Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin vuosien selkäakne parani, vain tällä yhdellä muutoksella (kaikki muut keinot oli jo vuosikausien ajan kokeiltu)

Vierailija
26.01.2024 |

Olen 40 + ikäinen nainen ja kärsin pahasta selän alueen aknesta (naamassa ei yhtään). Selässä oli pahimmillaan satoja finnejä yhtä aikaa.

Käytin kaikki nämä keinot monta vuotta, tilanne välillä hieman parani, sitten paheni, mutta aina oli finnejä selässä.

Nämä käytössä:

- joka ilta suihku, selän pesu Lactolinella (lievästi hapan, maitohappoa sisältävä, ihoa suojaava ja hoitava pesuneste: usein toistuvaan pesuun finnisen ihon puhdistukseen Se suojaa ja kosteuttaa ihoa. Iho pysyy pehmeänä ja vastustuskykyisenä ulkoisia ärsykkeitä vastaan. Se estää myös bakteerikasvua ja hajun muodostumista. pH 4,5)

- selän rasvaus noin joka kolmas ilta Humektan perusvoiteella (sopii akneihoon)

- joka ilta uusi, puhdas yöpaita päälle

- lakanoiden pesu kerran viikossa

- joka päivä puhdas aluspaita, hikoilun jälkeen mahd. pian suihkuun ja puhdas paita

- ihotautilääkäriltä acnatac ym. muita aknen hoitoon tarkoitettuja voiteita viikottain, välillä tauko

Mutta!!! 

Tässä tulee se mutta. Minulla oli aina käytössä vanha rakas froteekylpypyyhe, jonka saatoin pestä vain 3 viikon välein.

Eli kuivasin selkäni aina siihen samaan vanhaan kohtaan (ilmeisesti likaiseen) (kylpytakin selkämykseen)

Nyt otin viimeisen keinon käyttöön, joka kylläkin tuottaa paljon pyykkiä. 

Eli joka iltaisen suihkun jälkeen uusi puhdas kylpyPYYHE (pesty 60 tai 75 asteessa) ja  ensimmäisenä kuivaan selän, sitten muun vartalon ja heitän pyyhkeen heti likapyykkikoriin.

Kahdessa viikossa on selkäni akne miltei kadonnut kokonaan.

En voi uskoa tätä todeksi, niin monta vuotta selän aknen kanssa taistelin ja onko ratkaisu todellakin se, että kuivaan selkäni täysin puhtaaseen pyyhkeeseen joka ilta.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sokerin täydellinen välttäminen edes onnistuu? Aina ihmettelen näitä "jätin sokerin kokonaan pois", miten se oikeasti on mahdollista??

Niin monessa tuotteessa on sokeria, jota et niin sanotusti edes näe.

Olen tuo edellinen sokerittomalla ruokavaliolla oleva. Okei, "sokeriton ruokavalio" on vähän virheellinen termi, koska ruoassani on jonkin verran hedelmä- ja maitosokeria. Pitäisi ehkä sanoa, että noudatan ruokavaliota, jossa ei ole lisättyä valkoista sokeria. Syön siis vihanneksia ja hedelmiä, sekä vähissä määrin maitotuotteita esim. piimää. Sen sijaan mitään makeisia, leivonnaisia, sokerijuomia jne herkkuja en syö. En syö myöskään elintarvikkeita joissa on ns. piilosokeria eli lisättyä sokeria, esimerkkinä nyt vaikka ketsuppi. Luen aina tuoteselosteet kaikista tuotteista mitä ostan ja jos ainesosalistalla on sokeri, en osta. Olen aika vainoharhainen, myönnetään. Akne oli vaan niin järkyttävä ja itsetuntoni romauttanut kokemus. 

Vierailija
62/68 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/68 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sokerin täydellinen välttäminen edes onnistuu? Aina ihmettelen näitä "jätin sokerin kokonaan pois", miten se oikeasti on mahdollista??

Niin monessa tuotteessa on sokeria, jota et niin sanotusti edes näe.

Outo kysymys. Eihän mistään tuotteesta ulospäin näe sitäkään, onko siinä esim. gluteenia, laktoosia tai jotain ruoka-ainetta jolle olet allerginen. Ja siltikin ihmiset hyvällä menestyksellä noudattavat ruokavalioita, joissa on jopa 0 % näitä eli täydellinen välttäminen onnistuu. Tuoteselosteita lukemalla tietenkin. Ei sokeri eroa siinä mielessä mistään muusta ruoka-aineesta. 

Vierailija
65/68 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/68 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on selkäakne myös, lievähkö kylläkin, mutta kuitenkin.

En kyllä itse jaksaisi tuollaista kasaa pyykkiä ja taloudellisesti myös kalliiksi tulisi ostella ja pestä pyyhkeitä joka käytön jälkeen. Ehkä kärsin vaan aknestani :( Onneksi on selässä kuitenkin, eikä naamassa.

Ja jonkun mielestä kolme viikkoa on pitkä vaihtoväli kylpytakille. Miksi ihmeessä? Sehän laitetaan päälle suihkun jälkeen puhtaana. Miksi ihmeessä sitä pitäisi jatkuvasti pestä?

Vierailija
67/68 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: Kerran deittailin naista, jolla oli todella paha selkäakne, siis oikeasti paha. En vaan lopulta pystynyt jatkamaan tapailua, koska takaapäin laittaessa se punanäppyläinen ja keltapäinen selkä vei kyllä fiilikset täysin, enkä kehdannut pyytää laittamaan paitaa päälle.

Mutta koska kyseessä oli ns. hormonaalinen (tutkitusti korkeat testot naiseksi) akne, niin hyvin kiihkeä hän oli, eikä "pää ollut koskaan kipeä". Halusin siis katsoa kaiken kunnolla loppuun ennen vaikeaa päätöstäni. Hän oli sinut tämän asian kanssa, mutta minä valitettavasti en, mutta toivottavasti on löytänyt apua vaivaansa.

Vierailija
68/68 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on selkäakne myös, lievähkö kylläkin, mutta kuitenkin.

En kyllä itse jaksaisi tuollaista kasaa pyykkiä ja taloudellisesti myös kalliiksi tulisi ostella ja pestä pyyhkeitä joka käytön jälkeen. Ehkä kärsin vaan aknestani :( Onneksi on selässä kuitenkin, eikä naamassa.

Ja jonkun mielestä kolme viikkoa on pitkä vaihtoväli kylpytakille. Miksi ihmeessä? Sehän laitetaan päälle suihkun jälkeen puhtaana. Miksi ihmeessä sitä pitäisi jatkuvasti pestä?

itse ainakin joudun rasvaamaan kropan, niin osa siitä rasvasta tarttuu siihen kylpytakkiinkin. Ajattelinkin ostaa pari vohvelikankaista kylpytakkia ton nykyisen froteisen sijaan(vetelee jo viimeisiä muutenkin). Nämä olisi varmaan hengittävämpiä + helpompi heittää pesuun vaikka kerran viikossa. Eri kuin ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän