Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuuntelet musiikkia kotona?

Vierailija
26.01.2024 |

Jos kuuntelee esim Spotifyn kautta, millainen systeemi kannattaa hankkia? En ole mitenkään hifisti mutta jotenkin laadukkaasti pitää soida. Ei ole valitettavasti varaa tonnien laitteisiin. Genelecit ei ole mielestäni tarpeeksi tasapainoiset äänenlaadultaan.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no otetaan sen verran tuosta viimeisestä takaisin, että bassotaajuudet vaativat toki tehoa toistuaakseen samalla äänenvoimakkuudella keski- ja ylätaajuuksien kanssa, joten jos haluaa kuunnella bassovoittoista musiikkia kovalla volalla, niin vahvistimesta pitää löytyä riittävästi tehoa. Sekään ei kyllä käytännössä ole koskaan mikään ongelma jos et nyt tosiaan ole sitä urku-tuuba orkesteria tuuppaamassa jostain 18" elementeistä ulos.

Vierailija
62/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin selität, että Spotifyita pitäisi kuunnella, sitten että et ole hifisti. Lopuksi kuitenkin sanot, ettei genelecit ole tarpeeksi tasapainoiset äänenlaadultaan.

Aikamoista ristiriitaa!

Jos et ole hifisti, niin se Spotify varmaan sinulle riittää. Mutta jos sulla on Spotify Genelec yhdistelmä, niin se ei ole kyllä ne genelecit, joka tuossa yhdistelmässä aiheuttaa ne ongelmat siihen äänenlaatuun.

Genelec-uskovaisuus on siinä mielessä erikoinen juttu, että kyseiset laitteet nähdään täysin virheettöminä ja ylivertaisina laitteina. Itseäni niissä häiritsee juuri se liian tasainen taajuusvaste. Kodit eivät ole studioita, vaan jokaisessa huoneessa ja asunnossa on oma huonekorostuksensa. Tavallisessa asunnossa kaiuttimen täysin tasainen taajuusvaste ei yleensä tuota samaa lopputulosta kuuntelijalle. Lisäksi ihmisillä on oma makunsa millaisesta soundista tykkää.

Tämän vuoksi häiriinnyn aina Genelecin korostamisesta täydellisenä laatukaiuttimena kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia paremmat kaapelit jos ne korostaa taajuuksia

Jotkut huonot, ylihintaiset käärmeöljykaapelit voivat leikata jotain taajuuksia, jos niihin on tarkoituksella tai vahingossa suunniteltu taajuussuodatin RC-piirillä, mutta yksikään passiivilaite ei kyllä kykene korostamaan mitään taajuuksia 😁

Kyllä ne ovat yhtä tärkeät kuin muutkin laitteet siinä hifi-setissä. Kannattaa pyytää lainaan jos kiinnostaa. Eroja tulee siinä mitä materiaaleja niissä on käytetty. Ne vaikuttavat siihen mitkä taajuudet sieltä korostuvat.

Vierailija
64/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiin vielä lisäyksenä, että Genelecejä en itse kotiini ostaisi juuri siksi, että niiden soundi on mielestäni lattea.

Vierailija
65/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genelec-uskovaisuus on siinä mielessä erikoinen juttu, että kyseiset laitteet nähdään täysin virheettöminä ja ylivertaisina laitteina. Itseäni niissä häiritsee juuri se liian tasainen taajuusvaste. Kodit eivät ole studioita, vaan jokaisessa huoneessa ja asunnossa on oma huonekorostuksensa.

Huonevasteita on järjetöntä yrittää korjata käärmeöljyllä, vaan se hoidetaan akustoinnilla jos oikeasti mennään sille tasolle että asialla on kuuntelijalle jotain merkitystä. Ja jos ei akustoinninkaan jälkeen saada jotain ihme kuoppia tai piikkejä pois, niin loput hoidetaan parametrisella EQ:lla. Ei kahden tonnin kusetuskaapelilla, jossa on viiden sentin arvosta kuparia, kahden sentin hintainen RC-piiri ja 1999,93 € edestä paskapuhetta.

Vierailija
66/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut huonot, ylihintaiset käärmeöljykaapelit voivat leikata jotain taajuuksia, jos niihin on tarkoituksella tai vahingossa suunniteltu taajuussuodatin RC-piirillä, mutta yksikään passiivilaite ei kyllä kykene korostamaan mitään taajuuksia 😁

Kyllä ne ovat yhtä tärkeät kuin muutkin laitteet siinä hifi-setissä. Kannattaa pyytää lainaan jos kiinnostaa. Eroja tulee siinä mitä materiaaleja niissä on käytetty. Ne vaikuttavat siihen mitkä taajuudet sieltä korostuvat.

Ei ole. Ja edelleen, passiivinen kaapeli ei korosta yhtään mitään, se voi korkeintaan leikata jos se on huonosti suunniteltu ja toteutettu. Tämä on ihan yksinkertainen fysiikan laki.

Vierailija
67/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin johdolliset kuulokkeet ovat ihan hyviä. Lidlin vanhat kuulokkeet olivat vielä parempia kuin nämä uudet mallit. Näissä uusissa on ohut johto joka voi hajota helposti. Johonkin lidlin kuulokkeisiin saa liitettyä oman johdon kuulokevahvistimesta kiinni. Basso on hieman korostunut joka sopii hyvin vaikka television katsomiseen, ääni on selkeä. Toimii musiikille hyvin kun istuu vaikka bussissa. Kun vertailee kotona kalliimpien kuulokkeiden kanssa niin huomaa, ettei lidlin toista ihan kaikkia ääniä. Aikaisemmin lidlin kuulokkeet maksoivat 7,99e. Minulla on 4kpl lidlin kuulokkeita eri käyttötarkoituksiin, eri huoneissa. Kirjoitin siksi koska esim. shure se215 kuulokkeet maksaa yli 100e. Hifi-kaiuttimet tarvitsevat vielä vahvistimen, muut tarvikkeet, kaiuttimet tulevat maksamaan huomattavasti enemmän.

Vierailija
68/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soundbarista. Spotify asennetty telkkariin. 

Vierailija
69/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ja edelleen, passiivinen kaapeli ei korosta yhtään mitään, se voi korkeintaan leikata jos se on huonosti suunniteltu ja toteutettu. Tämä on ihan yksinkertainen fysiikan laki.

Kyllä ne hifi-liikkeen myyjätkin tietää, että tuolla saa hienosäädettyä kokoonpanoa. Eri materiaalit vaikuttaa miten siellä sähkö siirtyy. Enkä puhu mistään leikkaamisesta, leikkaamista tapahtuu halvoissa kaapeleissa. Niissä halvoissa kaapeleissa kun kääntää äänenvoimakkuuden täysille niin kaiuttimet alkavat särisemään. Et ole itse edes kokeillut toisia kaapeleita, tuskin kirjoittaisit tuollaista muuten.

Vierailija
70/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen viestiin vielä lisäyksenä, että Genelecejä en itse kotiini ostaisi juuri siksi, että niiden soundi on mielestäni lattea.

Ja itse edelliseen vastaukseeni lisäyksenä, että olen käyttänyt Genejä tässä lähinnä yleisterminä tasaisen taajuusvasteen omaaville aktiivimonitoreille. Itselläni on tosiaan tässä työpöydällä 5" KRK:t, joita saa kaksi paria yhden saman kokoisen Genelecin kaiuttimen hinnalla ja riittävät tavalliseen kuunteluun ja kotituotantoon enemmän kuin hyvin.

Vierailija
71/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hifi-liikkeen myyjätkin tietää, että tuolla saa hienosäädettyä kokoonpanoa. Eri materiaalit vaikuttaa miten siellä sähkö siirtyy. Enkä puhu mistään leikkaamisesta, leikkaamista tapahtuu halvoissa kaapeleissa. Niissä halvoissa kaapeleissa kun kääntää äänenvoimakkuuden täysille niin kaiuttimet alkavat särisemään. Et ole itse edes kokeillut toisia kaapeleita, tuskin kirjoittaisit tuollaista muuten.

Ja sitten onkin taas jo aika mennävittuun tuon rölötyksesi kera 😂

Vierailija
72/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Striimaan apple musicista homepod mini -stereopariin. Tuossa apple musicissa saa ihan lossless-laadulla musiikit jos haluaa eli cd tasolla. Homepod minit tukee nykyään sitä myös.

Mutta minulla on yhä myös cd-levyjä. Juuri mietin että haluaisin hankkia paremman soittimen niille, ei järkisyistä, mutta muuten vaan.

Vierailija
73/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hifi-liikkeen myyjätkin tietää, että tuolla saa hienosäädettyä kokoonpanoa. Eri materiaalit vaikuttaa miten siellä sähkö siirtyy.

Ainoa mihin se vaikuttaa on paljonko tyhjää katetta sen hifimyyjän taskuun siirtyy 😂😂😂

Vierailija
74/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanurimusiikkia.

Vierailija
75/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Striimaan apple musicista homepod mini -stereopariin. Tuossa apple musicissa saa ihan lossless-laadulla musiikit jos haluaa eli cd tasolla. Homepod minit tukee nykyään sitä myös.

Mutta minulla on yhä myös cd-levyjä. Juuri mietin että haluaisin hankkia paremman soittimen niille, ei järkisyistä, mutta muuten vaan.

Jos haluat toistaa ne CD:t niiden homepodien kautta, niin tarvitset wifi- tai bluetooth-lähettimellä varustetun soittimen, tai erillisen lähetinmokkulan siihen soittimen jatkeeksi.

Vierailija
76/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikit on toistaiseksi kuultu.

Ei viehätä.

Vierailija
77/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse edelliseen vastaukseeni lisäyksenä, että olen käyttänyt Genejä tässä lähinnä yleisterminä tasaisen taajuusvasteen omaaville aktiivimonitoreille. Itselläni on tosiaan tässä työpöydällä 5" KRK:t, joita saa kaksi paria yhden saman kokoisen Genelecin kaiuttimen hinnalla ja riittävät tavalliseen kuunteluun ja kotituotantoon enemmän kuin hyvin.

KRK on suosittuja maailmalla. Genelecit on myös arvostettuja, mutta yleensä isot genelecit hankitaan jonnekin studiomiksaukseen.

Vierailija
78/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat toistaa ne CD:t niiden homepodien kautta, niin tarvitset wifi- tai bluetooth-lähettimellä varustetun soittimen, tai erillisen lähetinmokkulan siihen soittimen jatkeeksi.

Ajattelin että hankkisin vanhan apple tv:n tilalle apple tv 4k:n joka tukee hmdi arcia ja sitten jollain bluray soittimella soittaisi levyt. 

Minulla on jotkut jvc:n stereot mutta niiden ääni tuntuu liian kumisevalta bassoineen nykyään.

Vierailija
79/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

homepodit toimii wifin ja airplayn avulla, ei bluetoothilla

Vierailija
80/102 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös cd:tä tallessa. Olen miettinyt jos kopioisi kaikki cd:levyt kovalevylle ja hävittäisi sellaiset joilla ei ole keräilyarvoa. Cd-levyt, dvd-levyt vie vain turhaa tilaa ja seuraavassa muutossa täytyy kantaa painavia laatikoita. Kovalevyltä ne löytyy heti, hyllystä niitä joutuu etsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi