Montako paistinpannua on riittävä määrä?
Mies on intohimoinen kotikokki ja hiiliteräspannuja on ainakin kuusi - kaikki eri kokoisia. Rosteripannuja viisi. Lettu- ja muita erikoispannuja ties kuinka monta. Harvoin se noita kaikkia käyttää, mutta niitä vaan kuulema pitää olla. Itselleni riittäisi kyllä ihan yksi pinnoitettu helppokäyttöinen pannu.
Välillä vaan meinaa ärsyttää tuo tavaran määrä, sillä keittiössä häärään pääasiassa minä. Kattiloitakin on meillä ihan vaikka ravintolan perustaisi. Sähköisiä vimpaimia tuo ei onneksi harrasta.
Kommentit (25)
Mulla on kaksi. Pienempi lähinnä munien paistamiseen ja toinen on tuollainen vähän korkeampireunainen missä saa tehtyä myös kastikkeet ja muut. Ja niin onhan mulla valurautanen blini- ja pihvipannu.
146kpl tosin mulla on 2, iso ja pieni.
3 on sopiva.
1 teräs, 1 valurauta, 1 teflon.
Mies on intohimoinen kokki ja keittiössä häärääkin pääasiassa sinä??
No miehellesi ilmeisesti riittää tuo määrä, sinulle riittäisi vähempi. Ei tuohon ole mitään universaalia totuutta, jokainen hankkii sellaiset harrastusvälineet, jotka itse haluaa. Ehkä niitä keittiön säilytystiloja voisi koittaa parannella, esim. lisäämällä seinäkoukkuja tai hyllyjä jos on vapaata seinätilaa?
Itselläni on kaksi pannua, yksi iso kasari ja yksi pieni matalareunainen pannu.
Pinnoitettuja pannuja ei kannata keräillä, vaan vaihtaa sitä mukaa kun kuluvat. Teräs, hiiliteräs valurauta kestävät, mutta eivät sovellu kaikenlaiseen kokkaukseen hyvin.
1 paistinpannu minulla :) Nyt pitäisi uusia, reilun vuoden ollut ahkerassa käytössä.
Mulla on varsinainen valurautainen paistinpannu pihvejä yms. varten, sitten pinnoitettu paistokasari (perheelliselle likimain pakollinen) ja sitten valurautainen crepe-pannu (paras lettupannu ikinä ja toimii myös munakkaissa).
Vierailija kirjoitti:
Pinnoitettuja pannuja ei kannata keräillä, vaan vaihtaa sitä mukaa kun kuluvat. Teräs, hiiliteräs valurauta kestävät, mutta eivät sovellu kaikenlaiseen kokkaukseen hyvin.
Just näin!
Mulla yksi pieni pannu, yksi iso pannu ja yksi iso kasari. 6hlö perhe ja jokapäivä kokkaan.
Minulla on kolme - yhdelle vielä tarve - koko on ratkaiseva tekijä - iso wokkipannu on jo roskissa, uutta en ole vielä hankkinut. Pienin omeletille ja paistinperunoille sinkkutaloudessa. Keskikokoinen lätyille. Isoin nyt kastikepannuna, ja vieraspannuna. Tuo wokkipannu oli kätevä vieraita kestitessä tai jos halusi tehdä yhden pannun ruoan. Minun wokkini oli 5litran ja oikein sopiva ruoanlaittoon.
Vastaus on monta
1 hiiliteräs/valurauta, 1 grillipannu (hiiliteräs/valurauta), 1 teräksinen paistokasari, lettupannu ja pari blinipannua. Eli 6 on hyvä minimilukema. Erillinen munakaspannu sitten lisäksi joko hiiliteräs tai pinnoitettu - pinnoitettu helpompi jos ranskalaisia munakkaita paistelee muttei välttämätön.
Onhan noita. Erilaisia eri käyttöihin, eri kokoisia.
Mulle riittää kaksi. Toinen pinnoitettu ja toinen on just sopivasti patinoitunut valurautapannu.
Anna miehesi pitää pannussa. Voisihan hän vaikka tarvita monta autoa. Meillä on 2 teflonpintaista ja yksi rautapannu.
Vierailija kirjoitti:
Yksi paistinpannu on aina ollut. Inhoan tavaraa ja varsinkin turhaa tavaraa. Kukaan ei tarvi enempää pannuja kuin miten liedelle mahtuu.
Kyllä minä nostan ruokia tarjolle kattilassa ja pannulla. Kattilaan jää myös säilytykseen ruokia, en viitsi sotkea monia astioita. Mutta ap:n tavaramäärä nostaa hien pintaan.
Seitsemän on sopiva määrä. Teflonia kaikki.
Mulla on kahden aikuisen taloudessa kaksi eri kokoista valurautapannua ja yksi iso keraamisella pinnoitteella oleva. Lisäksi on neljä eri kokoista teräskattilaa, kaksi eri kokoista valurautapataa ja yksi keraaminen pata. Kaikki ovat tarpeellisia ja isointa kattilaa ja pataa lukuunottamatta käytössä joka kuukausi. Isoimpia käytän, kun kokkaan isolle porukalle muutaman kerran vuodessa.
Vaikka itse mieluummin pidän keittiössäni vain jatkuvasti käytössä olevat tarvikkeet, ymmärrän tavallaan kyllä intohimoisen kotikokin halun keräillä ylimääräistä välineistöä erikoistarpeisiin. Siinäkin olisi kyllä hyvä pitää jokin järki päässä, että esimerkiksi lettupannuja riittää kyllä yksi, ja pääasiassa muista pannuista riittää yksi pieni ja yksi iso. Ehkä voisitte raakata pannuista harvemmin tarvittavat erilliseen varastokaappiin?
Vierailija kirjoitti:
Mies on intohimoinen kokki ja keittiössä häärääkin pääasiassa sinä??
Eukko vissiin mikrottaa arkiruokia keittiössä ja siksi ei pannuja tarvitse. Ei perusmättöjen valmistamiseen intohimoista kotikokkia tarvita.
Yksi paistinpannu on aina ollut. Inhoan tavaraa ja varsinkin turhaa tavaraa. Kukaan ei tarvi enempää pannuja kuin miten liedelle mahtuu.