Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen tulisi kävellä vähintään 5000 askelta päivittäin välttääkseen ennenaikaiset sairastumiset ja voidakseen hyvin

Vierailija
25.01.2024 |

Tutkimukset sanoo

Ideaali olisi 7.500-10 000 askelta päivittäin. Tämä ehkäsee jopa ennenaikaista kuolemaa

Meinaan itse tänää mitata omat askeleet, jos muistan tulen myös sanomaan palstalle ne myöhemmin. Veikkaan hatusta heitettynä että kävelen reilusti yli tuon joka päivä. En ole toki koskaan mitannut

Mites te?

10 000 askelta tarkoittaa siis about 8KM. Askel on vajaa metri

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista, millä mitttaat?

Vierailija
2/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puhelimissa ole sovelluksia, jolla voi mitata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 askeleeseen tarvitaan n 10 kilsaa. Varmasti onnistuu jos olet sairaanhoitaja, kaupanmyyjä varastomies Mutta toimistotyöläisen pitää erikseen tuo matka taapertaa. Askelia varten tarvittaisiin tunnin lenkki joka päivä. Ei onnistu joka päivä tod. 

Oma tavoitteeni on 6000 askelta.

Vierailija
4/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki autot pois ja kävelemään!

Vierailija
5/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän 5000 askelta kerry ihan normitallaajalle päivittäin. Mulla käytössä apple watch. Olen tk-eläkkeellä, välillä todella kipeä fyysisesti. Keskikokoinen koira, jota on lenkitettävä kolme kertaa päivässä. Tämän lisäksi perus tassutusta kotona ja tarvittaessa lumitöitä etc. Ikää 50. Keskiarvoisesti kertyy 6000-8000 askelta, hyvin helposti se 10 000 jos lähden lisäksi vaikka kaupungille tms.

Vierailija
6/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri pituiset askeleet.Hyötyliikuntaa.Mihinkään itseään ei pidä pakoittaa.Itse toki kävelen päivittäin noin 3h. lenkin ilman askelmittausta.Koska nautin kävelystä joka säällä.Ystäväni eivät,siksi kävelen yksin.

Vierailija
7/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10000 askeleeseen tarvitaan n 10 kilsaa. Varmasti onnistuu jos olet sairaanhoitaja, kaupanmyyjä varastomies Mutta toimistotyöläisen pitää erikseen tuo matka taapertaa. Askelia varten tarvittaisiin tunnin lenkki joka päivä. Ei onnistu joka päivä tod. 

Jos on metrin askeleet niin sitten joo. Useimmilla tuo 10000 tulisi täyteen jo 6-7 kilometrissä.

Vierailija
8/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii tuttuja, jotka ovat kuolleet ennen 40v ikää ja vielä elossa olevia, ei askelilla ole mitään vaikutusta. 

Vierailija
9/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän hallituksen aikana joku syy pitää kuntoa yllä? 

Vierailija
10/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2023 keskiarvo 9500 askelta päivässä. Ei tuo silti mikään tae ole mistään, on selkäkipuja ja sellaista.

Vierailija
11/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia loikkia otat, tai sitten olet yli 2-metrinen.

Vierailija
12/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko tää vain kun liikkuu jossain muuaalla kuin kotona?

Vierailija
13/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko päivän askeleet. Osta vaikka joku halpa älyranneke.

Vierailija
14/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan voit kotonakin teppailla. Pääasia on, että keho saa liikuntaa.

Vierailija
15/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mitannut askeliani jo 17 vuotta. Keskiarvo on tällähetkellä 20.194 askelta per päivä. Kävellessäni keskimääräinen askeleeni on 86 senttiä. Sen mukaan kävelisin 17,4km/pv.

Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, koska osa askelista tulee kotona ja töissä lähes paikallaan pyörien. Niinpä todellinen askelpituus on vain 72 senttiä ja kävelty matka 14,5 km.

Pituutta minulla on 183sm, joten siitä voitte arvioida oman askeleenne pituutta. Harvan askel on metrin mittainen.

Kuka muuten on määritellyt, että ideaali on 7.500-10.000 askelta? Minä olen lukenut, että tavoite on 10.000, eikä ylimääräisistä ole haittaa.

Vierailija
16/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mitata askelmäärää, kilometrimäärää, tai sitten kuten itse teen, tuntimäärää. Tuntimäärä on mielestäni kaikkein helpoin tapa arvioida liikuntamäärää.

Vierailija
17/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelen päivittäin pitkästi yli tuon, mutta se ei teille kelpaa, koska olen ylipainoinen.

Vierailija
18/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen yli 60 v. Reipastahtinen kävely polttaa askelmittarini mukaan keskimäärin 240 kaloria tunnissa joten se on hyvä apu painon pudotuksessa ja painon hallinnassa, vaikuttaa hyvin erityisesti keskivartaloon ja lisää tehoa saa jos matkan varrelle osuu mäkinousuja. Itse olen pyrkinyt kävelemään keskimäärin 8000-10 000 askelta 5-6 päivänä viikossa ja joskus teen päivittäin 2 lyhyempää lenkkiä ja joskus kävelen tuon 7-8 kilometriä kerralla. Kävelylenkin voi hyvin yhdistää myös kauppareissuun vähän kauemmas tai muuhun asiointimatkaan. Itse kävelen mieluummin kaupunkialueella ja vaihtelen maisemia kuin kävelen yhtä ja samaa lenkkipolkua. Vajaan vuoden olen kävelyn lisäksi käynyt kuntosalilla lisäämässä lihaskuntoani n. tunnin treeneillä ja kuntosalipäivinä kävelylenkiksi riittää matka kuntosalille ja takaisin. Kuntosali jossa käyn on kunnan uimahallin yhteydessä oleva  ns. matalamman kynnyksen kuntosali, jossa käynnin voi aloittaa vaikka liikuntatoimen järjestämillä kursseilla, joissa käydään laitteet läpi ja saadaan muutakin opastusta eikä kuntosalimaksukaan kevennä paljon kukkaroa.

Vierailija
19/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävelen päivittäin pitkästi yli tuon, mutta se ei teille kelpaa, koska olen ylipainoinen.

Ihan uteliaisuuttani kyselen, mikä sitä ylipainoa ylläpitää, jos kuitenkin liikut kiitettävästi?

Vierailija
20/42 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tavoite on 10000-12000 askelta päivässä. Joskus menee alle tuon ja joskus reilusti yli. Kävelen osan työmatkasta ja vapaa-ajalla pyrin lenkkeilemään myös. Olen 38v toimistotyötä tekevä ihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme