Paniikki että on aivokasvain tms
Huimausta ollut ja nyt pahentunut. Silmissä tuntuu pahalta myös ja ne tuntuu väsyneiltä. Välillä tulee semmoinen ettei jaksa tarkentaa vaan katsoo tyhjyyteen. Muutenkin olo ihan poissaoleva. Oon nyt ihan paniikissa ja pelottaa kun tätä jatkunut monta päivää. Huimaus tuntuu myös usein kun käyn makaamaan niin päässä humahtaa. Mutta jos oisi asentohuimausta niin eikä tuntuisi vain asentoa vaihtaessa ja maatessa. Itsellä muutenkin koko ajan näitä oireita
Kommentit (62)
Neuro? (Osaan kuuluu liitänmäisenä em oireita)
Migreeni?
Tarve silmälaseille?
Milloin mittasit verenpaineesi? Jos alhainen verenpaine niin sängyltä noustessa iski ensin tovi ennen nousua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine, onko se tarkkailussa? Silmälääkäriin? Korvien tasapainoaistit?8
Ihan tavallinen verenpaine ollut. Optikolle oon menossa ja terveydenhoitajalle myös
No laita ne verenpaineen lukemat niin mietitään sitten onko tavalliset.
Kotona mitattuna yleensä n. 110/74. Ja lääkärissä toki ollut korkeammat, muistaakseni ainakin alapaine joku 86
Vierailija kirjoitti:
migreeni, verenpainejutut, niskan luuston ja pehmyt osien ongelmat, voi aiheuttaa myös tän tyyppisiä oireita, myös ihan selkä ja niskalihasten jumit. magneettikuvaus voisi auttaa jos oikeasti haluat tietää aivojen tilan. pään alueen pystyy itse kuvauttaan joissain firmoissa jotka,tarjoaa kuvantamispalvelua. maksaa kyllä paljon. tampereen ratinassa, on firma jossa voi ostaa magneettikuvausta.itse maksaen. oireet on kyllä aivokasvaimessa rajut, että ei kuulosta sun oireet, niin vakavilta mutta käy lääkärissä niin selviää.
Ei ole varaa mennä itsenäisesti magneettikuvaukseen, maksaa kuitenkin varmaa ainakin joku 300e. Oon käyttänyt paljon rahaa yksityiselle muutenkin tässä vuoden aikana joten enää ei oo varaa. Ei oo tutkittu muuta kun verikokein ja niissä ei ole selittävää ollut. En varmaan ees uskaltaisi kuvaukseen jos löytyisikin jotain.
Niskat jumissa ja kaularanka. Teetkö istumatyötä ja leuka alaspäin?
Aivokasvaimessa puhehöiriötä ja puuroutumista, vaikeuksia tuottaa lauseita, kirjoittaa tai laskea. Testaa 2+2??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen verenpaine ollut. Optikolle oon menossa ja terveydenhoitajalle myös
Kotona mitattuna yleensä n. 110/74. Ja lääkärissä toki ollut korkeammat, muistaakseni ainakin alapaine joku 86
Noin alhainen verenpaine saattaa aiheuttaa huimausta. Sinun pitäisi välttää nopeita liikkeitä ja ylösnousuja. Toisaalta, lääkärit pitävät verenpainettasi hyvänä.
Ylivirittyneisyys, aistien kuormitus, stressi, vagushermosto ylikierroksilla, raudanpuute, omega 3:n puutos, uniongelmat, väsymys, stressi.
Noista lähtisin itse ensimmäiseksi, en aivokasvaimesta. Se oireilisi rajummin.
Kulumat niskassa, ne tulee jo nelikymppiselle. Jännitysniska aiheuttaa myös tuollaisia oireita.
Ap, mulle tulee oikein kovasta stressistä samanlaisia oireita kuin sulle! Välillä melkein päässä jysähtää, on pakko mennä makaamaan, koko maailma vähän pyörii tai tuntuu kun olisi ruotsinlaivalla. Näkö myös sumenee, vaikea keskittyä mihinkään.
osaatko mitään rentoutumistekniikoita?
Alkoi ahdistaa kun luin lehteä ja peitin toisen silmän ja jotkut kirjaimet näyttää siltä kun ne nousisi ylös jotenkin ja näkyisi kahtena tai heijastuu silleen. Onko tää merkki vaan huonommasta näöstä vai jotain vakavaa
Osaako joku sanoa onko se vikaa näössä jos näkee vähän sillee kaksoiskuvia eli vaikka asioiden ääriviivat heijastuu silleen kahtena? En uskalla googlata koska tiedän et tuloksena on joku kasvain
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa onko se vikaa näössä jos näkee vähän sillee kaksoiskuvia eli vaikka asioiden ääriviivat heijastuu silleen kahtena? En uskalla googlata koska tiedän et tuloksena on joku kasvain
Kaksoiskuvat on kyllä syytä aina tutkia. Aloita silmistä, ja jos vikaa ei löydy sieltä, niin sitten neurologille.
Onko sinulla niskajumi? Voi aiheuttaa juuri tuota. Stressi ja ahdistus myös.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla niskajumi? Voi aiheuttaa juuri tuota. Stressi ja ahdistus myös.
On varmaan sitäkin. En ole ennen kiinnittänyt huomiota kaksoiskuviin, en tiedä milloin alkanut ja nyt alkoi ahdistaa niin että itken koska oon varma että joku kasvain painaa näköhermoja. Lähinnä siis just musta vaalealla pohjalla näkyy vähän kahtena tai ääriviivat heijastuu:( huomenna ois optikolle aika mut en tiiä onko siitä täs mitään hyötyä ja tiistaina terkkarille mutta eihän sekään varmaan osaa sanoa mitään tähän
Vierailija kirjoitti:
Noista glioblastoomista ei kyllä pitkään selviä hengissä. Voihan niitä vähän leikellä ja saada lisää elinaikaa mutta aika heikoksi menee elämänlaatu ja tuskat ovat kovat.
Höpö höpö. Sisko leikattiin ja hoidettiin, nyt ollut jo yli 5 vuotta terve ja ennuste on hyvä, ei peloteltu uusimisella.
Tiedän tuskasi ja pelon. Lähimmäiselläni todettiin hyvälaatuinen kasvain parivuotta sitten mutta sitä ei voi leikata. Siitä lähtien olen kärsinyt palantunnetta kurkussa, hengenahdistusta, paniikkikohtauksia ja nyt uusimpana, toinen puoli nenäkäytävästä saattaa yhtäkkiä nykiä/ supistella ja tämän laitan heti aivokasvaimen piikkiin, todella raskasta että harkitsen jo rauhoittavia näihin oireiluihin jotka voivat johtua vain ahdistuksesta ja siitä mitä ajattelen elämästä, muista ihmisistä, yksinäisyydestä, kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin alhainen verenpaine saattaa aiheuttaa huimausta. Sinun pitäisi välttää nopeita liikkeitä ja ylösnousuja. Toisaalta, lääkärit pitävät verenpainettasi hyvänä.
Nuo ylä- ja alapaineet on ihan normaalit, ihanteelliset.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksoiskuvia näkee on jo kiire tutkimuksiin.
Asentohuimausta tuo on ja sen aiheuttaa sakan kertyminen korvakäytävään tai -viin. Huimauksen tullessa kannattaa myös ne verenpaineet mitata, eikä silloin kun oiretta ei ole.