Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeus katsoo, että Etelä-Afrikalla on riittävät perusteet epäillä Israelin syyllistyneen Gazan palestiinalaisväestön kansanmurhaan

Vierailija
26.01.2024 |

Etelä-Afrikan laatiman kanteen mukaan Israel on Gazan sotatoimilla syyllistynyt joukkotuhontaan, josta usein käytetään termiä kansanmurha. Kansainvälinen tuomiosistuin alkoi käsitellä juttua noin kaksi viikkoa sitten.

https://yle.fi/a/74-20071517

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikka on rotuerottelun päättymisen jälkeen kehittynyt niin väkivaltarikolliseksi maaksi että johtotehtävissä roikkuvat yrittävät mitä takaperoisimmin keinoin varmistaa valta-asemiensa hillotolpat. 

Vierailija
42/43 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan rehellisesti ymmärrä miksi kukaan kannattaisi Israelia? Siis vaikka ei kiinnostaisi Palestiinan siviiliuhrit yms, niin tämähän kusee suoraan meidän niskaan mitä kauemman tämän annetaan jatkua. Ei ne minnekään Afrikkaan sieltä karkaa. 

Miksi kukaan kannattaisi terroristeja?  Kun Israel olisi hoideltu on seuraavana muu länsi. Israel edustaa niille länttä. Näistä kusiaisista ei pääse. 

Ei mun tarvi kannattaa Hamasia edes yhden ajatuksen vertaa ja mä pystyn silti hyvin luontevasti vastustamaan Israelin toimia. 

Ja se on häpeä meille, jos Israel todella edustaa länttä. Kaikki se teknologia ja aseistus, mutta tuloksena on vain tuhottuja kouluja, sairaaloita ja järkyttävä määrä kuolleita siviilejä. Jopa Hamas tappaa siviilejä pienemmällä prosentilla mitä Israelin armeija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on moraalisesti täysin oikein, että Israel moukaroi kostoksi Gazaa oikein urakalla. Hamas ei olisi saanut hyökätä Israeliin.

Onko näin? Jos sä toimit mua kohtaan väärin, niin onko mun moraalisesti täysin oikein kostaa sun lisäksi sun perheelle, suvulle ja naapureillekin?

Mitä taas tulee Hamasin kitkemiseen, niin Israel ei tee kovinkaan vakuuttavaa työtä, valtaosa siellä kuolleista on siviilejä. 

Tiedot uhreista perustuvat suurelta osin gazan terveen propadandan ministeriön antamiin tietoihin.

Muuten. Terroristien johto on linjannut politiikakseen sen että Israel aiheuttaisi mahdollisimman paljon siviiliuhreja jotta saisivat myötätuntoa osakseen. Ja kansa on valinnut vaaleissa tuon politiikan toteuttajat. Miksi he eivät olekaan tyytyväisiä ja ilomielin riennä uhreiksi. Hamasin etäpäätteelle bbc:llekin kertovat sitten nyyhkytarinoitaan; ai tämä taisikin olla sitä sympatian kerjäämistä hyväntahtoisilta hölmöiltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan