Söin eilen yhden leivän, ilman margariinia tai leikkeleitä ja nyt on paino noussut
Muutoin vain nutrilettiä eli alle 500 kcal päivässä.
Nainen ei voi syödä mitään.
Mies murjottaa kun olen vihainen tästä ja kaikesta.
Mutta tänään en mutusta leivänkannikkaa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitempään syönyt nutrilettia viisi pussia päivässä ja paino putoaa kilon viikossa.
Nyt tiedän että tällä mennään hautaan asti.
Tasaisen vauhdin taulukolla voit tuosta suoraan jo katsoa milloin paino on nolla ja tilata ruumisauton pihaan jo etukäteen.
Nutrilett on hyvä, oppii näkemään miten vähällä ruoalla tulee toimeen.
Sen jälkeen ei ajattele, että yksi juustosiivu ei lihota.
Saati yksi jätski tai muutama sipsi.
Suklaata tai pullia yleensä tajutaankin olla syömättä
Unohtakaa jo kalorit ja ajattelu kun syöt vähemmän kuin kulutat laihdut, noita on iskostettu ihmisten mieliin kymmeniä vuosia ja ne eivät pidä paikkaansa jos elimistö olisikin noin yksinkertainen kaikkien olisi helppo laihtua eikä ylipainoa olisi.
Moi. Tällä yksi tarina. Minulla oli reilusti ylipainoa. Otin yhteyttä lääkäriin, kun omat yritykset epäonnistuivat. Ravintoterapeutin ja lääkärin yhteistyöllä laitettiin pakkaa kuntoon. Kun keho ei vuosien kaltoinkohtelun jälkeen oikein tajunnut, mitä nyt halutaan, heräteltiin sitä 8 vk. ENE dietillä (jossa kcal kuitenkin 800 - 1000 / päivä + mukana proskut ja rasvat.
Silloin lähti tapahtumaan. Kun dieetti purettiin, paino jatkoi edelleen iloisesti putoamista. Toki lisäsin huimasti treeniä PT:n ohjauksella. Olen aina siis liikkunut, mutta sekin oli ollut puolitehoista höntsäilyä viimeiset pari vuotta.
Nyt tuosta on aikaa yli vuosi. Ruokatottumukset ovat muuttuneet, mutta syön ihan reilusti, en punnitse, mieti kaloreita jne. Hiilareitakin menee, vaikka huomattavasti niukemmin. Treeniä 6 x viikossa. Paino putoaa edelleen tasaisesti (hitaasti ja rauhallisesti) ja yllärinä lihasta on kuitenkin tullut lisää.
Neuvoisin ehkä käymään erikoislekurin vstaanotolla, josko sieltä löytyisi sinullekin hyvä tapa. Tuolla nälkiinnyttämisellä et tosiaan saa kuin kuolleen aineenvaidunnan ja lihaskadon (joka taas hidastaa aineenvaihduntaa lisää). Niin ja kurjan mielen.
Stemppiä, ei ole helppo tie, kun kaikki totuttu pitää muuttaa ja saada vielä kehokin heräämään hommaan mukaan. Muista, ettet sinä ole rankaisemassa tomumajaasi, vaan tekemässä rakkaalle kehollesi palvelusta
Niin. Voi (ei margariini) ja (sokerittomat) leikkeleet olisvat hidastaneet insuliinipiikin nousemista.
Itse muuten pystyn paastotessa jopa rankkaankin liikuntaan. Vähäkalorinen dieetti on paljon pahempi kuin täyspaasto.
Yritätkö ap pudottaa painoa vai olla saamatta sitä lisää, vai oletko muuten vaan epävakaa?
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö ap pudottaa painoa vai olla saamatta sitä lisää, vai oletko muuten vaan epävakaa?
Kysytkö tätä lihapiirakka suussa? Mahdutko tuolille istumaan vai rehotatko sohvalla?
"Syö vähemmän kuin kulutat" Oletko sinäkin uskonut aina tähän laihduttajan hokemaan? Valmentaja kumoaa nyt yleiset harhaluulot
Esimerkiksi "syö vähemmän kuin kulutat" ei monen kohdalla toimi.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1248247
Pakko olla provo. Kukaan ei voi olla noin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitempään syönyt nutrilettia viisi pussia päivässä ja paino putoaa kilon viikossa.
Nyt tiedän että tällä mennään hautaan asti.
No kyllähän sillä mennään taatusti hautaan, jos paino putoaa kilon viikossa loppuelämän. Siis vuodessa 52kg, kymmenessä vuodessa 520kg. Ei taida Suomessa noin lihavia edes olla, joten kuolo korjaa, kun alkaa mennä pahasti alipainon puolelle jo muutamassa vuodessa.
Paino ei laske, vaikka söisi kuinka vähän. Ehkä ongelma onkin siinä, että syöt liian vähän. Kehosi on jumiutunut toimimaan säästöliekillä.
Laihtumisen kaava on paperilla yksinkertainen: syö vähemmän kuin kulutat. Hyvin alkanut painonpudotus voi kuitenkin tyssätä kuin seinään, eikä keho suostu luovuttamaan grammaakaan päiväkausiin, vaikka söisi miten pieniä annoksia.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/saastoliekki-jarruttaa-l…
Keho pärjää niukkoina aikoina vähemmällä energialla kuin laskennallisesti voisi arvioida. Se on eloonjäämisen kannalta tärkeä biologinen mekanismi meissä kaikissa, selittää ravitsemusterapeutti Anette Palssa.
Säästöliekki on osittain vielä mysteeri tutkijoillekin, eikä kaikkia siihen osallistuvia elimistön säätelyjärjestelmiä tunneta. Lääkärit käyttävät ilmiöstä metabolinen adaptaatio -nimitystä, sillä aineenvaihdunta näyttää olevan pääroolissa, kun keho käyttäytyy kuin kärsisi nälänhädästä. Ilmiö ei rajoitu vain painonpudotukseen, vaan säästöliekki voi iskeä myös paljon liikkuvaan tai liian vähän syövään normaalipainoiseen.
Syö riittävästi, niin keho toimii
Aineenvaihdunta menee siis sekaisin, jos syö liian vähän. Energiavajeen seurauksena myös nukkuu huonosti, vaikka riittävä lepo on yksi edellytys aineenvaihdunnan hyvälle toiminnalle.
Vähäenergisellä dieetillä kyllä laihtuu, siksi sitä määrätään sairaaloissa ennen toimenpidettä. Toki menee säästöliekille.
Ihminen on saaliseläin ja käynyt läpi vähäenergisiä kausia etenkin täällä pohjolassa, ruoka varastoituu hyvin tehokkaasti. Koiratkin laihtuvat helpommin. Kissat tosi helposti.
Pelkkä syöminen ei ole oleellista vaan myös nukkuminen, unen laatu,sairaudet ja lääkitykset suolistomikrobit jne...
eli monen asian pitää olla kunnossa ennenkuin voi laihtua joten tuurilla on melkoinen osuus asiassa
Näinhän se on, että ihmisiä kielletään laihduttamasta ja pelotellaan. Koko ajan on suurempia vaatteita kaupoissa myytävänä.
Ehkä on hyvä olla pullukka. Voihan lihavakin juosta, pitää vaan kiinni kahvoistaan
Kuvaa hyvin mammojen sielunelämää.
Yksi on dieetillä ja muut huutavat hulluksi.
Olisikohan nesteturvotusta? Jos ei saa proteiinia ravinnosta tarpeeksi, tulee turvotusta. Muistatko vielä kehitysmaiden isovatsaiset ja pulleanilkkaiset nälkiintyneet lapset? Syö hyvin ja monipuolisesti kun on ruokaa. Pidä normaali annoskoko ja lisää liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa hyvin mammojen sielunelämää.
Yksi on dieetillä ja muut huutavat hulluksi.
Siis alle 500 kaloria/pvä ja itkee,että paino nousi kun söi yhden palan leipää.
Ei ole normaalia ajattelua.
Mä söin eilen 2 voileipää. En ole lihonut. Oho! Syön normaalisti.
Olisi sen toki voinut niinkin tehdä, ja ehkä olisi ollut järkevääkin. Jotenkin ei tullut vaan mieleen. Oli vaan mitta täynnä 135 kiloon kohonnutta painoa ja sen aiheuttamia kipuja ja tavallisten asioiden tekemisen vaikeuksia tyyliin vaikea pyyhkiä oma takapuoli, laittaa sukat jalkaan tai nousta matalasta autosta. Luin nutrauksesta, ja että se oli sairaalloisen lihaville jopa käypä hoito suositeltua, ja aloitin. Ekan 4 päivän jälkeen se oli yllättävän helppoakin, kun ketoosi vei nälän ja mieliteot. Eikä mulla sen alun jälkeen ollut huonoa oloa missään vaiheessa.
Mutta joo, meinasi lähteä paino takaisin nousuun kun sitten 16 viikon jälkeen lopettelin. Mieli alkoi keksiä tyypillisiä lihavan tekosyitä tyyliin "en minä nyt 28 kiloa liho jos vähän syön karkkia tai lihapiirakoita tai mitä vaan, minä tässä vähän aikaa ja sitten lopetan". Totesin myös etten oikein osannut syödä terveellisesti, koska olin elänyt aikuisikäni yksin ja oudolla epäruoalla tyyliin erilaiset piirakat ja pasteijat, pakaste- ja mikropizzat, karkit, limsa ja energiajuoma, pikaruoka. Siksi päätin mennä ravitsemusterapeutille, että saan ohjeet miten pitäisi syödä.