Olen alkanut rakastua jatkuvasti
Olen päälle 40-v. parisuhteessa oleva nainen ja olen alkanut rakastua jatkuvasti. Ei siis mitään ihastumista tai kevyttä tykkäämistä, vaan voimakkaampaa.
Tätä on jatkunut nyt kolmisen vuotta. Häiritsevää ja yritän aina järkeillä tunteet pois. Hankalan tilanteesta tekee se, että saan aina vastakaikua näiltä miehiltä.
Muilla vastaavaa?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma teoriani on, että olen vasta itse äidiksi tultuani tullut tietoisemmaksi varhaisen kiintymyssuhteen tärkeydestä. Ja samalla sellaiset miehet, joilla myös on ollut ongelmia varhaisessa kiintymyssuhteessaajan, näkevät minussa ehkä jotain sellaista, jota joskus jäivät vaille (ja että minä näen sen heistä) - muiden asioiden ohella.
ap
Minkä ikäisenä sait lapsesi? Nuorimman 41-vuotiaana, entä muut?
En voi kertoa yksityisyyden suojaamiseksi, sorry.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet yksinkertaisesti moraaliton petturi. Ilmeisesti et koe tilanteessa ongelmia etkä pode huonoa omaatuntoa, halusit vain kuulla toimivatko muutkin samoin. Narsismin piirteitä?
Olen yhtä petturi, kuin mieheni jäätyään kiinni vastaavasta 10 vuotta sitten (kuten aiemmin kirjoitin). En tunne huonoa omaatuntoa rakastamisesta. Rakkaus on ihana tunne.
ap
Jessus sentään. Miksi jätit kertomatta, että takana on miehen merkittävä pettämishistoria? Sarjarakastuminen ei tosiaan ole tavallista tai normaalia jos on parisuhteessa, vaan oire jostain ja sinun tapauksessasi suhteesta, jonka ydin on rikottu. Kyseessä on avoin suhde tai kulissi/kaksoiselämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet yksinkertaisesti moraaliton petturi. Ilmeisesti et koe tilanteessa ongelmia etkä pode huonoa omaatuntoa, halusit vain kuulla toimivatko muutkin samoin. Narsismin piirteitä?
Olen yhtä petturi, kuin mieheni jäätyään kiinni vastaavasta 10 vuotta sitten (kuten aiemmin kirjoitin). En tunne huonoa omaatuntoa rakastamisesta. Rakkaus on ihana tunne.
ap
Jessus sentään. Miksi jätit kertomatta, että takana on miehen merkittävä pettämishistoria? Sarjarakastuminen ei tosiaan ole tavallista tai normaalia jos on parisuhteessa, vaan oire jostain ja sinun tapauksessasi suhteesta, jonka ydin on rikottu. Kyseessä on avoin suhde tai kulissi/kaksoiselämä.
Asia kerrottu ketjun alkumetreillä. Minä tai suhteeni eivät myöskään ole määritelmää vailla. Olemme onnellisia näin. Avioliitto on lisäksi juridinen sopimus, joka pitää sisällään tietyt sopimusehdot, joten kulissiksi siitä ei avoliiton tavoin ole.
ap
AP vaikuttaa todella fiksulta, menestyvältä ja kuumalta. Hyvää viikonloppua kaikille!
Otsalohkorappeuma. Muuttaa persoonallisuutta, estot vähenevät, seksuaalinen käytös muuttuu estottomammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Otsalohkorappeuma. Muuttaa persoonallisuutta, estot vähenevät, seksuaalinen käytös muuttuu estottomammaksi.
Ei kai nyt sentään vielä nelikymppisenä. Eiköhän se ole APn oma päätelmä varhaisen kiintymyssuhteen ongelmista. Tai vaikkapa burnout, tiedän tapauksen joka uupui töistä ja muuttui, oli pahoja bläkäreitä myös. Siitä sentään selvisi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet kolkuttaa ovella ja hormonit heiluu
No mutta sehän on hyvä, jos vaihdevuodet tuo tällaista positiivista ja ihanaa elämään :)
Seuraukset voi olla kyllä kohtalokkaat, jos järki ei pysy päässä. Ja sitäpaitsi, kun vaihdevuodet ohi, tasainen tunne-elämä palaa, eikä tarvetta mihinkään kotkotuksiin.
