Ärsyttääkö teitä energiset ja puheliaat ihmiset?
Olen puhelias ja sellainen touhukas ihminen, en jää tuppisuuksi yleensä aina ja tykkään jutella ihmisten kanssa. Ärsyttääkö teitä koskaan sellaiset " energiaa tihkuvat" häärääjätyypit?
Kommentit (38)
Riippuu ihan siitä puhuuko puhelias monologia vai onko keskustelu vastavuoroista; onko aidosti kiinnostunut muista ja heidän mielipiteistään. Minulla on yksi tuttu, joka ei anna suunvuoroa edes oman perheensä jäsenille. Mies ja lapset nököttävät hiljaa koko vierailun ajan, kun mamma puhuu. Jos kysyt jotain mieheltä tai lapsilta, mamma vastaa. Saattaa vielä sanoa, että no kerropas nyt X mitä sulle tapahtui töissä...ja kun X aloittaa, keskeyttää ja jatkaa itse. Tosi rasittava energiasyöppö. Eivätkähän hänen juttunsa edes ole niin kiinnostavia, että niitä jaksaisi kuunnella. Puhelimessakin puhuu yhtä soittoa niin pitkään, että joskus tekisi mieli laittaa luuri pöydälle ja tehdä muita juttuja. Puhuu nyt jo täysi-ikäisistä lapsistaan, kertoo heidn asioitaan ja olettaa, että ne ovat kuulijan mielestä hirmu kiinnostavia.
Se energinen häärääjä voi myös oli hölöttävä tyhjäntoimittaja. Mutta ei yleensä ärsytä muut kuin ne jotka tauotta puhuvat itsestään muita kuuntelematta. Tuttavapiirissäni on ihminen joka puhuu loputtomiin omista asioistaan eikä koskaan kysy mitä toiselle kuuluu. En koe häntä energiseksi vaan minun voimiani vieväksi.
Ja hei, se hiljaisempikin ihminen voi olla energinen ja aikaansaava.
Ei puheliaisuus ja energisyys ärsytä, usein se innostaa mua vähän rauhallisempaakin tyyppiä juttelemaan enemmän. Kuitenkin jos se energisyys menee jyräämisen puolelle ja päälle puhumiseksi niin sitten ärsyttää.
Yksi tuntemani ihminen puhuu konekivääri. Kauheasti papatusta mutta saman sanoisi ihan yhdellä lauseella eli tapana sanoa sama asia moneen kertaan eri tavalla. Ihan niin kuin puhumisen vuoksi. Tekeminen on samaa kastia. Kauheaa häsellystä, kiireellä ja touhulla. Saa aikaan vahinkojakin tuolla sohelluksellaan. Saan samat asiat tehtyä rauhallisemmin ja puolta pienemmällä ajalla. Itse varmaan kuvittelee olevansa "pirteä ja energinen". Hemmetin ärsyttävää sekoilua.
Inhoan hitaita ihmisiä. Ja niitä joiden mielestä hitaus on yhtä kuin laatu. Yleensä tehokas on tehokas juuri siksi että OSAA.
Kyllä. Valitettavasti. Se "energisyys" tarkoittaa valitettavan usein päämäärätöntä ja lyhytjännitteistä kouhkaamista, jossa tehdään paljon mutta ei saada oikein mitään aikaan.
Ärsyttää, usein! Joskus ovat ihan hauskaa seuraa, riippuu millaisella tuulella itse olen.
Kyllä. Työpaikallamme on kälättäjänainen, joka esimerkiksi kokouksissa pitää niin pitkiä puheenvuoroja, ettei muille jää aikaa sanoa juuri mitään. Hän myös rävähtää jatkuvasti nauramaan ja samalla tarttuu kokoushuoneen pöydän reunasta kiinni niin, että pöytä hytkyy ja kahvit meinaavat läikkyä kupeista yli. Aivan helvetin ärsyttävää!
Ei häiritse, kunhan minut jätetään halutessani rauhaan. Yleisesti ottaen ihan hyvä, että joku muu toimii työpaikan sosiaalisena moottorina.
Kyllä ärsyttää, monesti nämä ihmiset eivät pysty keskittymään mihinkään ja häiritsevät myös muiden keskittymistä. Ärsyttää myös sellainen jatkuva hölöttäminen, esim. Jos lukee lehteä nii pitää lukea jokainen uutinen sieltä ääneen tai raportoida jokainen tekeminen vessakäyntejä myöten.. Mulla oli joskus tällainen työkaveri ja kylläpä sielu lepäsi ku hän oli joskus poissa.
