu itse kuin että toinen ihminen hänet muuttaisi. Itse olen pettänyt kahdessa ensimmäisessä suhteessani useita kertoja. Miksi? No olin nuori ja tyhmä, minulla oli aivan järkyttävän huono itsetunto jota yritin lääkitä huomiolla, traumoja, sekä taipumus rakastua minua kaltoinkohteleviin tyyppeihin, jollaisia nuo kaksi ensimmäistä olivat. He molemmat yrittivät murskata itsetuntoani lisää ja minä sitten lääkitsin sitä lisää.

Väärällä tavalla, totta kai. Mutta en paremmasta tiennyt. Päädyin olemaan vuosikymmenen yksin ja hoitamaan traumojani ja parantamaan itsetuntoani. Kun tämä työ oli tehty, ei ole tullut enää mieleenkään pettää ketään. En tekisi sitä edes kostoksi, koska tiedän miten sillä satuttaa myös itseään.

Vierailija
40/48 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjapettäminen johtuu pettäjästä itsestään. Aina. On valheellista itsepetosta väittää tai antaa ymmärtää muuta. Silloin jos niin tekee niin työ itsensä kanssa jotta tulisi normaaliksi inhimilliseksi ihmiseksi on pahasti vielä kesken.