Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on tehtävissä, jos huomaa emättimen väljentyneen synnytysten jälkeen?

Vierailija
04.09.2008 |

Jumpattu on, mutta ei auta tarpeeksi. Kaksi synnytystä takana - ekassa sain toisen asteen repeämät ja 15 tikkiä, toisen jälkeen ei tarvittu kursimista.

Mies sanoo, ettei hän huomaa mitään, mutta minä huomaan. Kostun helposti paljon ja sitten ei varsinkaan ole kivaa. Tunto on sinänsä parantunut huomattavasti emättimen etuseinämässä, mutta omasta mielestäni suuaukko on liian väljä. Minusta mies saa työnnyttyä sisään turhan helposti.

Mitä on tehtävissä? Keneen ottaisi yhteyttä? Pitäisikö ensin käydä gynekologille juttelemassa, tehdäänkö julkisella puolella korjausleikkauksia? Mitä tällaiset yksityisellä maksavat?

Kaikki kommentit tervetulleita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos joku tietää, niin tieto peliin, Kiitos!

Voiko tilanne korjaantua ajan kanssa?

p.s. kauanko sulla ap synnytyksestä?

Vierailija
2/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen muutenkin urheilullinen ja tuo menee siinä sivussa. Jumppaan kuulilla ja ilman. "Kiva" kuulla että muitakin on samassa veneessä... Huoh.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että miehen elin tosiaan menee liian helposti sisään ja samalla se kohta joka yhdynnässä on tuntunut parhaalta on kadonnut : (

Mä itkin tätä neuvolassa ja sanoi, että kyllä se ajan kanssa menee paremmaksi ja jumppaa vaan. Mun järki ei oiken ymmärrä miten tota aukkoa voisi jumpalla saada pienemmäksi. Ihan sama kuin sanottaisiin, että treenaa virtsaputkensuuta pienemmäksi.

Oon jumpannut säännöllisesti ja sisälihakset tosiaan ok, mutta toi aukko... tulee sellainen olo, että vähätellään

Vierailija
4/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun oma päätelmä? Vai mikä?

Vierailija
5/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että se johtuu ainakin mulla siitä, että ennen oli ehkä vähän turhankin kireä väliliha. Sitten ku se repesi synnytyksessä , niin sitten se ei olekaan palautunut ennalleen, jolloin aukko on jäänyt suuremmaksi kuin ennen, vaikka lihakset olisivatkin ihan samassa kunnossa.

Vierailija
6/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen ennen raskauksia jo treenannut kuulilla ja synnytysten jälkeen tietysti. Ja samaan kuntoon olen saanut lihakset treenillä. Siis toki jotain pientä voi olla, mutta lihasten huonosta kunnosta tuo aukon suurentuminen ei mielestäni voi johtua

t.4

Vierailija
7/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole osannut neuvoa. Sanottu on vain, että näin tapahtuu synnytyksessä ja siihen on sopeuduttava. Emättimen suuaukon koko ei palaudu koskaan, ainoastaan jumppa auttaa siihen, että voi puristella naidessa ja pissa ei karkaa.

Lääkäreittenkin mielipide on ollut pelkkä vähättely, että näin siinä käy.

Ainoastaan jotkut yksityislääkärit tekevät näitä korjausleikkauksia, riippuen vammojen laajuudesta, mutta terveyskeskus ei tee, jollei muuta vikaa ole kuin reiän koko.

Naisena vaan on sopeuduttava kropan muutokseen synnytyksen jälkeen.

Sinuna kävisin ihan yksityisellä gynellä, sellaisessa paikassa missä tehdään erilaisia toimenpiteitä.