Tuen lakkoja täysin
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Täysi tuki hallitukselle.
Eläkeläinen
Täällä toinen eläkeläinen jolta valmis vammaislaki lykättiin, nostettiin lääkkeitten hinnat, nyt se pirun eukko nostamassa ruuan hintoja ym. Olen takuueläkkeellä ja totta helvetissä kannustan lakkoilijoita.!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen
No, onneksi sinun tuellasi ei heille paljon mitään merkitystä enää ole :D He eivät hyödy sinusta suuntaan tai toiseen, olet vain ottajan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
onko mielestäsi myös oikein varastaa kaupasta ruokaa?
ei liityy lakkoiluun mitenkään
Poliittisten lakkojen pitäisi olla laittomia.
Kuvitelkaa että joku muu puolue kuin SDP/vas pystyisi kiristämään muita kansalaisia kuin oman agendansa kannattajia samalla tavalla.
Ei mitään sympatiaa lakkopelleilylle
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen
Minäkin olen eläkeläinen ja multa täysi tuki lakoille.
Itse en virkamiehenä voi mennä lakkoon, mutta tuen sitä kyllä. Joku roti tuon hallituksen sikailuihin on saatava.
Vierailija kirjoitti:
minä syön lakkoja
Ei ollut viime kesänä meidän seudulla, mutta vielä on ylivuotisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen solidaarinen, tottakai, mutta nyt lakkojen on oltava vielä tuntuvampia, ei pieni pelottelu enää tuota tulosta. Hallituksen on peräännyttävä tai lievennettävä tiettyjä heikennyksiä, mitä se suu auki huutaminen torilla auttaa, joten tuen vielä panokkaammin, mikäli saadaan riittävää "tuhoa" aikaiseksi, ei kai se niin voi olla, että joku tietty taho ottaa aina pataan ja toiset sanelee tahdin.
Höpöhöpö, tukia silppuriin niin kauan että alkaa työnteko maistumaan. Ja lakot laittomiksi kun TES on voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne edes vaikuta mihinkään. Mitään neuvotteluja ei olla käymässä ja hallitusta ei voisi vähempää kiinnostaa. Eniten kärsivät taas tavikset.
Et sitten ole pahemmin lueskellut historaa tai ymmärrä lakkojen tavoitteita. Se on ok, saat olla vähän yksinkertainen.
Olen eri, mutta samaa mieltä siitä, että kahden päivän lakko ei todellakaan saa hallitusta edes harkitsemaan suunnitelmistaan luopumista. En tiedä mikä sinä ajattelevat lakkojen tavoitteiden olevan, mutta minun käsittääkseni tavoitteena on tavalla tai toisella parantaa työntekijöiden tilannetta. Tässä tulevassa lakossa saamalla hallituksen perumaan suunnitelmansa. Mikä siis sinun mielestäsi on lakkojen tarkoitus, jos kerran eri mieltä olet?
Vähän ihmettejen opettajien ja hoitajaliittojen niukkaa osallistumista. Heihinhän hallituksen toimet eniten vaikuttavat. He eivät voisi enää koskaan edes yrittää saada vientialoja suurempia palkankorotuksia. Miksi ovat niin hiljaa asian suhteen? Tehy ilmoitti päiväkotien osalta osallistuvansa lakkoon, mutta päiväkodeissahan on vain hyvin vähän tehyyn kuuluvia. Suurin osa taitaa kuulua superiin, tai jhl:n. Onkohan siis nämä lakot vasta alkusoittoa tulevalle? Vaikea kuvitella että hoitajaliitot vain hiljaa hyväksyisivät noin radikaalit ja pysyvät heikennykset.
Nämä lakot tässä tilanteessa on kyllä enempi omille jaloille kuseksimista.
Lakkoilkaa vaan. Aivan sama minulle enää. Jos Suomi menee konkurssiin teidän lakkoihanuuden, tes ja yleissitovuuspelleilyn takia, niin menköön. Minulla on varaa lähteä täältä. Ja niin on muuten niillä yrityksilläkin, jotka kärsivät lakkoilustanne. Että kohta saatte lakkoilla päivästä toiseen siellä tuppukylän vuokraluukussanne persaukisessa maassa jolla ei ole varaa enää velaksi maksaa tukiaisia. Siinä voitte sitten naapurin kanssa viljellä porkkanoita taloyhtiön pihalla henkenne pitimiksi.
Edessä loistava tulevaisuus. Onnea lakkoihin urpot.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne edes vaikuta mihinkään. Mitään neuvotteluja ei olla käymässä ja hallitusta ei voisi vähempää kiinnostaa. Eniten kärsivät taas tavikset.
Tässäpä mahtava peruste.
Mitään neuvotteluita ei ole ollut. Hallitus on valmistellut lakeja yhteisymmärryksessä EK:n kanssa, kuulematta mitään muita osapuolia. Ja sinä siellä vastustat lakkoja, koska neuvotteluita ei ole käynnissä.
Siksi tässä lakkoillaan kun mitään neuvotteluita ei ole ollut eikä ole. Toteutetaan vain puusilmäisesti yhden osapuolen toiveita. Eikä sitä osapuolta ole kukaan äänestänyt päättämään maamme asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen solidaarinen, tottakai, mutta nyt lakkojen on oltava vielä tuntuvampia, ei pieni pelottelu enää tuota tulosta. Hallituksen on peräännyttävä tai lievennettävä tiettyjä heikennyksiä, mitä se suu auki huutaminen torilla auttaa, joten tuen vielä panokkaammin, mikäli saadaan riittävää "tuhoa" aikaiseksi, ei kai se niin voi olla, että joku tietty taho ottaa aina pataan ja toiset sanelee tahdin.
Höpöhöpö, tukia silppuriin niin kauan että alkaa työnteko maistumaan. Ja lakot laittomiksi kun TES on voimassa.
TES ei voi olla voimassa ilman neuvotteluita.
Nyt hallituksen paras kaveri, EK vain sanelee tahtonsa suoraan lakeihin. Tämä on sitä korruptiota, jota vastaan lakoilla taistellaan.
Ek kun saisi yksin päättää niin ay liike olisi laiton. Työnantajilla olisi täysi määräysvalta työntekijöihin. Armeijaa käytettäisi tarpeen mukaan jos työläiset ei muuten ymmärrä paikkaansa. Työttömiä ei tietenkään olisi koska sekin olisi laitonta. Tuomiona työleirit jos ei muuten löydy töitä.
Minäkin tuen, ja toivon että lakot vielä laajenevat. Itselleni kyllä aiheutuu niistä moninkertaisesti harmia, mutta hallituksen toiminta on ennenkuulumattoman törkeää. Työelämää pitää uudistaa, mutta aina ennen on lähdetty liikkeelle neuvottelemalla, ei sanelemalla. On erittäin vaarallista alkaa sanella sille vähäiselle porukalle, joka vielä viitsii Suomessa töitä tehdä. Aika moni voi hakeutua muuallekin, jos työelämä täällä muuttuu vielä huonommaksi.
Mitä se tähän kuuluu.. Hyvä että joka päivä laaja lakkorintamaan kasvaa.. HYVÄ ME 🤣🤣🤣🤣 JESSSS.