Miten kuuntelet musiikkia kotona?
Jos kuuntelee esim Spotifyn kautta, millainen systeemi kannattaa hankkia? En ole mitenkään hifisti mutta jotenkin laadukkaasti pitää soida. Ei ole valitettavasti varaa tonnien laitteisiin. Genelecit ei ole mielestäni tarpeeksi tasapainoiset äänenlaadultaan.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas todistaa ettet tiedä hevon helvettiä mistään - matalilla taajuuksilla sitä vähiten ero on :D
Riippuu kyllä ihan enkooderista, jotkut vetää aika aggressiivisella filtterillä alataajudet pois.
Vorbis on mp3:a tehokkaampi ja korkeampaa laatua. Palstan 'kultakorva' ei takuulla erota 320kbps vorbista FLAC:ista.
Mp3 on tasapaksua ääneltään ja siitä puuttuu bassoenergiaa. Jos et itse erota flacin ja mp3 eroa. Tai eri kaiutinkaapeleiden välisiä eroja niin se tarkoita, etteikö muut erottaisi.
Kaiutinkaapeli mainittu, trolli bongattu 😂
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. Sillä on yhtä suuri merkitys kuin sillä vahvistime
Kannattaa hankkia paremmat kaapelit jos ne korostaa taajuuksia ... muista shakti-kivet ja varo sähköyliherkkyyttä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 30Hz pitää vielä kuulua vaikkei urkumusiikkia kuuntelisikaan. 60Hz ei riitä mihinkään. 20/30-sarja riittää vain ja ainoastaan jos on subi.
30 Hz ei ole enää mitään musikaalista äänisisältöä, jos et tosiaan jotain urkuja tai bassotuubaa kuuntele. Ala-E on 41 Hz, ja siitä kuulet toisen kerrannaisen, eli 82 Hz. Tietysti jos musiikin kuuntelu ei ole se pääasia vaan että bassot heiluttaa ikkunoita niin subbarin voi hankkia. Normaali ihminen ei sellaisella tee elokuvakäytön ulkopuolella yhtään mitään.
Et ole viisikielisestä bassosta koskaan kuullut :D. Siinä meillä musiikin asiantuntija.
Kyllä olen. Ala-B on muistaakseni 32 Hz ja siitäkin kuulet sen toisen kerrannaisen, eli 64 Hz. Kuten sanottua, normaali ihminen ei musiikinkuuntelussa tee subbarilla yhtään mitään. Jos ei nyt siis jotkut 200 Hz mehupurkit ole pöydän kulmalla. Hyvä satasen-kahden studiomonitori riittää enemmän kuin loistavasti. Itsellä on tässä läppärin telakan jatkeena 5" KRK:t jotka ovat ihan loistavat hinta-laatusuhteeltaan ja tarpeeksi neutraalit miksauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas todistaa ettet tiedä hevon helvettiä mistään - matalilla taajuuksilla sitä vähiten ero on :D
Riippuu kyllä ihan enkooderista, jotkut vetää aika aggressiivisella filtterillä alataajudet pois.
Vorbis on mp3:a tehokkaampi ja korkeampaa laatua. Palstan 'kultakorva' ei takuulla erota 320kbps vorbista FLAC:ista.
Mp3 on tasapaksua ääneltään ja siitä puuttuu bassoenergiaa. Jos et itse erota flacin ja mp3 eroa. Tai eri kaiutinkaapeleiden välisiä eroja niin se tarkoita, etteikö muut erottaisi.
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. Sillä on yhtä suuri merkitys kuin sillä vahvistime
Juu juu. Mennyvittuun jo, paljastit itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. S
Kalliit kaapelit esim. cardasaudio korostavat jotain tiettyä taajuutta. Se sopii joidenkin laitteiden kanssa yhteen, mutta saavat toiset laitteet kuulostamaan huonolta. Koska siinä setissä voi olla, cd-soitin/usb-dac, esivahvistin, päätevahvistin ja niiden välissä jotkut kaapelit. Jokainen näistä vaikuttaa lopulliseen ääneen. Etkö itsekin valitsisi kunnon kaapelit jos sinulla olisi rahaa.
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. Sillä on yhtä suuri merkitys kuin sillä vahvistimella.
Vahvistimella ei ole mitään merkitystä, jos se ei ole rikki. Jokainen nykyaikainen trankkuvahvistin toistaa kaiken aivan riittävän neutraalisti.
Kalliit kaapelit esim. cardasaudio korostavat jotain tiettyä taajuutta. Se sopii joidenkin laitteiden kanssa yhteen, mutta saavat toiset laitteet kuulostamaan huonolta. Koska siinä setissä voi olla, cd-soitin/usb-dac, esivahvistin, päätevahvistin ja niiden välissä jotkut kaapelit. Jokainen näistä vaikuttaa lopulliseen ääneen. Etkö itsekin valitsisi kunnon kaapelit jos sinulla olisi rahaa.
Lopeta jo, pissa tulee housuun 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. S
Suurin vaikutus minun setissä oli tuolla kaiutinkaapelin vaihdolla. Olin vaihtanut kaikki muut laitteet moneen kertaan. Tuo oli viimeinen mitä en ollut kokeillut. Ei kannata ostaa 1000e usb-dacia ennen kuin on kokeillut jotain halpoja 200e kaiutinkaapeleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 30Hz pitää vielä kuulua vaikkei urkumusiikkia kuuntelisikaan. 60Hz ei riitä mihinkään. 20/30-sarja riittää vain ja ainoastaan jos on subi.
