Suomalaisista on paljastunut yksi iso luonteenpiirre mikä on oikeasti alkanut jopa ällöttää
Se piirre on "minä minä minä", jos maailmantilannetta seuraa ja suomalaisia miten ihmiset suhtautuvat näihin asioihin. 80% ihmisistä on asenne että ihan sama kunhan minä saan mitä haluan, minä menen tunteitteni vallassa enkä minä halua edes tietää totuutta, kaikki muut on tehnyt väärin paitsi minä!!!
Tää on ällöttävä narsistinen asenne, syy myös sille miksi maailma voi huonosti.
Näille ihmisille kaikki on oikein, kunhan he hyötyvät siitä jotenkin
Kommentit (91)
Kyllä, individualismi on päivän sana!
Pumpulissako olet kasvanut? Sosiaalinen elämä on vaihtokauppaa itsekkäiden yksilöiden välillä. Liiallisesta röyhkeydestä ylensä rangaistaan. Ja liiallinen nöyrtyminen muiden tahtoon taasen jää palkitsematta ja saa olla kynnysmattona.
Suomalaiset ovat myös kiusaajia. Kaikki mikä ei sovi siihen "normaaliuuden" muottiin, niin sitä haukutaan. Koulukiusaaminenkin on vaan lisääntynyt vuosien myötä ja koulut levittelevät käsiään.
On se parempi suunta, kuin se maailmanparantaja
Kuvaat vasemmistolaista itsekästä moraalia jota ajaa neuroottisuus ja toisia ajalle tyypillinen narsismi. Dark triad - ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat myös kiusaajia. Kaikki mikä ei sovi siihen "normaaliuuden" muottiin, niin sitä haukutaan. Koulukiusaaminenkin on vaan lisääntynyt vuosien myötä ja koulut levittelevät käsiään.
Niin varmaan levittelevät, kun opettajatkin siihen osallistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Pumpulissako olet kasvanut? Sosiaalinen elämä on vaihtokauppaa itsekkäiden yksilöiden välillä. Liiallisesta röyhkeydestä ylensä rangaistaan. Ja liiallinen nöyrtyminen muiden tahtoon taasen jää palkitsematta ja saa olla kynnysmattona.
Röyhkeät piruparat on syyttömiä, omatunto on puhdas kun se on käyttämätön. Ainoat jotka kärsii on ne joilla on omatunto ja ymmärrys. Ne jotka ei ole röyhkeitä vaan kykenevät vuorovaikutukseen ilman vastakkainasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun luulee et se kiusaaminen loppuu, kun nuoriso aikuistuu niin eipäs vainen lopukaan. Jatkuu myös lukiossa, yliopistossa ja työpaikassa.
Siis muut ovat itsekkäitä, kun eivät laita ap:n tarpeita omiensa edelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan levittelevät, kun opettajatkin siihen osallistuvat.
Höpöhöpö. Kiusaaminen ei ole koulun syytä vaan johtuu puutteellisesta kotikasvatuksesta. Hyvin kasvatettu lapsi ei kiusaa.
Ovat kyllästyneitä nykyiseen menoon ja tahtovat muutosta hinnalla millä hyvänsä, jopa käyttäen keinona heittäytyä itsekkääksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, individualismi on päivän sana!
Tai pseudoindividualismi. On tämä pintakiilto joka on tuunattu yksilölliseksi mutta sisältä ollaan tukevasti laumasieluja. Oikein ylpeillään sillä ja tarkkaillaan oman lahkon jäseniä etteivät riko yhteisiä sääntöjä.
En pystyisi tuollaiseen elämään. On jumalaista elää yksin kun kukaan ei vahtaa tekemisiäni tai sanomisiani, sopivatko ne sallittuun sapluunaan vai eivätkö sovi. Ihan tulee jokin pelkurimainen teinilauma mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Lasten ja nuorten aidot edut ja oikeudet pitäisi nostaa yhteiskunnan arvojen keskiöön. He kun eivät pysty ajamaan omia oikeuksiaan. Joidenkin viisaiden aikuisten on tajuttava ne. Ihan oman tulevaisuutemme vuoksi.
Heidän välineellistämisensä on alhaisinta ikinä.
Pahinta on se, että tauti tarttuu näköjään tänne tuleviin heti oitis jo samana päivänä kun rajan ylittävät.
Miksi näitä rajoja ylipäätään enää pidetään, tuhlataan rahaa vartiointiin. Olemmehan kaikki samanlaisia ihmisiä kokoon ja laatuun katsomatta, eikö? Koko pallo vaan yhdeksi mälliksi ja onnen maa aukeaa ihan jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole erityisen suomalaista. Oma suu se on lähin ihan kaikilla.
"Oma suu lähempänä ku kontin suu"
Kuvasit juuri hyvin persuilun! Somehuutelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten ja nuorten aidot edut ja oikeudet pitäisi nostaa yhteiskunnan arvojen keskiöön. He kun eivät pysty ajamaan omia oikeuksiaan. Joidenkin viisaiden aikuisten on tajuttava ne. Ihan oman tulevaisuutemme vuoksi.
Heidän välineellistämisensä on alhaisinta ikinä.
Luin tämän ja en ymmärrä miten liittyy suomalaiseen yhteiskuntaan. Täällä on koulut ja kevyet kesätyöt. Muualla pistetään hikipajaan ompelemaan lenkkareita.
Ja pahimpia lapsia on ne, joilla on pelkkiä etuja ja oikeuksia. Heistä kasvaa pseudo-kuninkaallisia, jotka eivät halua tehdä päivääkään töitä.
Tuo ei ole erityisen suomalaista. Oma suu se on lähin ihan kaikilla.