Missä firmoissa teillä on ollut niin kauheaa että on vaan pakko ollut irtisanoutua ettei järki mene?
Kommentit (89)
Picnic, voi hitto miten kauheaa siellä oli. En saanut kunnollista perehdytystä ja kun vielä opettelin työtä (tein osa-aikaisena opintojen ohessa), niin sekä kahvilapäällikkö että työkaverit olivat minulle todella epäasiallisia ja ilkeitä. Joo kyllä, en uutena työntekijänä osannut kaikkea kunnolla, mutta se jatkuva tiuskiminen ja haukkuminen ei ainakaan auttanut asiaa. Etenkin yksi työkaveri tuntui tikahtuvan raivoonsa aina kun olin hänen lähelläänkään. Kolme kuukautta kestin ja sitten häivyin.
Ei kannata itse irtisanouta ellei ole uutta työpaikkaa mihin voi vaihtaa lennosta. Saikkua vaan niin paljon kun irtoaa ja samalla etsiä uutta työtä.
Validia. Viisi vuotta sitten erosin työpaikalta järkyttävän naispomon takia.
Vierailija kirjoitti:
Picnic, voi hitto miten kauheaa siellä oli. En saanut kunnollista perehdytystä ja kun vielä opettelin työtä (tein osa-aikaisena opintojen ohessa), niin sekä kahvilapäällikkö että työkaverit olivat minulle todella epäasiallisia ja ilkeitä. Joo kyllä, en uutena työntekijänä osannut kaikkea kunnolla, mutta se jatkuva tiuskiminen ja haukkuminen ei ainakaan auttanut asiaa. Etenkin yksi työkaveri tuntui tikahtuvan raivoonsa aina kun olin hänen lähelläänkään. Kolme kuukautta kestin ja sitten häivyin.
Tuo on yllättävän yleistä. Ei perehdytetä kunnolla ja sitten oletetaan että tietää kaikki hienosäädötkin, myös sen "hiljaisen tiedon" joka tulee vain monien vuosien kokemuksella.
Myös nämä vanhat tekijät ovat joskus olleet uusia, se tahtoo aina näiltä ilkeilijöiltä unohtua.
Vierailija kirjoitti:
Mehiläinen teetti 10-tunnin vuoroja lauantaisin ilman ruokataukoa. Minulle ei kerrottu, ettei vuoroon kuulu ruokataukoa.
Tuohon kuuluisi ainakin kaksi taukoa työehtosopimuksen mukaan
FinVector Kuopiossa. Liian vähän työntekijöitä suhteessa johdon suunnitelmiin, työntekijät aivan rikki ja ilman arvostusta eikä johto kuuntele ollenkaan. t. toinen burn-out oli liikaa
Vierailija kirjoitti:
Validia. Viisi vuotta sitten erosin työpaikalta järkyttävän naispomon takia.
Oletko nykyisin osa- vai täysin invalidi?
SOK,vaikka itse työpaikka oli hyvä ja myös esimies.Työkaveri vain imi kaikki voimat käytöksellään...
Yksityisellä puolella ei missään, mutta valtiolta lähdin koeajalla. Tiesin, että tulen hulluksi jos jään. Ja sanoinpa tämän myös lähtöni syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehiläinen teetti 10-tunnin vuoroja lauantaisin ilman ruokataukoa. Minulle ei kerrottu, ettei vuoroon kuulu ruokataukoa.
Niin kuuluisi. Pidin tauot vaikka potilaat odottivat.
Hus. Pääasiassa huonojen esihenkilöiden vuoksi.
Lassila & Tikanoja. Omilla työkaluilla olisi pitänyt hommat tehdä ja säännöt vaihtui vähintään viikottain.
YIT oli kamalin työmaa, jossa olen ollut. Harmi ettei ole mennyt konkkaan vielä. Palkka oli tessin minimi ja työturvallisuutta ei löytynyt yhtään, ihan kuin olisi ollut töissä Venäjällä. Vaihdoin pienempään firmaan ammattitaitoisena, niin palkka nousi lähes 800€.
t. raksanainen
- Suurin osa Prismoista pk-seudulla
- Wihurin varasto, työturvallisuuden ja ergonomian sai jättää ulko-ovelle!
Kuntapuolella ja valtiolla on kaikenlaisia työpaikkoja. Vaihtamalla saattaa parantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuuluisi. Pidin tauot vaikka potilaat odottivat.
Ettekö yhtään ole tietoisia työajoista, TES:istä jne, kun aloitatte työt?
Vierailija kirjoitti:
HUS
Suomen suurin suojatyöpaikka. Katselin sitä touhua aikani ja sitten irtisanouduin, kun jouduin tekemään niiden tehosaikuttajienkin työt omien lisäksi.
Eräs suurlähetystö. Ovet joo kuin saluunassa, työkkärin sivuilla koko ajan avoimia työpaikkoja heille.
Ihmisen pitää olla akateemisesti koulutettu, että selviää työtehtävistä (edes jonkun aikaa, sillä ohjeitahan muutetaan jatkuvasti muttei kerrota työntekijälle millään länsimaisella kielellä). Palkka kuitenkin huonompi kuin Mäkkärissä. Kun joku irtisanoo itsensä, ei mitään kiirettä etsiä uusia tilalle, joten ne entiset työntekijät uupuu tehdessään monen ihmisen työt surkealla liksalla ja irtisanoo itsensä.