Ei, mutta maaninen touhuilu tai puhuminen ärsyttää (yksi sellainen hyrrä lähipiirissä joka kysyy jotain ja vastaa sitten toisen puolesta itselleen tai vaihtaa puheenaihetta ennen kuin kukaan ehtii vastata mitään, helvetin ärsyttävää... ja kyseinen mammukka paukaisi meille käymään kun multa oli omainen kuollut: "mä nyt tulin käymään kun sä et vastannu puhelimeen", jes, ei se edes huomannut mitään outoa enkä mä ehtinyt mihinkään väliin sanoa että mä en nyt oikeen jaksas kun sain tossa aamulla suru-uutisia).
Ärsyttää. Mutta ärsyttää myös sellaiset hiljaiset, jotka eivät sano mitään ja jokaisen sanan saa niiltä nyhtää.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:09"]
Inhoan hitaita ihmisiä. Ja niitä joiden mielestä hitaus on yhtä kuin laatu. Yleensä tehokas on tehokas juuri siksi että OSAA.
[/quote]
Tällaiset "energiapakkaukset" kyllä ärsyttää, kun eivät hyväksy mitään muuta olemisen ja tekemisen tapaa kuin omansa. Tämä on nyt yleistystä, mutta mun kokemukseni mukaan sellaiset hitaamman temperamentin ihmiset antavat usein muille tilaa olla sellaisia kuin ovat, vaikka ne muut olisivatkin erilaisia. Sitten taas nuo pikajunamaiset sähikäiset kihisevät kiukusta jos joku on erilainen kuin he.
Kyllä! Voisitte kälättämisen sijaan tehdä töitäkin välillä. Tosin osa teistä iskoo kun sanoo että "Turpa kiinni, hoida omat asiasi"
Kyllä! Voisitte kälättämisen sijaan tehdä töitäkin välillä. Tosin osa teistä iskoo kun sanoo että "Turpa kiinni, hoida omat asiasi"
Minua jaksaa ihmetyttää tuo väite, että energinen ihminen ei saisi mitään aikaan tai ei pystyisi pitkäjänteisyyteen.
Minä olen tehokas ja energinen ja nopea. Olen nopea juuri siksi, että minulla on sisäänrakennettuna kyky suunnitella hyvin ja toimia pragmaattisesti ja vähäeleisesti. Osaan myös suunnitella tulevaa samalla teen nykyistä. Osaan tehdä monia asioita rinnan.
Työpaikalla olen aina ollut sellaisten ihmisten hampaissa, joiden mielestä suunnitella voi vain suunnittelupalaverissa tai sitten hiljaisuuskuplassa niin, ettei edes kahvinkeitto onnistu samalla kuin suunnitellaan.
Ja kaikki muukin pitää tehdä näyttävän harkitusti.
Nyt kun katson taaksepäin, mitä kukakin on oikeasti saanut aikaan niin kas: minulla on maisterin paperit, näillä muilla opinnot jäivät kesken. Minä olen tehnyt 3-4-kertaista tulosta 15 vuotta heihin verrattuna. Minulla on iso rempattu ok-talo kokonaan maksettu. He asuvat yhä vuokralla tai äidin asunnossa - johon lativaat remppasuunnitelmia vuosi vuoden perään. Minulla on kaksi lasta, heillä ei lapsia.
Kaikessa sama juttu.
Sitten jos minä teen pienen virheen, alkaa järjetön pauhaaminen, kuinka se johtuu hosumisesta. Heisän virheensä ovat yleensä isompia, mutta eivät edes tajua niitä.
Hitaat ei tasan hyväksy muuta kuin sen hitauden.
Jaahaas! Jotta ihminen pystyisi viettää tai elää elämä jossa on joku kiva ja tarkoituksenmukainen päämäärä niin hänen on oltava onnellinen,en tarkoittaa raha ja maine! Vaan että lähimmäiset hyväksyisi hänet-ei tarvii kaikkien eikä tarvii kaikilta hakee siitä hyväksyntää. Vaan sanotaan perhe ja ystävät esim.olette sopusoinnissa ja teillä on tervet elämänarvot ja yleensä sellaisessa ilmapiirissa pysty kehittyä,säilyttää tasapaino ja omaarvotunne ja huumorintajuu. Valitettavasti suomalaiset ovat suurin osa värittömiä-henkisesti yksinkertäisiä vailla tarvettaa kehittyä henkisesti!!! Eivätkää osavat rakasta tai välittä pyytettömästi,vaan aina oma lehmä ojassa,oma etu-ei vaan voitte tai osatte vaan olla ihmiseksi! Jopa omille laajatovereille vittuilette kiusatte ja KADEHDITTE!!!!!! Ette pystytte iloita toisten puolesta,koska tiedätte ettei hänkään iloitsisi,EIKÖ OO SAIRASTAA??????!!!!!!!! Teidän seksielämäkiin kärsii tästä-koska se on vain pano tai mielyttävä seksi. Jotain jossa halutaan ottaa. Rakastelu se on henkisfyysinen tapahtuma joka pitäisi olla räätelöitynä jossa ihmistä kohdellaan-eikä seksin nautinto on päämäärä vaan sen ihmisen kunnioittaminen ja ilo ja luottamuus. On sitten kuka ja mitä halutaan. Mutta jos seksissä ihmistä ei kohdallaan se on sitten vain halpa pano,tai seikkailu,jossa indigo puuttuu! Värikäs ja hyväsydämminen ihminen säväyttä ja sen kanssa halutaan olla ja jakaa arki eikä arki silloin ole elämä panemisen välissä vaan kiinnostava ja haastava ja iloinenkiin huumorilla höystettynä täytelläinen ja tarkoitusmukainen jossa on sisältö kokemus!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 12:46"]
Jaahaas! Jotta ihminen pystyisi viettää tai elää elämä jossa on joku kiva ja tarkoituksenmukainen päämäärä niin hänen on oltava onnellinen,en tarkoittaa raha ja maine! Vaan että lähimmäiset hyväksyisi hänet-ei tarvii kaikkien eikä tarvii kaikilta hakee siitä hyväksyntää. Vaan sanotaan perhe ja ystävät esim.olette sopusoinnissa ja teillä on tervet elämänarvot ja yleensä sellaisessa ilmapiirissa pysty kehittyä,säilyttää tasapaino ja omaarvotunne ja huumorintajuu. Valitettavasti suomalaiset ovat suurin osa värittömiä-henkisesti yksinkertäisiä vailla tarvettaa kehittyä henkisesti!!! Eivätkää osavat rakasta tai välittä pyytettömästi,vaan aina oma lehmä ojassa,oma etu-ei vaan voitte tai osatte vaan olla ihmiseksi! Jopa omille laajatovereille vittuilette kiusatte ja KADEHDITTE!!!!!! Ette pystytte iloita toisten puolesta,koska tiedätte ettei hänkään iloitsisi,EIKÖ OO SAIRASTAA??????!!!!!!!! Teidän seksielämäkiin kärsii tästä-koska se on vain pano tai mielyttävä seksi. Jotain jossa halutaan ottaa. Rakastelu se on henkisfyysinen tapahtuma joka pitäisi olla räätelöitynä jossa ihmistä kohdellaan-eikä seksin nautinto on päämäärä vaan sen ihmisen kunnioittaminen ja ilo ja luottamuus. On sitten kuka ja mitä halutaan. Mutta jos seksissä ihmistä ei kohdallaan se on sitten vain halpa pano,tai seikkailu,jossa indigo puuttuu! Värikäs ja hyväsydämminen ihminen säväyttä ja sen kanssa halutaan olla ja jakaa arki eikä arki silloin ole elämä panemisen välissä vaan kiinnostava ja haastava ja iloinenkiin huumorilla höystettynä täytelläinen ja tarkoitusmukainen jossa on sisältö kokemus!
[/quote]
AV-palstan perusteella olisi syytä laittaa litiumia juomaveteen sekä lääkärin kehittämä lääkecoctail heti aamusta kahvin kanssa nautittavaksi :)
Välillä ärsyttää, jos se tyyppi on sellainen levoton häslääjä, jolla turpa käy taukoamatta ja olemus on muutenkin levoton. Töissä oli yksi tällainen, kun muut istui taukohuoneessa, tämä teki siellä ihme karatepotkuja muiden suuntaan, haastoi työporukan miehiä leikkimieliseen painiin ja koko ajan kälätti jotain. Mun antoi olla rauhassa, olin kait niin vittuuntuneen näköinen :D