30 Hz ei ole enää mitään musikaalista äänisisältöä, jos et tosiaan jotain urkuja tai bassotuubaa kuuntele. Ala-E on 41 Hz, ja siitä kuulet toisen kerrannaisen, eli 82 Hz. Tietysti jos musiikin kuuntelu ei ole se pääasia vaan että bassot heiluttaa ikkunoita niin subbarin voi hankkia. Normaali ihminen ei sellaisella tee elokuvakäytön ulkopuolella yhtään mitään.
Et ole viisikielisestä bassosta koskaan kuullut :D. Siinä meillä musiikin asiantuntija.
Kyllä olen. Ala-B on muistaakseni 32 Hz ja siitäkin kuulet sen toisen kerrannaisen, eli 64 Hz. Kuten sanottua, normaali ihminen ei musiikinkuuntelussa tee subbarilla yhtään mitään. Jos ei nyt
No aika moni kuuntelee iföönin kaiuttimilla että mitä 'normaali ihminen' edes satasen kajareilla tekee :D. Kyllä pääkajarien pitää toistaa se 30Hz tai sitten tarvitaan subi. Molempi parempi.
Suurin vaikutus minun setissä oli tuolla kaiutinkaapelin vaihdolla.
Ei ollut. Ihan oikeasti, paljastit itsesi jo sivu sitten, voit lopettaa tuon paskanrölötyksesi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut. Ihan oikeasti, paljastit itsesi jo sivu sitten, voit lopettaa tuon paskanrölötyksesi tähän.
Vittuako vastaat. Sinun laitteet ovat niin surkeat, ettei kuule eroja.
No aika moni kuuntelee iföönin kaiuttimilla että mitä 'normaali ihminen' edes satasen kajareilla tekee :D. Kyllä pääkajarien pitää toistaa se 30Hz tai sitten tarvitaan subi.
Ei pidä, paitsi siis jos kuuntelee yksinomaan sitä urku-tuuba orkesteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaltaisesi trollit ärsyttävät, pilaatte ihan hyvät ketjut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olisi vastuutonta jättää jollekin mahdollisuus oikeasti luulla että noilla paskanrölöttäjien mainitsemilla asioilla olisi hevonvitunkaan merkitystä, muualle kuin käärmeöljykaapelikauppiaan tilipussin paksuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli. Enkä ole hifisti. Kuuntelen musiikkia koko päivän aamusta iltaan. Hankin uusia musiikkilaitteita kun löydän jotain kiinnostavaa. Tiedän miltä jonkun pitää kuulostaa. Jokaisella on oma mielipide onko kaiuttimet sopivat siihen musiikkiin mistä itse tykkää. 2000e laitteilla saa halvat kuulokkeet kuulostamaan hyviltä. Jossain kohtaa menee se hintaraja, että erot tulevat vähemmän esille. Et ole itse antanut mitään sisältöä tähän keskusteluun. Toistat vaan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. Sillä on yhtä suuri merkitys kuin sillä vahvistimella.
Vahvistimella ei ole mitään merkitystä, jos se ei ole rikki. Jokainen nykyaikainen trankkuvahvistin toistaa kaiken aivan riittävän neutraalisti.
On eroja. Huonot vahvistimet eivät toista bassoja potkivasti ja sitten olet seuraavaksi ostamassa uutta subbaria. Vaikka se vika oli alunperin siinä väärässä vahvistimessa. On AB-vahvistimia, on D-luokan vahvistimia ja ne sopivat eri kaiuttimille, eri musiikille, sille mistä itse tykkää.
Kannattaa hankkia paremmat kaapelit jos ne korostaa taajuuksia
Jotkut huonot, ylihintaiset käärmeöljykaapelit voivat leikata jotain taajuuksia, jos niihin on tarkoituksella tai vahingossa suunniteltu taajuussuodatin RC-piirillä, mutta yksikään passiivilaite ei kyllä kykene korostamaan mitään taajuuksia 😁
En ole trolli.
No siinä tapauksessa olet joko hyväuskoinen hölmö tai joku joka haluaa hyötyä sellaisista.
Et ole itse antanut mitään sisältöä tähän keskusteluun.
Kyllä olen. Nimittäin faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eroja. Huonot vahvistimet eivät toista bassoja potkivasti ja sitten olet seuraavaksi ostamassa uutta subbaria. Vaikka se vika oli alunperin siinä väärässä vahvistimessa. On AB-vahvistimia, on D-luokan vahvistimia ja ne sopivat eri kaiuttimille, eri musiikille, sille mistä itse tykkää.
😂😂😂😂😂
Sano nyt vielä jotain stereokuvan kolmiulotteisuudesta niin saadaan kaikki hifirölötyspaska tähänkin ketjuun kerralla kasaan... 😂😂😂
Meillä on Samsungin soundbar ja Yamahan semmoinen pieni kajari/radio, joista kuunnellaan spotifyä. Ei mitään halvinta sarjaa kumpikaan mut ei myöskään tonnien vehkeitä. Plus sit vastamelukuulokkeet. Ja taivaan vanhat stereot (oisko Sonyt) joista kuunnellaan cd:t.
Kaiutinkaapeli on sen vahvistimen ja kaiuttimen välissä. Sillä on yhtä suuri merkitys kuin sillä vahvistimella. Jossain hintaluokassa kaapeleiden väliset erot eivät ole enää niin selkeitä. Kaiutinkaapeli valitaan sellaiselle musiikille mitä haluaa kuunnella. Kaapelit korostavat eri taajuuksia.