Naiset sitä ja tätä... Miehet sitä ja tätä...
Lopettakaa yleistäminen ja puhukaa ihan vain omasta puolestanne.
Ei ihme että porukka julistautuu muunsukupuolisiksi koska kukaan ei halua olla osallisina tuohon leimaamiseen ja stereotypioihin.
Kommentit (55)
Ei se ole mitään stereotypiaa jos sanoo vaikka, että vain nainen voin synnyttää lapsia.
Että kyllä meillä on paljon faktoja, jotka vain yksinkertaisesti pitävät paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta poikkeukset, kaiken maailman vammasia on mutta se ei tarkoita että se on joku normi ja 99% ihmisistä täytyy siihen suuntaan kumarella
Mutta kun ei tuo kuvauksen pariskunta ole mikään poikkeus vaan ihan normaali.
No ei todellakaan ole normaali. En tiedä yhtäkään suhdetta jossa mies eläisi naisen rahoilla työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta poikkeukset, kaiken maailman vammasia on mutta se ei tarkoita että se on joku normi ja 99% ihmisistä täytyy siihen suuntaan kumarella
No ei todellakaan ole normaali. En tiedä yhtäkään suhdetta jossa mies eläisi naisen rahoilla työttömänä.
Eikä myöskään luonto ole tarkoittanut niin, mies on biologisesti elättäjä ja suojelija, nainen on se heikompi joka hoitaa lapsia ja kotia.
Huvittaa naisilla ainakin tämä alati vaihtuva naiset on yksilöitä / naiset on yhtä massaa -argumentointi riippuen siitä miten miestä pyritään näpäyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa naisilla ainakin tämä alati vaihtuva naiset on yksilöitä / naiset on yhtä massaa -argumentointi riippuen siitä miten miestä pyritään näpäyttämään.
miten täällä on miehjiä näpäytetty?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään stereotypiaa jos sanoo vaikka, että vain nainen voin synnyttää lapsia.
Että kyllä meillä on paljon faktoja, jotka vain yksinkertaisesti pitävät paikkansa.
Mitä sitten? Aika monenlaiset naiset voi synnyttää. Hoikat, lihavat, nuoret, vanhat, aviossa olevat, sinkut, lesbot, biseksuaalit, heterot, huumeriippuvaiset, työttömät, työlliset, rikkaat, köyhät, keskituloiset, heterot, vahingossa raskaaksi tulleet, hedelmöityshoidolla raskautuneet, koulutetut, kouluttamattomat, sairaat, terveet, lyhyet, pitkät, keskipituiset, lyhythiuksiset, pitkähiuksiset, silmälasipäiset, tatuoidut, poliittisesti aktiiviset, politiikasta kiinnostumattomat, kauniit, rumat...
Jotkut eivät ole naisia vaan korjaavat sukupuolensa miehiksi jälkikäteen. Tunnen yhden tällaisen ihmisen, joten hän on oikeasti, faktana, olemassa. Hänellä on kaksi lasta jotka hän on synnyttänyt mutta nykyään hänellä on miehen henkilötunnus, miehen hormonitoiminta yms.
Tässä ketjussa puhutaan kuitenkin nyt siitä, mikä on stereotyyppinen pariskunta. Mikä on keskiarvo ja voiko ihminen elää yksilönä niin, että tuomitsee elämänsä menevän tietyllä tavalla jos kokee olevansa keskiarvoa tai sen alapuolella esim. Ulkonäkönsä puolesta.
Kaikki stereotypiat eivät pidä paikkaansa yksilötasolla. Tilastojen ja keskiarvon mukaan ei ole pakko elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Aika monenlaiset naiset voi synnyttää. Hoikat, lihavat, nuoret, vanhat, aviossa olevat, sinkut, lesbot, biseksuaalit, heterot, huumeriippuvaiset, työttömät, työlliset, rikkaat, köyhät, keskituloiset, heterot, vahingossa raskaaksi tulleet, hedelmöityshoidolla raskautuneet, koulutetut, kouluttamattomat, sairaat, terveet, lyhyet, pitkät, keskipituiset, lyhythiuksiset, pitkähiuksiset, silmälasipäiset, tatuoidut, poliittisesti aktiiviset, politiikasta kiinnostumattomat, kauniit, rumat...
Jotkut eivät ole naisia vaan korjaavat sukupuolensa miehiksi jälkikäteen. Tunnen yhden tällaisen ihmisen, joten hän on oikeasti, faktana, olemassa. Hänellä on kaksi lasta jotka hän on synny
Hänkin varmasti muutaman vuoden päästä tajuaa virheensä kun meni tekemään noin älyttömiä juttuja, niin kuin melkein kaikki sukupuolensa korjanneet. Se että korjailet vartaloasi ulkoisesti ei korjaa sitä sisäisesti. Tuollainen ihminen on mieleltään sairas.
Vierailija kirjoitti:
Miehille kertyy siemennestettä, joka muodostaa "vessa hätään" rinnastettavan tunteen, neste tulee ennemmin tai myöhemmin ulos vaikka väksin.
Tämä on biologiaa, ei mikään mielipide, tämän takia miehelle jää 3 vaihtoehtoa:
saatava koko pimsaa
masturboitava
muuttua sarjamurhaajaksi, sille eihän tuota tunnetta kovin pitäkään sekoamatta kestä, näistä on tulokset nähtävissä esimerkiksi jossain uskonlahkojen keskuudessa, tekevät sitten joukolla niitä itsemurhia ja muita kivoja juttuja
Mitä sitten? Miten tää nyt liittyy yhtään mihinkään?
Masturboi hyvä ihminen jos tarvetta on. Se on kokonaan sun asia.
Kyllä mäkin oon kireä kuin viulunkieli jos ei ole mitään seksiä eikä masturbointi edes kunnolla auta pidemmän päälle. Tulee masennusta ja kelpaamattomuuden tunnetta, vihaa ja turhautumistakin. Mutta pitää olla aika paljon enemmänkin päässä vialla, ennen kuin muuttuu tästä syystä sarjamurhaajaksi. Pitää olla tyyliin persoonallisuushäiriö, ja vakava sellainen.
Sun logiikalla myöskin vois kuvitella, että mun mies viitsisi harrastaa mun kanssa seksiä kun olen monta kertaa pyytänyt. Viimeksi oli lokakuussa.
Mulla on sellainen tunne alapäässä että on painetta ja päässä pyörii koko ajan hävyttömät jutut. Osa lipsuu ulos suustakin. En ole mies mutta ei tämä niin hirveän erilaiselta tunteelta kuulosta. Olen 40v kuten sanoin. Alkuraskauden hormonien aikana olin vielä levottomampi ja nuorena harrastin tosi paljon irtosuhteita koska en vain voinut olla ilman.
Mutta mikäli olet oikeassa toivon että mieheni hoitelee itse itsensä, ettei tarvitse todistaa mitään murhailuja sentään. 😂😆🤔
Itse korkeintaan petän jos ei kohta ala irtoamaan, murhahommiin en ryhdy. En saa väkivallasta tyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ajatellut että näistä ei yleensä puhuta? Kyllä kaikenlaisia tilanteita perheissä on. Kuka vain voi joutua työttömäksi tai olla vaikka opiskelemassa pienituloinen. Kun yhdessä eletään niin nämä vaiheet käydään myös yhdessä läpi.
En mäkään oikeassa elämässä koskaan ole sanonut että olen itse töissä ja mies työtön, kun se tilanne oli. Ei sellaisesta huudella kun ei kukaan halua nöyryyttää puolisoaan normaalissa suhteessa.
Tällä hetkellä mä olen opiskelemassa ja mies töissä.
Nykyään on määräaikaisia työsuhteita ja kaikenlaista.
Siis täällä ihan normaalien ihmisten maailmassa. Siellä mielikuvitusmaailmassa jossa on näitä laatikkoleuka avaruuskirurgeja yms fitnessmalleja jotka ei ikinä vanhene tai rupsahda, näin ei tietenkään koskaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä puhun vain omasta puolestani. En tunne näitä naisia joihin viittaat. Ihan yksilönä ja yksin tän keskustelun avasin. En puhu ensin kavereideni kanssa ja sitten yhdessä päätetä mitä kirjoitetaan tänne.
En ole missään vaiheessa väittänyt kenenkään olevan yhtä massaa.
En ole myöskään koskaan pyrkinyt näpäyttämään ketään miestä.
En näpäyttele ihmisiä sukupuolen perusteella.
Mistä mä edes tiedän mitä sukupuolta täällä olevat kirjoittelijat on? Voihan joku esim. Väittää olevansa incel mies mutta onkin todellisuudessa naisiin katkeroitunut lesbo?
Tää on anonyymi palsta. Sä teet sun omalla asenteella hallaa ainoastaan itsellesi, et kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa minä tiedän. Ja vielä enemmän tiedän tapauksia joissa mies puuhastelee jotain yritystoimintaa/opiskelee naisen elättäessä. Tiedän myös vastaavia toisin päin. Minulla onkin varsin laaja ja monipuolinen tuttavapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät onko naisista kirjoittava henkilö nainen? Ja mikä ihmeen näpäyttäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta kuitenkin on että työttömiä miehiä on about yhtä paljon kuin naisia, ja monet heistä on parisuhteissa, eikä likimainkaan kaikki toisen työttömän kanssa. Työttömäksi kun voi jäädä vaikka keski-ikäisenä kun on jo se perhe siinä. Useimmat työllistyy sitten jossain kohtaa taas, mut elämässä tulee kaikenlaisia tilanteita, eikä tuo kuvattu tilanne ole mitenkään poikkeuksellinen tai epänormaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät ole naisia vaan korjaavat sukupuolensa miehiksi jälkikäteen. Tunnen yhden tällaisen ihmisen, joten hän on oikeasti, faktana, o
Jos niin käy niin sitten käy. Se on hänen elämäänsä, ei minun elämääni. Hänenlaisiaan on hyvin vähän eikä hänen elämänsä millään lailla vaikuta mun elämään. Vaikuttaako hänen elämänsä sinun elämääsi muka?
Mä ainakin haluan käyttää oman elämäni oman elämäni, en toisten elämien asioihin. Sulla menee nyt oma aika siihen, että kauhistelet jonkun sulle vieraan ihmisen elämää ja valintoja. Hän tuskin koskaan saa edes kuulla sun mielipidettä, ja ihminen joka on käynyt tuon läpi mitä hän, tietää jo sanomattakin että osalla ihmisistä on tuo mielipide kuin sulla.
Sun tai mun mielipide ei muuta sitä että Suomessa transsukupuolisuus ei ole sairaudeksi luokiteltu.
Mielestäni on fiksumpaa antaa hänen olla, ja keskittyä esim. Siihen miksi sote on niin epäonnistunut että lääkäriin on vaikeaa päästä. On vain jonojen kannalta parempi, että sinne ei tarvitse mennä hoitamaan jotain mitä ei luokitella sairaudeksi vaan voi jatkaa elämäänsä töissä käyden ja perhettään hoitaen vaikka on trans.
Otin hänen elämänsä esiin siksi, että halusin tuoda esiin että hänen elämänsä ja olemassaolonsa on fakta.
Transasioiden jauhaminen ei nyt kuitenkaan tämän enempää kiinnosta. Hän on marginaalissa. Mua kiinnostaa nyt enemmän se, miksi jotkut ihan itse pilaavat omat mahdollisuutensa löytää kumppani sillä, että tuomitsevat ihmisiä jo ennakkoon?
Miksi väkisin pidetään kiinni ajatuksissa jotka vain lisäävät yksin jäämisen todennäköisyyttä?
Joo, ihmetyttää että eikö tuo mies-nainen-kissa-koira -jankkaus ala puuduttamaan jo sitä jankkaajaa itseäänkin? Kuka jaksaa elää sellaista arkea, jossa koko ajan vain näkee jotain ihme vastapuolia joka puolella.
Olen nainen ja töissä rakennusalalla, eli siis teen töitä miesvaltaisella alalla. Joskus nuorempana sitä joskus kuuli vanhempien työmiesten suusta tuollaista samantyylistä jankkausta. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Suurin osa miehistä oli kuitenkin ihan normaaleja ja osasivat nähdä muut ihmiset yksilöinä.
Nyt olen työmaalla, jossa on yllättäen todella paljon naisia töissä. Siis huomattavasti enemmän kuin mitä olen tottunut. Ja meininki on todella huippu! Ei edes ne vanhimmat miehet jaksa jankata tuota samaa tuttua itkuvirttä vaan kaikilla on mukavan rentoa. Ei ole mitään rasvaisia setämiesvitsejä tai vinkumista siitä, kun "tuo tyttö tuolla vaatii näitä typeriä lippulappuja", vaan yhdessä tehdään hommaa eteenpäin. Eikä ne miehet vaikuta mitenkään alistuneilta me-too-femakkovallan alle vaan vapautuneilta siitä, että niin miehet, naiset, vanhat, nuoret, työnjohtajat, työmiehet ja muutenkin eri taustoista tulevat kohdataan työmaalla ensisijaisesti ihmisinä ja työkavereina eikä ryhmänsä edustajana.
Vierailija kirjoitti:
Sitten täytyy ottaa sekin fakta esille, että kaikki naisetkaan eivät voi synnyttää lapsia. Jotkut eivät halua. Jotkut haluavat, mutta se ei ole enää järkevää tai sovi elämäntilanteeseen. Kenenkään kanssa ei voi alkaa seurustelemaan sillä oletuksella, että on pakko lisääntyä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä myöskään luonto ole tarkoittanut niin, mies on biologisesti elättäjä ja suojelija, nainen on se heikompi joka hoitaa lapsia ja kotia.
Lasten ja kodin hoitaminen ei kyllä sovi heikoille. Mä kyllä pidän töissä käymistä huomattavasti helpompana hommana. Henkisesti helpompaa siis. Ihminen tarvitsee myös haastetta. Lasten ja kodinhoito vaatii mieleltä paljon koska se on monotonista, tylsää mutta myös jatkuvaa läsnäoloa ja hereillä oloa. Jos on erityislapsia niin vielä rankempaa.
Jos saisin valita, kävisin mieluummin töissä ja maksaisin kaiken ja mies sais hoitaa yksin kodin ja lapset.
Jos siis sellainen jako olis tehtävä. Todellisuudessa molemmat joutuvat useimmiten tekemään kaikkea väsyneinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta kuitenkin on että työttömiä miehiä on about yhtä paljon kuin naisia, ja monet heistä on parisuhteissa, eikä likimainkaan kaikki toisen työttömän kanssa. Työttömäksi kun voi jäädä vaikka keski-ikäisenä kun on jo se perhe siinä. Useimmat työllistyy sitten jossain kohtaa taas, mut elämässä tulee kaikenlaisia tilanteita, eikä tuo kuvattu tilanne ole mitenkään poikkeuksellinen tai epänormaali.
Niin, nää mielikuvitusmaailmassa elävät luulevat myös että joku valinta parisuhteesta tehdään ja sen jälkeen tapahtuu asiat tietyssä järjestyksessä. Sitten eletään muuttumattomassa tilanteessa loppuelämä.
Oikeassa elämässä sairastutaan, opiskellaan, työt vaihtuu, tulee tapaturmia niin että se kuviteltu loppuelämän asema työelämässä muuttuu, synnytetään sairaita tai kuolleita lapsia, erityislapsia, saadaan itselle vasta aikuisena jokin diagnoosi jostain omasta erityisyydestä, ei saadakaan lapsia vaikka haluttaisi, täydellinen vaimo ja äiti ei jaksakaan vaikka aina kuvitteli niin... Tulee keskivartalolihavuutta ja keski-iän kriisiä. Salikissa muuttuu sohvamonsteriksi. Kaikkea.
Mä en avannut tätä keskustelua ketään pilkatakseni. Mä olen ihan aidosti ihmeissäni että on olemassa ihmisiä jotka on näin pihalla elämästä. Varmaan joku masennus ja näköalattomuus siitä johtuen.
Halutaan oikein jäädä siihen kuvitelmaan missä naiset nyt on semmoisia niin kaikki menee kuitenkin jo sen takia huonosti ja jään yksin. Keskenkasvuisuutta myös. Se surettaa mua. Mulla on oma poika.
Niin siis mä olen melko varma, että nää muuta väittävät on jotain 20v, jotka luulee että elämä pyörii ulkonäön ja rahan ympärillä. Oikeasti kaikki me vanhennutaan ja toivottavasti myös kypsytään.
Viimeistään jos lapsia saa, sairauksia ja kuolemaa tulee, niin tajuaa että ei sitä ehdi eikä jaksa pyöriä oman tai toisen navan ympärille. Sitä eletään ihan tavallista arkea pömppövatsoista viis.
Kukaan ei pysy nuorena ja kauniina ikuisesti ja rahat sekä aseman voi aina menettää. Toisen varaan ei voi omaa egoa ripustaa, että on joku trophy-vaimo tai rikas johtaja - mies. Sellainen ei ole kestävää eikä kypsää. Siinä ihan itse petaa oikein itselleen pettymystä.
Nämä jotka itkee että ei löydä naista jonka kanssa tehdä lapsia ja joilla on näitä vaatimuksia... Kyllä se kauniskin nainen voi saada synnytyksessä isoja vaurioita niin että vatsan iho ja lihakset on ilman leikkauksia hurjan näköiset yms. Itsekin muutuin nätistä ja iloisesta tukka pystyssä rääkyväksi hermoraunioksi kun tuli unettomuutta ja lukuisia terveysongelmia.
Sellaiset keskenkasvuiset haikailijat ei kestäis todellisuutta. Oma mies taas hoiti lasta kun mun terveys ja psyyke romahti. Moni eroaa. Itsellänikin oli epärealistisia vaaleanpunaisia kuvitelmia että " kun vain saisin miehen ja lapsia ". Se olikin sitten kasvun paikka myös itselleni. Mutta en tiennyt, mitä toivoin!