Haluatteko te, että vieraat ihmiset huomioivat lapsianne julkisilla paikoillaan?
Jos vaikkapa lapsi opettelee kadulla ajamaan polkupyörällä, niin ilahtuisitteko jos vieras aikuinen tulisi hymyilemään ja näyttämään peukkuja?
Kommentit (26)
Onko väärin sanoa, että jonkun mummelin/tädin huomio on ok, mutta sedän ei?
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä tiedät sen tädinkään turvalliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Oli täti tai setä niin huomio ei ole ok.
Ei kai tässä aloituksessa turvallisuudesta ollut kyse? Vaan siitä, että odottaako vanhemmat että heidän lastaan huomioidaan. Näitäkin vanhempia on, jotka mielensä pahoittaa kun heidän esittävää lumihiutalettaan ei kukaan huomioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, en ole tajunnutkaan, että tästä voisi joku pahastua.
Teen töitä lasten kanssa ja tulee ihan luonnostaan kommentoida vaikka lapsen iloisuutta, kohteliaisuutta tms. kun heitä jossain tapaa ( vaikka kaupassa)
En minä ainakaan pahastu, mutta kyllä itse olen vähän varovainen sen suhteen, miten lähestyn vieraita lapsia. Joten siksi kysyin miten tähän yleensä suhtaudutaan. Yleensä kun tuota pidetään turvallisuuskysymyksenä.
Ap
Niin no, ei ihme, että meillä pidetään ihmisiä tympeinä ja lapsivihamielisinä, kun pitää varoa heidän kehumistaankin, kun lapsen turvallisuus voi olla siitä uhattuna jonkun mielestä
Me olemme Suomessa. Me olemme tosi epäsosiaalisia jenkkeihin verrattuna, mutta täällä ei ole aikaisemmun ajateltu, ettei vanhempansa seurassa olevalle lapselle voi ohimennen puhua.
Missä tuolla lukee mitään tästä asiasta, eli siitä miten vieraat aikuiset lähestyvät lapsia julkisilla paikoilla?