Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja värivalintoihin

10.01.2007 |

Meillä siis on uusi koti rakenteilla ja muutto häämöttää ilmeisesti helmikuussa. Olohuoneessa meillä on tammen värinen lattia, valkoinen katto, valkoinen takka, sekä ruskehtavan harmahtavat seinät. Kannattaako ostaa ruskea sohva ja vaaleat matot (ryijymatot) vai vaalea sohva ja ruskeat matot? Entä muut huonekalut? Tammea, valkoista vai ruskeaa? Väriä laitan sitten muilla sisustusjutuilla, tauluilla, verhoilla, tyynyillä yms...

Oh meillä on erillään, tosin keittiö näkyy olohuoneesta, mutta ei ole tuparia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja on kuitenkin helpompi pestä/pesettää kuin sohvia. Sohvat nuhraantuvat joka tapauksessa vaikkei niihin edes mitään erityistä kaatuisikaan tms., eli ennemmin tai myöhemmin niitä pitää putsata. Meillä on siniharmaat sohvat ja niissäkin näkyy 3 vuoden jälkeen selvää tummumista ja likaantumista niissä kohdissa, joissa eniten istutaan. Ja arvaa vaan monestiko olen jaksanut pestä päälliset vaikka ne saisi itse pestä koneessa...tasan yhden kerran ja niidne takaisin saaminen istuintyynyjen päälle olikin melkoinen urakka!

Vierailija
2/5 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äkkiseltään tuo varmaan kuulostaa aika värittömältä ja sitähän se olisikin jos olisi vain sohvat ja matot olohuoneessa, mutta kummasti muulla sisustamisella saa väriä aikaan. :) Mitä muita värejä kannattaisi yhdistellä nuihin edellämainittuihin väreihin? Itselläni on muutama väri katottuna, mutta en ole vielä mitenkään päässyt testailemaan muutakuin mielikuvissa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin parhaillaan sisustuksen uudistamista ja oma ihanteellinen värimaailmani on aika lähellä sinun valintojasi...siis melko neutraaleja ruskean, beigen ja luonnonvaalean sävyjä isoissa pinnoissa ja sitten pienemmillä yksityiskohdilla värejä.

En ole itsekään vielä testaillut käytännössä, mutta jotenkin olen nyt ihastunut piristysvärinä turkoosiin tai tarvittaessa vähän hillitympään vaaleansiniseen tai siniharmaan sävyyn. Voisi toimia myös tuollaisessa beige-ruskea-valkeassa ympäristössä ihan hyvin. Paljonhan myös on nyt tarjolla limen/ruohonvihreää, mutta itse olen siihen jo vähän kyllästynyt kun sitä on kaikissa sisustuslehdissä. Toisaalta tuollaisessa neutraalissa ympäristössä toimii kyllä tosi moni väri, esim. joulun aikaan voi varmasti tuoda tunnelmaa erilaisilla punaisilla...?

Vierailija
4/5 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt lisäväreinä oliivinvihreää, tummahkoa lilaa, vaaleansinistä ja oranssia. Näistä pitäisi valita toisiinsa sopivat sävyt.

Mitä värejä näistä kannattaisi yhdistellä ruskeaan ja vaaleaan?

Itse mietin että vaaleansinisen tai oliivinvihreän kanssa piristäisti oranssi tai lila. Mutta ne sopivat yhdistelmät..? Liian montaa väriäkään ei kannattaisi sekoittaa keskenään.

Vierailija
5/5 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin keskittyö jonkin värin eri sävyihin siis esim meri = turkoosin ja sinisen sävyt, aavikko = poltettu oranssi, punaiset, ruskeat lämpimät sävyt. Näin saa harmonisen kokonaisuuden, mutta väreillä voi kuitenkin leikkiä.