Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-Aikatyö ja työttömyyspäiväraha

Vierailija
25.01.2024 |

Kokemuksia?

hätyyttääkö työkkäri ottamaan kokopäivätyötä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätyyttele ainakaan mua.mulla oli aluksi työnhakuvelvoite 1x kuussa,nyt ei sitäkään.osa-aikatyöt loppui 2kk sitten ja ei oo mitään kuulunut.tosin ajattelin aloittaa ihan omatoimisesti opiskelun nyt seuraavaksi..

Vierailija
22/25 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätyytä. Ja osa-aikatyössä olevalla työnhakuvelvollisuus on lain mukaan yksi paikka kolmessa kuukaudessa, eka vastaaja siis puhuu palturia.

Ja sen yhdenkin paikan saa kuitattua kun kysyy vaan lisätunteja pomolta. Näin merkkaan joka kerta vaikka pomon kanssa sovittu etten kuitenkaan enempää töitä tee.

Tämä riippuu työsopimustyypistä. Mulla on keikkatyössä puitesopimus, eli työsoppari on aina yhden vuoron mittainen kerrallaan. Ihan normaali 4 paikkaa/kuukausi on pitänyt hakea tähän kuuhun saakka, nyt hellittivät. Normaalilla nollatuntisopparilla saisi tuon 1 paikka/3 kk, ja tätä ne pitävät työkkärissäkin älyttömänä. -2

Mulla sama sopimustyyppi ja ei tarvi hakea yhtään paikkaa. Lisätunteja on pitänyt pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin kerran työkkärin virkailijan kanssa. Puhuttiin mun osa-aikatyöstä ehkä 30 min toimistolla ja puhelimitse oli pakko ottaa mukaan tapaamiseen joku kunnan virkailija (laki sanoo niin). Työnhakuelvoitteena minulla on hakea yhtä työpaikkaa 3 kk sisällä. Työpaikka saa olla osa-aikainen tai kokoaikainen. Kun työnhakuvelvoite 3 kk oli mennyt soitti työkkärin virkailija minulle. Puhuttiin mun työstä ja tilanteesta ihan max. 3 minuuttia puhelimitse. Työnhakuvelvoitteenani on edelleen hakea yhtä työpaikkaa taas 3 kk aikana.

Vaivatonta ja helppoa. Ei kannata ahdistua työkkäristä. Ei ne mitään pahaa tee.

Vierailija
24/25 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nollatuntisoppari. Kävin yhdessä te-palveluiden  tapaamisessa ja työnhakuvelvoitteeni on hakea yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden välein. Sen jälkeen ovat soittaneet yhden kerran ja sovimme taas työnhakuvelvoitteesta. Haen taas yhtä työpaikkaa kolmen kuukauden välein. Luultavasti soittavat siis kolmen kuukauden välein ja työnhaku vain uusitaan ja tuo työnhakuvelvoite. En itse pyydä työnantajalta lisätunteja, vaan haen mielummin yhtä kokoaikaista työpaikkaa kolmen kuukauden välein. Olisi kyllä ihme, jos saisin kokoaikatyön. Mutta vaihtaisin varmaan kyllä siihen, jos niin hyvä tuuri kävisi.

Vierailija
25/25 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätyytä ainakaan minua, varmaan kun olen palkkatuella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi