Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiltit ihmiset miten estätte ettei teitä käytetä jatkuvasti hyväksi?

Vierailija
25.01.2024 |

Miten luottaa ettei vastapuoli vain hyödy sinusta ja sen jälkeen katoa maisemista?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla hyväksikäyttöä voi tapahtua. Esim. teetetään jonkun toisen töitä tai vääristellään suoriutumista.

Valitettavasti ei oikein voi estää paitsi kertomalla itse, mitä on tehnyt ja kuinka paljon. Voidaan yrittää vaientaa tai vääristellä sittenkin, mutta täytyy yrittää pitää mielessä, mikä oma totuus on ja erottaa se toisen kertomasta.

Käytännössä paljon suhtautumiskysymys. Vaikka hyväksikäytettäisiin, sen ei pidä antaa määritellä itseään.

Rikosilmoitus, oikeuteen meno tai muut keinot ovat varmaan monella turhan suuren kynnyksen takana. Jos siis ahkerasta annetaan kuvaa hitaana tai huonompana kuin on, käytetään hyväksi.

Vierailija
42/45 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostamalla heti jos joku alkaa käyttäytyä ylimielisesti tai yritäämällä jotankin hyötyä. Kiltti ei tarkoita sitä ettei pysty pitämään puolia henkisesti ja fyysisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna helmiä sioille. 

Minä taas annan ja testaan mitä sika tekee sen jälkeen. Jos sika alkaavaatia lisää niin tuhoan sian.

Vierailija
44/45 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, etten ole ihmisten kanssa tekemisissä kuin aivan pakollisen.

En välttämättä edes tiedosta hyväksikäyttöä, kuin vasta tilanteen kärjistyessä.

Esimerkiksi ex-avioliitossa yritin epätoivoisesti saada rahat riittämään samalla kun ex tuhlasi menemään. Vasta kun tilanne oli se, että ex oli pahimpaan rahapulan aikaan laittanut harrastuskamoihin 500 euroa, mutta vaati kulujen tarkkaa puoliksilaskemista kun olin ostanut itselleni alesta kipeästi tarvitsemani talvitakin (siis vaati varmistaa, etten vain siipeile hänen rahoillaan), aloin nähdä tilanteen. Ja juu, laskelmista selvisi minun maksaneen kuluja enemmän, mutta sehän ei ollut ongelma lainkaan. 

Seuraavassa suhteessa päädyin eroterapeutiksi, kun mies tilitti jika välissä exänsä kamaluutta. Silmät aukesivat vasta kun minulle oli käynyt yksi tosi kurja juttu, josta kerroin miehelle. Mies ignoorasi tämän ja aloitti taas jutut, mitä kaikkea kamalaa ex nyt oli tehnyt.

Vierailija
45/45 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimalla sanomaan ei! Estämällä ihmisiä. Muuttamalla kauas.