Niin, eroja tapahtuu - jos joku sitä tarkoitti. Rakastun aina samantasoisiin miehiin kuin itse olen, eli akateemisiin, hyvin pukeutuviin ja sellaisiin, joilla elämä näyttäisi olevan hallinnassa.
ap
Nuo miehet ovat varmaan varattuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt sentään vielä nelikymppisenä. Eiköhän se ole APn oma päätelmä varhaisen kiintymyssuhteen ongelmista. Tai vaikkapa burnout, tiedän tapauksen joka uupui töistä ja muuttui, oli pahoja bläkäreitä myös. Siitä sentään selvisi nopeasti.
Nuorimmat sairastuneet Suomessa ovat olleet noin 30 vuotiaita. Ilmenee yleensä 45 - 60 vuoden iässä.
Eli ei ollenkaan mahdotonta.
Toteaminen on lisäksi erittäin hanklaa varsinkin alkuvaiheessa. Oireet voidaan kuitata juurikin stressinä tai uupumuksena.
Muistioireet tulevat vasta pitkälle edenneessä vaiheessa. Alkuun tulee käytöksen muutosta ja tehtävistä suoriutumisen hankaluuksia.
Lopullisesti se voidaankin todeta oikeastaan vasta ruumiinavauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorimmat sairastuneet Suomessa ovat olleet noin 30 vuotiaita. Ilmenee yleensä 45 - 60 vuoden iässä.
Eli ei ollenkaan mahdotonta.
Toteaminen on lisäksi erittäin hanklaa varsinkin alkuvaiheessa. Oireet voidaan kuitata juurikin stressinä tai uupumuksena.
Muistioireet tulevat vasta pitkälle edenneessä vaiheessa. Alkuun tulee käytöksen muutosta ja tehtävistä suoriutumisen hankaluuksia.
Lopullise
Voi voi, toivon että AP on terve. Ikävää ettei tuollaista lääkäri voi paremmin todeta.
Minä ymmärrän ap:ta, olen itsekin sarjaihastuja tosin en näytä sitä näille kohteille. Parisuhteessakin olen 4 vuotta ollut. Saan valtavasti energiaa ja jotakin voimia elämää siitä kun pohdin uutta ihastuksen kohdettani tai kohteita, niitä voi olla monta samaan aikaan, joista kukin vuorollaan se jota eniten mietin.. Itsellä varmaan myös noita varhaisen kiintymyssuhteen traumoja ja parisuhde myös melko kylmä. Olen 30v ja välillä ihastun opettajaan, välillä työkaveriin, pomoon, huoltomieheen jne. mistä vaan mukavanoloisia miehiä löytyy, se että keskustelemme hetken, saa itseni ihan pauloihin. No nyt kun tämän kirjoittaa niin varmaan minulla on vakaviakin ongelmia.
Näitä jäin tässä pohtimaan:
1. Ap korostaa viesteissään omaa statustaan sekä miesten statusta merkillepantavan usein. Miksi? Miten se liittyy sarjarakastumisiin? Onko tavoite herättää kateuden, ihastelun tai vähintään arvostuksen tunteita?
2. Ap toi miehen pettämisen esille melko myöhään ja hyvin kasuaalisti. Miksi? Tunteettomasti johonkin sellaiseen suhtautuminen viittaa joko välinpitämättömyyteen miehen suhteen, eli tunteiden kuolemaan, tai käsittelemättömään petetyksi tulon tunteeseen, jolloin etäännyttää itsensä tapauksesta edelleen.
Jos Ap on kysymyksensä tai pohdintansa kanssa tosissaan, niin kehoittaisin miettimään muutamaa asiaa:
1. Mitä tapahtuu ennen, kuin jäät kiinni jonkun miehen ajattelemiseen ja sen myötä tunteiden vahvistamiseen? Mitä ajatusta tai elämäntilannetta pakenet haavemaailmaan uppoutumalla?
2. Haluatko ylipäätään lopettaa toisista miehistä haaveilemisen? Oletko tavallaan antanut itsellesi luvan "harrastaa" sitä? Mikään ei muutu, ellet halua sitä.
3. Puhut rakastumisesta, mutta ymmärrät tietenkin itsekin, että et voi sanoa olevasi rakastunut ihmiseen, jonka kanssa et ole suhteessa. Et voi mitenkään tietää, minkälainen hän olisi oikeasti. Miksi sinulla on tarve kutsua sitä rakkaudeksi?
4. Jokin tietenkin muuttui 3 vuotta sitten, jos tämä alkoi silloin. Mikä muuttui joko sinussa tai parisuhteessanne?
Mielestäni tässä mennään rankasti asiaattomuuksien puolelle ja kompensoidaan jotain tyhjänpäiväistä. Onnea
Tuollainen tasapainotonhuora lasten äitinä. Miehellä olisi jo velvollisuus puuttua asiaan.
Miksi täällä huoritellaan aptä? Ei sille mahda mitään jos ihastuu toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Käytös ei ole muuttunut estottomaksi. Olen ainoastaan alkanut rakastua enemmän. Myöskään lääkäri ei ollut asiasta huolissaan, vaan hänen mielestään se on hyvä juttu.
ap
Ap kuulostaa hieman kliiniseltä, onkohan tämä vain apn tutkimus mitä muut sanoisivat jos kerron tälläistä. Kirjoitta pieneen kirjaansa miten meni tutkimus.
Pian jossain lehdessä apn tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
1. Ap korostaa viesteissään omaa statustaan sekä miesten statusta merkillepantavan usein. Miksi? Miten se liittyy sarjarakastumisiin? Onko tavoite herättää kateuden, ihastelun tai vähintään arvostuksen tunteita?
2. Ap toi miehen pettämisen esille melko myöhään ja hyvin kasuaalisti. Miksi? Tunteettomasti johonkin sellaiseen suhtautuminen viittaa joko välinpitämättömyyteen miehen suhteen, eli tunteiden kuolemaan, tai käsittelemättömään petetyksi tulon tunteeseen, jolloin etäännyttää itsensä tapauksesta edelleen.
Jos Ap on kysymyksensä tai pohdintansa kanssa tosissaan, niin kehoittaisin miettimään muutamaa asiaa:
1. Mitä tapahtuu ennen, kuin jäät kiinni jonkun miehen ajattelemiseen ja sen myötä tunteiden vahvistamiseen? Mitä ajatusta tai elämäntilannetta pakenet haavemaailmaan uppoutumalla?
2. Haluatko ylipäätään lopettaa toisista miehistä haaveilemisen? Oletko
Ehkä Ap on tunteeton ja nämä rakastumiset on vain kaiku entisestä kun hän oli rakastunut mieheensä ja yrittä saada sitä takaisin tällä koska ei pysty sitä mieheensä kanssa tuntemaan. Vaikka sanoilla sanookin että kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
2. Haluatko ylipäätään lopettaa toisista miehistä haaveilemisen? Oletko
1) Koska täällä kysytään jatkuvasti, minkälaisiin miehiin rakastun ja minkälainen mieheni on.
2) Kerroin asiasta sivulla 2.
Jälkimmäiset 1) En haaveile tai pakene, vaan juttelen niiden miesten kanssa aina kun tapaan heidät.
2) En lupia kysele, eikä rakkauskaan. Ainoastaan rakastan.
3) Rakastan ihmistä, jonka kanssa olen valmis rakentamaan yhteisen tulevaisuuden. Ystävyyssuhde/ tapailusuhde on = suhde.
4) Kolme vuotta sitten ei tapahtunut mitään merkittävää. Korona-aika loppui vähitellen ja pääsi taas enemmän tapaamaan ihmisiä.
ap
Sori, joo tietty sinkkuna on puutteessa. Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Tosi hienoa että rakastut usein, olisinpa samanlainen niin olisi enemmän energiaa! Hyvää viikonloppua AP!