Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä energiset ja puheliaat ihmiset?

Vierailija
10.01.2007 |

Olen puhelias ja sellainen touhukas ihminen, en jää tuppisuuksi yleensä aina ja tykkään jutella ihmisten kanssa. Ärsyttääkö teitä koskaan sellaiset " energiaa tihkuvat" häärääjätyypit?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:09"]

Inhoan hitaita ihmisiä. Ja niitä joiden mielestä hitaus on yhtä kuin laatu. Yleensä tehokas on tehokas juuri siksi että OSAA.

[/quote]

No jotkut osaa, jotkut ei. Kyllä mä ainakin olen ollut töissä välillä helisemässä joidenkin tomerien ja tarmokkaiden työkavereiden kanssa, kun niiden tekemisiä pitäisi koko ajan vahtia (eikä toisaalta millään viitsisi olla päällepäsmärinä vahtimassakaan, kun lähtökohtaisesti haluaisi luottaa siihen, että ihmiset itse ottavat vastuun siitä tekemisestään ja tunnistavat sen jos eivät osaa jotakin). Joillakin on liian korkea itseluottamus suhteessa siihen todelliseen osaamiseen, tehdään vaan vaikka ei tajuta, että oikeasti ei tiedetä mitä ollaan tekemässä.

Toki sitten sellainenkin työkaveri löytyy, joka on äärimmäisen tehokas ja osaava. Kieltämättä on kyllä hyvä työntekijä siinä mielessä, että osaa ja saa aikaan paljon ja nopeasti. Hän toisaalta varmaan on niitä, jotka vihaavat hitaita ihmisiä. Tämä ilmenee mm. suuttumisena, jos toinen ei osaa lukea ajatuksia. (Siis esim. keksii, että hei mehän tehäänkin näin, mutta ei sano sitä toiselle ja sitten ärsyyntyy kun toinen on vähän pihalla että mitä tapahtuu.)

Vierailija
22/38 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta kai ja energisen tilanteentajusta. Eilen ärsytti kyllä suunnattomasti suunnitella projektia monta tuntia ryhmässä, jossa vain yksi puhui. Muut eivät ehtineet sanomaan väliin yhtään mitään. Ärsyttäviä tyypit, jotka eivät kykene _ryhmätyöhön_

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mieheni sisko tuli vierailulle äitinsä luokse ja sitten " järjesteli" vähän paikkoja niin, että toisille jäi siitä kova työ jälkeenpäin viedä tavaraa kaatopaikalle tms. Olisi tehnyt kaiken sitten loppuun asti, kun aloitti.

Sitten ei kuitenkaan viitsinyt tiskata tai siivota muuten, vaikka olisi minun puolestani voinut käyttää energiaansa siihen.

Vierailija
24/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän, että jotkut ärsyyntyy.

Vierailija
25/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että ap ja minä olemme kakkosen kuvaileman ihmisen kaltaisia.

Vierailija
26/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että omasta tyttärestäni on tulossa sellainen papupata...

Vierailija
27/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan hyviä organisoimaan asioita, toimeliaita, iloisia, puheliaita ja tullaan toimeen lähes kaikkien kanssa.

Vierailija
28/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on itse tosi väsynyt ja esim. päätä särkee mutta yleensä ei.

Vierailija
29/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen itse aika tuppisuu ja on vaan mukava kuunnella toisen lörpöttelyä.. itseäni häiritsee ja ärsyttää enemmän ne toiset tuppisuut, siinä sitten ollaan hiljaa kahdestaan..

Vierailija
30/38 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, mutta esim. työyhteisössä tuollainen ihminen on rasite. Energisyys ja touhukkuus menee helposti yli ja tarkkaavaisuus herpaantuu, tulee touhutessa virheitä jne. Samoin jos puhelias tyyppi puhuu koko ajan vain omista asioistaan ja vielä pisteenä iin päälle kehuu koko ajan itseään............vitutus on armoton.

Vierailija
31/38 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, jos he antavat tilaa muillekin.

Vierailija
32/38 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2007 klo 13:52"]

Olen puhelias ja sellainen touhukas ihminen, en jää tuppisuuksi yleensä aina ja tykkään jutella ihmisten kanssa. Ärsyttääkö teitä koskaan sellaiset " energiaa tihkuvat" häärääjätyypit?

[/quote]

Ei koskaan.

Vierailija
33/38 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vapaaehtoiseti vietä aikaa sellaisten kanssa kovin usein. Just miehen siskoja ja isää kestää sen muutaman tunnin pari kertaa vuodessa, mitä tulee nähtyä. Pappa varsinkin jauhaa viikkotolkulla samaa asiaa vaikkei kukaan kuuntele, sitten se keksii jonkin uuden aiheen.

Kyllä mä väsyn höpöttäjien seurassa. Kaipaan omaa hijaista aikaa ihan oman perheen kanssa vietetyn arki-illan jälkeenkin... mies on onneksi iltauninen :)

Vierailija
34/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheliaat ja energiset ihmiset ei ärsytä yleensä. paitsi lasten yks täti joka puhuu ja touhuu ihan puuta heinää, ei hetkeä paikallaan. sitä ei aina jaksa.

Vierailija
35/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ns. tilanviejiä. He eivät huomaa hyössötyksensä keskellä ottaa huomioon muita. Hössöttävät ja puhuvat vaan niitä omia juttuja, kiinnittämättä huomiota siihen kiinnostaako ne tarinat ketään ja olisko muilla aikaa/halua juuri nyt kuunnella. Minulla on muutama tällänen tuttava ja useat juhlat he ovat pilanneet.

Mutta sitten on myös niitä toisenlaisa ihania puheliaita ja enegisiä ihmisä, jotka kuitenkin osaavat huomioda muutkin.

Vierailija
36/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pälättää vain itsestään toisten päälle.

Vierailija
37/38 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mulle vaikeeta kun oon muutenki semmonen että en jaksa ihmisille jutella muuta kun mitä pakko ja joskus jotain vitsailen mutta oon kaksin tässä yhden työkaverin kanssa joka päivä ja kun se vaan kälättää ja keskeyttää tosi paljon mun töitä ja kun keskustelu on pitkälti tosi yksi puolista että joskus jotain mainitsen mitä viikonloppuna tapahtuu mutta kun tälle ei vaan riitä mikään keskustelu ja oon alkanut jopa vältellen ja nyt luullaan että mulla on joku ongelma. Miksei jotkut vaan ymmärrä että tykkään keskittyä töihin eikä kuunnella hänen muksujensa jokaista "hassua" juttua....

Vierailija
38/38 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää liittyy tähän?