Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä meni aivan päin helvettiä. Pääsispä kelaan taaksepäin ja tekemään fiksuja valintoja.

Vierailija
26.01.2024 |

Teininä olin tyhmä ja halusin vain rellestää kavereiden kanssa. Nykyään olen alkoholisoitunut, masentunut, velkaa paljon, luottotiedoton, en omista mitään ja asun pienessä yksiössä, jota en ole jaksanut edes sisustaa. Mikään ei enää kiinnosta ja minusta tullut välinpitämätön. Olen lihonut todella paljon ja tupakoin. En laittaudu, en halua nähdä ihmisiä. 

Olen vanhempieni kaltainen, hekin alkoholisteja. Nuoruus oli täynnä seksuaalista hyväksikäyttöä, väkivaltaisia kumppaneita ja vaikka mitä oli. 

Nyt kolmekymppisenä katson elämääni, jossa ei ole tolkkua eikä toivoa ole koska en välitä enää. Seuraava konkreettisen haave olisi vain kuolla. Siihen asti nautin ruoasta ja teen mitä huvittaa, mitään korjaustöitä en jaksa enää suorittaa. Joskus yritin monenlaista mutta enää en saa itsestä mitään otetta. 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Tämä palsta on täynnä kaltaisiasi. Useimmille tuntuu olevan samanlaisia ongelmia.

Lehdistöstä löytyy myös paljon esimerkkejä ongelmista, kuten oheisesta Veksi uutishausta käy ilmti: https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=mielenterveys

Toivottavasti saat apua vertaamalla tilannettasi muiden vastaavaan tilanteeseen.

Vierailija
2/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on aikaa vielä 70 vuotta tehdä oikeita asioita. Mulla ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aikaa vielä 70 vuotta tehdä oikeita asioita. Mulla ei.

Kiitos toi tuntuu niin hyvältä

Vierailija
4/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et pääse Kelaan?

Vierailija
5/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet kenties tehnyt virheitä menneisyydessä. Niin meistä jokainen. Sinulle on myös tehty pahaa, mikä on vaikuttanut voimavaroihisi. 

Menneisyytesi ei kuitenkaan tarvitse määrittää tulevaisuuttasi. Mieti, että suurin osa elämästäsi saattaa olla vielä jäljellä! 

Masennukseen ja alkoholismiin on saatavilla apua. (Hirveitä sairauksia molemmat)

Runsasta siunausta sinulle!

Vierailija
6/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti mielenterveysongelmista ja alkoholismista alkaa haitallinen kierre. https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=alkoholismi

Itsekkin olen käyttänyt alkoholia lähes päivittäin. En mihinkään hyvään oloon vaan pahaan. Itse sain pienellä korjausliikkeellä käännettyä asioita parempaan suuntaan. Nyt kuppia kuluu jo paljon vähemmän.

Vierailija
7/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tajusit tilanteen niin itseä niskasta kiinni! Et sä voi enää vedota siihen ettet saa itsestä mitään otetta tai ettei mikään huvita. Kun tiedostat tilanteen niin olet vastuussa.

Vierailija
8/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinulla on hyvä mahdollisuus muutokseen, koska pystyt myöntämään virheesi sekä tunnistat nykytilanteesi.

Vierailija
9/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei näytä itse kommentoineen lainkaan aloituksen.

Vierailija
10/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta aukeaa korkki.

Vierailija
11/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottaja, se, että kirjoitit tänne kertoo, että sussa on kuitenkin halua muutokseen. Ja olet vasta 30, niin ehdit muuttaa vaikka mitä.

Lapsuus vaikuttaa niin usein ihmisen tuleviin polkuihin. Olen itse myös elänyt tosi rankan lapsuuden ja tehnyt huonoja ratkaisuja, niin ymmärrän sinua ja muita, joilla on myöhemmin ongelmia.

Älä luovuta ja hae apua, sulla on aikaa ja mahdollisuuksia vaikka mihin vielä. Tsemppiä!

Vierailija
12/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi kaksi vaihtoehtoa. Joko annat mennä samaa rataa alamäkeen, tai käännät kelkkasi toiseen suuntaan. Alamäki on helppo tie, mutta ei johda mihinkään, paitsi aikaiseen hautaan. Sitähän sinä sanot toivovasi, mutta onko ihan oikeasti näin?

Kolmekymmentävuotiaana on vielä rutkasti aikaa ryhtyä ihan mihin vaan. No ehkä joksikin balettitanssijaksi ei enää voi, mutta muutoin on mahdollisuuksia vaikka miten moneen suuntaan. Et ehkä ole saanut paljoa kokemuksia siitä, miten työ ja vaivannäkö palkitsee? Ensimmäinen urotekosi voisi olla vaikka vain petin petaaminen tai jääkaapin siivous. Tai pitkä lenkki raikkaassa ulkoilmassa. Tai oman ulkoasun siistiminen, kynnet, hampaat, hiukset, vaatteet. Sitten voi nostaa varovasti tavoitetasoja, toki oma jaksaminen huomioiden, liika rehkiminenkään ei ole hyväksi vaan voi uuvuttaa takaisin lähtöpisteeseen.

Kyllä sieltä kuopasta on moni myös noussut, se on ihan mahdollista. Se vaatii päätöksen, ja sitten sen ensi ponnistuksen, mistä pääset alkuun. Kun huomaa osaavansa, pystyvänsä, niin se antaa energiaa ja oivalluksen, että pystyy sittenkin vaikuttamaan asioihin. Takaiskujakin tulee, mutta niihin tulee suhtautua ajatuksella, että ne kuuluvat asiaan ja ovat väliaikaisia ja voitettavissa. Niin, ja on myös ihan sallittua ja suotavaa hakea apua ongelmiin. Yhteiskunnalta ja/tai ystäviltä, sukulaisilta. Onnea ja jaksamista sinulle.

Vierailija
13/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ongelmani ovat jo päässeet niin pahaksi etten tiedä miten on edes mahdollista nousta enää. Tiedostan vielä kuinka paljon se vaatii oikeasti töitä, mielen lujuutta ja motivaatiota, että asiat paranisi. Paha on vaan se, että mitään niistä minulla ei ole enää. Olen psyykkisesti luovuttanut ja tuntuu ettei mitään aivoyhteyttä tai stigmaa enää ole päässäni motivoitua elämästä. Olen muuttunut tällaiseksi laiskaksi ja veltoksi mitä en ole ennen ollut. Ennen jaksoin yrittää mutta en vain enää saa itseäni mihinkään suuntaan. Kuin vain olisi matkustajana kulkuvälineessä, jonka tietää suistuvan ja katsoo tyynenä sen loppuun asti ennen kuin loppu tulee.

Ap

Vierailija
14/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa se Kela Gold, niin elämä on leppoisaa!

Vierailija
15/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä on vasta alkamassa. Mieti miten kurjaa se voi olla mahdollisesti 50+ vuotta, jos jäät tuohon tilanteeseen rypemään? Sä pystyt muutokseen jos todella sitä haluat. 

Vierailija
16/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tehnyt valtavasti töitä elämäni aikana. Olin se joka jäi ylitöihin ja teki kaikkensa palkkansa eteen. Pidin jopa siitä mutta uuvuin monet kerrat. En tajunnut etten olekaan ihminen, joka jaksaa vaikka mitä vaan kyllä se ylpeys sieltä sitten kariutui kun psyyke romahti lopulta. Nykyään en käy töissä, se on aivan samantekevää. Kunhan saan ruokaa ja nukkua kunnes elämä on ohi. Tällaiseksi ihmeelliseksi veltoksi olen mennyt. 

En vain välitä. Joka välillä mietityttää koska ennen olin kuitenkin ihminen joka todella välitti. 

Ap

Vierailija
17/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä on uusi alku. Niin kauan kuin päiviä riittää, voi elämänsä suunnan muuttaa. Vaikka lähtisikin vaikeasta tilanteesta, se ei tarkoita muuta kuin ehkä suurempaa työmäärää sinne parempaan päästäkseen.

Vierailija
18/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos pääsisit takaisin nuoruuteen niin et siltikään muuttaisi mitään. Sinulla on kaikki mahdollisuudet elää toisin nyt, mutta olet vain keksinyt tekosyyn ettei voi mitään. 

Vierailija
19/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi tuota Veksi hakupalvelua. Sieltä voit tehdä mielenterveyteen liittyviä hakuja esimerkiksi hakusanoilla: alkoholi, vieroitus, riippuvuus, kierre, terveys, terveydenhoito jne. Vastauksena on aina pelkästään artikkeleita aiheeseen liittyen suomalaisista lehdistä.

Vierailija
20/64 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lämpimästi tuota Veksi hakupalvelua. Sieltä voit tehdä mielenterveyteen liittyviä hakuja esimerkiksi hakusanoilla: alkoholi, vieroitus, riippuvuus, kierre, terveys, terveydenhoito jne. Vastauksena on aina pelkästään artikkeleita aiheeseen liittyen suomalaisista lehdistä.

Vieroitushoitoon pääseminen on monesti vaikeaa. Aiheeseen perehtyminen toisten kokemuksien kautta voi olla yksi keino päästä eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi