Mitä ajatuksia sinussa herättää nimi Jaana?
Kommentit (78)
En tajua miksi nimeä inhotaan. Yhtä yleinen kuin Sari tai Niina, jotka kai ovat melko neutraaleja. Ja kyllä, olen itse Jaana, alkoholistiperheen mukula, kotoisin paskalähiöstä, mutta nykyisin asun arvoalueella ja olen hyväpalkkaisessa työssä.
Kuvailit täysin teiniaikoijeni ystävän Jaana H:n. Ihana, lämmin ja mielestäni yksi kauneimmista ihmisistä (vielä 35 vuotta myöhemminkin) keneen olen matkallani törmäillyt. Luonnostaan vaaleat kauniit hiukset, iho kuin mainoskuvissa (luonnostaan) ja silmät erikoisen vihreät, kasvojen malli todellakin kuin MM:llä ja niiden pusuhuulten takia taisi useampi nuori ja vanhempi mieshenkilö menettää unensa useammaksikin yöksi.
Opetti minulle (ehkä tietämättäänki) miten jokainen meistä on arvokas sellaisena kun on(itselläni paha akne silloin viisitoistavuotiaana). Ystävänä tuki ja kannatteli, yhdessä itkettiin ja naurettiin (joskus vähän hölmoiltiinkin).
Kun iho-ongelmani ajan ja hyvien hoito-ohjeiden myötä katosivat, pörräsimme pari upeaa kesää "massahurmaten" (tämä erään nuorukaisen käyttämä sanavalinta) miehiä...
Kumpikin löysi prinssinsä, Jaana meni jopa naimisiin ja sai lapsen parikymppisenä, tiemme erosivat,
Vielä nykyäänkin muistan yhteistä nuoruuttamme hymy huulillani.
Kiitos kaikesta Jani (Jaana)
Vierailija kirjoitti:
Mulla (-74) oli lapsena ystävä, vähän nuorempi kuin minä, joka oli iloinen, vaaleat enkelinkiharat ja söpö kuin mikä, tunsin hänen rinnallaan itseni honteloksi maantienväriseksi tavikseksi. Hän oli kuin joku lapsiversio marilyn monroesta, tai amerikkalainen vanhan ajan lapsitähti. Hänen nimensä Jaana kuulosti niin kauniilta, että kun sain nuken jolla oli kiharat vaaleat hiukset, nimesin hänet Jaanaksi. Tätä nukkea kadehti kaikki naapurin kakaratkin :)
Päätin jo lapsena, että jos saan tytön, nimeän hänet Jaanaksi.
Vuonna -94 sain tytön, ja hänestä tuli Jaana, hänellä ei syntyessään ollut vaaleat hiukset, mutta myöhemmin oli todella söpö, ja nyt aikuisena voisi olla vaikka malli. Hoikka, pärjää koulussa erittäin hyvin, ei polta tai käytä alkoholia, eikä ole vielä koskaan seurustellut tms. Hyvin kunnianhimoinen, tulee pärjäämään elämässä.
En ole koskaan tämän lapsuuden ystävän lisäksi tuntenut kuin serkkuni joka on Jaana, hän oli aina ujo ja hiljainen, pitkät vaaleat hiukset, en ole vuosiin nähnyt, mutta varmasti on sellainen vieläkin.
En käsitä näitä puheita joistain WT-jaanoista. Hyi olkoon, ettäs kehtaatte!
Sisko, työkaveri ja kolme! nettitreffiä. Onko todellista? On.
Tunnen 2 jaanaa,toinen terveydenhoitaja ja toinen lääkäri,molemmat todella sydämmellisiä ja empaattisia,heidän seurassa helppo olla
Viisikymppinen, aika hyvännäköinen, vaalea,iloinen ja naisellinen ex-pankkivirkailija tai kirjastonhoitaja. Ihan yes-mielikuvia.
Sana ilon loputtomille aluttomille loputtomille lavoille ja vaiheilla, Jhana.
Rööki suupielessä rasvakeittimen äärellä pohtii seuraavaa siirtoa. Ei niin typerä kuin luulisi, ei ollenkaan, e-hei!..
PS: Vuoden -94 Alibissa oli hänestä juttua
niitä harvoja hyviä nimiä suomessa. sopii kaikenlaisille naispuolisille.
Ensirakkauteni yli 50 vuoden takaa. Etärakkaudeksi jäi. Eli pidän tietysti nimestä.
Pari ihanaa Jaanaa tuntenut. Molemmilla isot rinnat ja upea perse, tykkäsivät myös seksistä.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Me nelikymppiset Jaanat olemme kokeneet kovia. Kun lähdimme koulun penkille iski 70-luvun öljykriisi. Kouluun mentiin pimeässä, koska katuvaloissa säästettiin. Työttömyyttä oli ja moni perhe muutti Ruotsiin. Olimme koululuokissa joissa oli lähes aina yli 30 oppilasta (ihmettelemme mitä nykypäivän opet valittaa 20 lapsen luokista). Ja sitten me olimme ensimmäisiä peruskoululaisia, meillä kokeiltiin kaikenlaista uutta kurssimuotoa ym. Jatko-opinnot suoritettiin 100% lainarahalla. Korot huikeat, opintolainoissa 8%, asuntolainoissa 16%, se joka hankki noita lainoja oli lirissä, kun 1990-luvun alussa talous romahti pankkikriisiin. Silloin juuri korkeakouluistakin valmistuneet Jaanat päätyivät työttömyyskortistoon tai pätkätöihin. Pätkätöitä tehtiin vuosia ja lapset hankittiin vasta 30 täytettyä, koska talous oli kuralla. Oma ura ei kehittynyt, koska suuret ikäluokat miehittäneet kaikki hyvät työpaikat. Ja nyt kun niitä paikkoja alkaa vapautua, olemme l
Olit koulussa 70-luvulla mutta olet nelikymppinen? Nyt ei matematiikka ihan täsmää. Sinun täytyy olla vähintään viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me nelikymppiset Jaanat olemme kokeneet kovia. Kun lähdimme koulun penkille iski 70-luvun öljykriisi. Kouluun mentiin pimeässä, koska katuvaloissa säästettiin. Työttömyyttä oli ja moni perhe muutti Ruotsiin. Olimme koululuokissa joissa oli lähes aina yli 30 oppilasta (ihmettelemme mitä nykypäivän opet valittaa 20 lapsen luokista). Ja sitten me olimme ensimmäisiä peruskoululaisia, meillä kokeiltiin kaikenlaista uutta kurssimuotoa ym. Jatko-opinnot suoritettiin 100% lainarahalla. Korot huikeat, opintolainoissa 8%, asuntolainoissa 16%, se joka hankki noita lainoja oli lirissä, kun 1990-luvun alussa talous romahti pankkikriisiin. Silloin juuri korkeakouluistakin valmistuneet Jaanat päätyivät työttömyyskortistoon tai pätkätöihin. Pätkätöitä tehtiin vuosia ja lapset hankittiin vasta 30 täytettyä, koska talous oli kuralla. Oma ura ei kehittynyt, koska suuret ikäluokat miehittäneet kaikki hyvät työpaikat.
Okei, sori, tämä onkin iänkaikkisen vanha ketju.
Konsonantit J ja N tekevät nimestä seksikkäämmän kuin esim. Sari, Ritva, Katri, Henna, Riikka, Maisa.
Jaanasta tulee välittömästi mieleen tupakoiva, tunkkaisen hajuinen, työtön koiranomistaja. Tämä mielikuva on todella syvään pinttynyt, en voi asialle mitään.