Tunnetko ketään joka on voittanut Veikkauksen peleistä isoa rahasummaa?
Niin, tunnetko? Itselläni on tiedossa eräs tuttu, joka voitti raaputusarvasta 120 000 euroa. Siinä on ainoa tiedossa oleva tapaus tuttavapiiristä.
Kommentit (100)
Äitini voitii 50-luvun alussa vakioveikkauksessa päävoiton. Veli voitti 80- luvulla suurehkon voiton.
Tuttu nuorukainen voitti loton alkuaikoina kahteen kertaan, ensin yksin päävoiton ja sitten porukkalotossa myös oli päävoitto.
tunnen erään, joka voitti kymppikenossa kaikki oikein. Oli ennen kenopelinuudistusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun eno voitti. Osti voittorahoilla ison asunnon, uuden auton ja asuntovaunun. Loput laittoi säästöön ja jatkoi työntekoa. Siinä perheessä loppui rahahuolet.
Asuntovaunun ?? No, eihän siinä sitten.
Voitin lotossa 440 000 euroa kerran. Se oli 1/5 osuus kimppa kun ostin kaupasta. Elämäni paras päivä sanoisin. Voitin myös kenosta 30000 euroa koska oli kunkkunumero oikein. Lottovoitolla ostin uuden auton ja olen sillä ajanut 8 vuotta jo. Ostin kaksion jossa asun myös ja veneen.
Yks tuttu kaveri voitti 200 000 arvasta mutta siitä on 20 vuotta aikaa. Se kaveri on kuollut jo kuitenkin.
Tiedän erään tyypin, joka elättää itsensä ammattivedonlyöjänä. Lyö vetoa Veikkauksella SM-liigan kohteista, hänellä on itsekehitetyt algoritmit, jotka laskevat otteluiden voittotodennäköisyyksiä ja sitten hän käyttää näitä vedonlyöntiin.
Itellä suurin voitto vajaa satanen. Pari kaveria on jotka on voittaneet muutaman kymmenen tuhatta.
Aikoinaan kun lottoa pelattiin vain paperikupongilla, niin yksi naapuri oli rastinut kupongin valmiiksi ja unohtanut viedä sen asiamiehelle; tarkisti kuitenkin rivin ja siinä olisi ollut kaikki oikein.
Voi sitä noitumisen määrää.
Porukkalotossa saimme markka-aikana 6+1 ja sillä noin 10 000 mk per hlö. Sekä kaverin veli on voittanut kenosta talon ostoon rahat. Muuta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Voitin lotossa 440 000 euroa kerran. Se oli 1/5 osuus kimppa kun ostin kaupasta. Elämäni paras päivä sanoisin. Voitin myös kenosta 30000 euroa koska oli kunkkunumero oikein. Lottovoitolla ostin uuden auton ja olen sillä ajanut 8 vuotta jo. Ostin kaksion jossa asun myös ja veneen.
Yks tuttu kaveri voitti 200 000 arvasta mutta siitä on 20 vuotta aikaa. Se kaveri on kuollut jo kuitenkin.
Sulla on käynyt huikea tuuri, onnittelut voitoista.
Isän työkaveri, vanhempi mies, voitti 80-luvulla veljenpoikiensa kanssa 2 miljoonaa markkaa.
Nuuka vanhapoika ja kunnan töissä. Sai lokoisat eläkepäivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen voittanut 2,3 milj. euroa. Just harmittavasti vähän liian vähän että olisi voinut työt lopettaa.
Oletko tosissasi? Tuollahan eläisi ruhtinaallisesti normaalin ihmisiän.
No ei kyllä eläisi. Jos nyt nelikymppisenä saisin tuollaisen voiton ja haluaisimme puolison kanssa jäädä töistä pois, niin rahojen pitäisi riittää kahdelle hengelle noin 75 vuotiaaksi asti. Eläkekertymä jäisi todella pieneksi, mutta oletetaan että 75 jälkeen elämä olisi aika rauhallista ja tulisi toimeen pelkällä pienellä eläkkeellä.
Se tarkoittaa yhteensä noin 70 vuoden ajanjaksoa (2 henkeä ja 35 vuotta per nuppi).
Kun voitosta ensin maksaisi nykyiset asunto- ja muut lainat pois niin jäljelle jäisi 2,1 miljoonaa. Toinen 200 tuhatta menisi pieniin elämänlaadun parannuksiin, remontoitaisiin talo niin että se kestää eläkeikään, ostettaisiin oma kesämökki järven rankasta yms. 15v vanha auto vaihdettaisiin vaikka uuteen Skodaan. Tässä vaiheessa voitosta olisi jäljellä 1,9 miljoonaa. Molemmilla on muutamia läheisiä ystäviä ja sukulaisia joita haluaisimme auttaa taloudellisesti. Sanotaan että neljälle henkilölle lahjoitettaisiin 50 tuhatta jokaiselle. Nyt jäljellä on 1,7 miljoonaa.
Kun 1,7 miljoonaa jaetaan tasan odotettavissa olevalle eliniällemme niin rahaa jäisi kuukautta kohden huikeat 2023€/kk. Tämä olisi verotonta tuloa koska rahat tulisi omalta tililtä, mutta reilusti vähemmän kuin suomalaiset tienaavat keskimäärin.
Olisipa hienoa olla pienituloinen lottomiljonääri, kituuttaa parilla tonnilla kuussa ja lopulta kuolla pennittömänä kun mitään ei ole säästössä ja koko voitto olisi vuosien aikana käytetty tarjousjauhelihaan.
Toki voisi ajatella että ei lahjoita rahasta muille mitään, sijoittaa rahat fiksusti, ei tee mitään isoja elämäntapamuutoksia ja elää sijoitetun lottovoiton tuomilla korko- ja osinkotuloilla.
Jos lainojen maksun jälkeen olisi 1,9 miljoonaa rahaa jotka sijoitettaisiin matalariskisesti niin niille voisi saada 5% vuosituoton. Tällöin lottovoittajapariskunnan kk-tulot nuppia kohden olisivat vähän alle 4000€/kk. Tästä pitäisi vielä maksaa pääomatulovero joten käteen jäisi noin 3000€/kk. Itselleni tämä tarkoittaisi selkeää tiputusta nykyisiin palkkatuloihin verrattuna vaikka kyllä tuollakin tulisi toimen
Tästä on usein ollut tällä palstalla puhetta että voidakseen elää sellaista taloudellisesti huoletonta ja yltäkylläistä elämää mitä ihmiset ajattelevat lottovoittajien elävän, niin voiton pitöisi olla vähintään 5-10 miljoonaa.
Tiedän yhden pariskunnan, joka voitti pääpotin. Sitten meni noin vuosi, ja voittivat uudelleen. Ei ollut silloin pääpotti,mutta joku pari milliä kuitenkin. Uskomaton tuuri joillain.. nyt viettävät talvet Espanjassa, ja kesät Suomessa, ja mitä nyt keksivätkin. Terveys tosin reistaa molemmilla jo aika pahasti. Siellä on lapsukaiset kieli pitkällä..
Muutaman tunnen, joka on voittanut jotain 50.000. Toinen oli peliongelmainen, eli ne rahat oli nopeasti loppu.
Tiedän, sukulaiseni voitti Vikinglotosta useita satoja tuhansia euroja ja joitain vuosia sitten vielä toisen kerran hiukan pienemmän summan. Heillä on todella hyvä tuuri, itse olen voittanut vain satasia.
En. Luovun varmaan Veikkaus-kortistakin, kun joskus aniharvoin voittanut 1 e. Useimmiten ei mitään.
No joo, sukulaisen mies on raviveikkauksessa voittanut kymppejä tai satasia.
Tunnen yhden duunarin, nyt jo edesmenneen. Jotenkin tämä kuitenkin onnistui menettämään ne rahat ties missä vedätyksessä. Uusi talo sentään jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen voittanut 2,3 milj. euroa. Just harmittavasti vähän liian vähän että olisi voinut työt lopettaa.
Oletko tosissasi? Tuollahan eläisi ruhtinaallisesti normaalin ihmisiän.
No ei kyllä eläisi. Jos nyt nelikymppisenä saisin tuollaisen voiton ja haluaisimme puolison kanssa jäädä töistä pois, niin rahojen pitäisi riittää kahdelle hengelle noin 75 vuotiaaksi asti. Eläkekertymä jäisi todella pieneksi, mutta oletetaan että 75 jälkeen elämä olisi aika rauhallista ja tulisi toimeen pelkällä pienellä eläkkeellä.
Tämä on totta. Mutta mitä tarkoittaa "taloudellinen auttaminen"? Velkojen maksu? Uusi kämppä?
Se tarkoittaa yhteensä noin 70 vuoden ajanjaksoa (2 henkeä ja 35 vuotta per nuppi).
Kun voitosta ensin maksaisi nykyiset asunto- ja muut lainat pois niin jäljelle jäisi 2,1 miljoonaa. Toinen 200 tuhatta menisi pieniin elämänlaadun parannuksiin
Serkku voitti 80 000 mk, maksoi velkansa ja osti auton, siihen aikaan se oli iso raha.