Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen tulisi kävellä vähintään 5000 askelta päivittäin välttääkseen ennenaikaiset sairastumiset ja voidakseen hyvin

Vierailija
25.01.2024 |

Tutkimukset sanoo

Ideaali olisi 7.500-10 000 askelta päivittäin. Tämä ehkäsee jopa ennenaikaista kuolemaa

Meinaan itse tänää mitata omat askeleet, jos muistan tulen myös sanomaan palstalle ne myöhemmin. Veikkaan hatusta heitettynä että kävelen reilusti yli tuon joka päivä. En ole toki koskaan mitannut

Mites te?

10 000 askelta tarkoittaa siis about 8KM. Askel on vajaa metri

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen päivittäin pitkästi yli tuon, mutta se ei teille kelpaa, koska olen ylipainoinen.

Minä taas en kävele oikeastaan ollenkaan ja vartaloni on paremmassa kuosissa kuin 90 % omasta ikäluokastani.

Vierailija
22/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen päivittäin pitkästi yli tuon, mutta se ei teille kelpaa, koska olen ylipainoinen.

Ihan uteliaisuuttani kyselen, mikä sitä ylipainoa ylläpitää, jos kuitenkin liikut kiitettävästi?

Liikunnan osuus painonhallinnassa on yllättävän pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en kävele oikeastaan ollenkaan ja vartaloni on paremmassa kuosissa kuin 90 % omasta ikäluokastani.

Syöminen on kaiken a ja o. Ei se liikunta mitään auta, jos syö kolmen edestä joka päivä.

Vierailija
24/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puhelimissa ole sovelluksia, jolla voi mitata?

Mun puhelimessa kyllä on tuo,  mutta näytti jo yli 200 askelta kun olin kävellyt 3m eteisestä hissiin 😃. 

Vierailija
25/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitbit mittaa askeleeni ja tämän vuoden tämänastinen keskiarvo on ollut 9800 per päivä.

Toimistotyöläisenä joutuu todellakin erikseen kävelemään ne askeleet. Kävelen aina joogaan ja takaisin (+-4000) ja joskus lisään matkaan tarkoituksella kiertoreitin. Pari kertaa viikossa teen 4-7 km kävelylenkin. 7km on juuri liian lyhyt 10000 askeleeseen jos se on päivän ainut liikunta. Toisaalta kaupungissapyörimispäivinä ja lomilla askeleita kertyy helposti jopa 20000-30000 eikä tunnu missään. Olen ajatellut vaihtaa kävelyn juoksuun että saan cardiota mutta myös askeleet kasaan nopeammin.

Vierailija
26/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen ympyrää tässä kotona, lisäksi se mitä marketissa tulee käytyä 2x viikossa. Tuleekohan viikossa 10 000 askelta? 

Ei tuonne ulos voi mennä moneen kuukauteen!

Vierailija
27/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee jo 5000-6000 askelta työpäivän aikana. Ja jos olen liikkellä julkisilla, tulee siihen päälle vielä 4000-5000 askelta lisää. Pyrin joka päivä saamaan vähintään sen 10 000 askelta täyteen. Aika helposti se onnistuu ilman ylimääräistä säätöä. 

Vierailija
28/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa ja etätöitä askelia kertyi itselleni 6000 pelkistä työmatkoista. Nyt etätöissä askelia kertyy vain ehkä pari tuhatta/päivä, jos en lähde erikseen lenkille. 

Omalla kohdalla olen huomannut, miten suuri tuo ero oikeasti on. Eli nyt on pakko harrastaa aktiivisesti liikuntaa huomattavasti enemmän kun toimistolla käydessä, jos haluaa pitää itsensä kunnossa.

Moni kokee, että etätöiden myötä harrastuksiin ja liikuntaan jää enemmän aikaa. Toki jää, jos sitä aikaa oikeasti käyttää nimenomaan liikkumiseen. Aika harva kuitenkaan näin tekee.

Ei ihmisiä turhaan nyt kehoiteta pitämään itseään kunnossa ja liikkumaan. Moni on passivoitunut todella paljon, ja ylipaino on kasvava ongelma. Toki näin on ollut jo pitkään, mutta nyt tilanne on räjähtämässä käsiin.

Vierailija
29/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika paljolta mutta nopeastihan tuo menee jos ei autoa ole käytössä

Vierailija
30/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän hallituksen aikana joku syy pitää kuntoa yllä? 

Oma mukavuus. Läheiseni kuoli vaikeaan sydämen vajaatoimintaan ja se oli momin tavoin tuskallista ja hidasta. Morfiini aiheutti ahdistusta ennen lämpimän positiiviselle ihmiselle. Jokainen askel vaikea, hengitys vaikeaa, lääkitys sekoitti ruoansulatuksen ja yöunet. Ei ollut kaunis lähtö saappaat jalassa, vaikka moni mieltää sydärin sellaisena. 

Sydänterveys ei ole mikään hoikkien hikareiden yksinoikeus, sohvaperunakin voi sitä vaalia rauhalliseen tahtiin käveleskelemällä. Ihan vain itseään varten. Tsemppiä meille kaikille. 

Vierailija
31/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin paljon, kuntoilun muutenkin ja siihen päälle hyötyliikunta. Silti sairastuin pitkäaikaissairauteen. Hyvä kunto ei ole terveyden tae. Sitä sairastuu jos sairastuu.

Vierailija
32/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran tulee puoliväkisin, jos tekee muutakin kuin makaa sängyssä ja käy vessassa.

Vierailija
33/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin tulee 15 000 askelta. Alle 10000 käytännössä vain petipotilaana.

Vierailija
34/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

18000-20000 askelta päivässä eli reilu 10 km. 

Vierailija
35/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on ollut kovia pakkasia ja välillä sitten vettä satanut ei ole ihan 10 tuhatta tullut. Tänään on tullut pääasiassa koiran aamulenkillä 3400 askelta ja matkaa vähän yli kolme kilometriä 

Vierailija
36/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso talo ja 5000 askelta tulee täyteen, vaikka en kävelisi muuten kuin kotona ja puutarhassa, siivoilen, vien roskat, kerään tuulen pudottamia oksia, ja ihan vaan käyn eri huoneissa päivän mittaan. En siedä sotkuista kotia, joten aina on asiaa viedä jotain paikoilleen eri huoneisiin. 10.000 tulee täyteen, kun käyn tunnin lenkillä metsässä päivittäin. 

Vierailija
37/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa ja etätöitä askelia kertyi itselleni 6000 pelkistä työmatkoista. Nyt etätöissä askelia kertyy vain ehkä pari tuhatta/päivä, jos en lähde erikseen lenkille. 

Omalla kohdalla olen huomannut, miten suuri tuo ero oikeasti on. Eli nyt on pakko harrastaa aktiivisesti liikuntaa huomattavasti enemmän kun toimistolla käydessä, jos haluaa pitää itsensä kunnossa.

Moni kokee, että etätöiden myötä harrastuksiin ja liikuntaan jää enemmän aikaa. Toki jää, jos sitä aikaa oikeasti käyttää nimenomaan liikkumiseen. Aika harva kuitenkaan näin tekee.

Ei ihmisiä turhaan nyt kehoiteta pitämään itseään kunnossa ja liikkumaan. Moni on passivoitunut todella paljon, ja ylipaino on kasvava ongelma. Toki näin on ollut jo pitkään, mutta nyt tilanne on räjähtämässä käsiin.

Huomasin saman. Päivä on nyt kohta puolessa ja olen saanut askelia kasaan 1200 vaikka kävin hakemassa kaupasta lounasta. Jos en lähde iltapäivästä lenkille niin koko päivän arvio olisi n. 3000 askelta.

Vierailija
38/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10000 askeleeseen tarvitaan n 10 kilsaa. Varmasti onnistuu jos olet sairaanhoitaja, kaupanmyyjä varastomies Mutta toimistotyöläisen pitää erikseen tuo matka taapertaa. Askelia varten tarvittaisiin tunnin lenkki joka päivä. Ei onnistu joka päivä tod. 

Oma tavoitteeni on 6000 askelta.

Olen mitannut, että 10 000 askelta tulee noin 7 - 8 kilometrilä. Viestisi kertoo kuitenkin vahvasti siitä asenteesta, joka yhteiskunnassa on. Ilmeisesti sinullakaan ei tule päivän aikana ollenkaan hyötyliikuntaa? Kaikkialle autolla? 

Kun ottaa huomioon, että istuimen on jo itsessään terveydelle haitallista, niin alkaa riksitekijät kasautua. 

Vierailija
39/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10000 askeleeseen tarvitaan n 10 kilsaa. Varmasti onnistuu jos olet sairaanhoitaja, kaupanmyyjä varastomies Mutta toimistotyöläisen pitää erikseen tuo matka taapertaa. Askelia varten tarvittaisiin tunnin lenkki joka päivä. Ei onnistu joka päivä tod. 

Oma tavoitteeni on 6000 askelta.

Olen mitannut, että 10 000 askelta tulee noin 7 - 8 kilometrilä. Viestisi kertoo kuitenkin vahvasti siitä asenteesta, joka yhteiskunnassa on. Ilmeisesti sinullakaan ei tule päivän aikana ollenkaan hyötyliikuntaa? Kaikkialle autolla? 

Kun ottaa huomioon, että istuimen on jo itsessään terveydelle haitallista, niin alkaa riksitekijät kasautua. 

Keskimittaisella tuo on aika tarkkaan 8 kilometria. Jos neljä kilometriä päivässä tekee tiukkaa, se kertoo yksilön hankkivan kaiken mahdollisimman valmiina ja istuu suurimman osan päivästä tietokoneen ääressä.

Vierailija
40/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa te saatte kotona monta tuhatta askelta? Teen etätöitä ja vaikka liikun tunnin välein plus kotityöt niin jopa 1000 askelta saadakseen pitää välillä poistua kotoa. Joko liikutte ihan koko ajan kotona tai sitten teillä tai minulla kännykkä mittaa väärin askeleita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi