Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä se " Maan korvessa kulkevi lapsosen tie" hautajaislaulu?

Vierailija
10.01.2007 |

Käykö se ristiäisiin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, hänt´ ihana enkeli kotihin vie. Niin pitkä on matka ,ei kotia näy, vaan ihana enkeli vierellä käy..'

Vierailija
2/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin sopii ristiäisiin, meillä se lauletaan joka ilta unilauluksi muksuille, itse toivovat aina " enkeli-laulua" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laulaisi ristiäisissä.

Vierailija
4/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en lapseni ristiäisissä haluaisi laulaa noin synkkää laulua. Kaunis se silti on, mutta ristiäiset on mun mielestä iloinen juhla.

Vierailija
5/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

' Maan korvessa kulkevi lapsosen tie, hänt´ ihana enkeli kotihin vie. Niin pitkä on matka ,ei kotia näy, vaan ihana enkeli vierellä käy..'

Vierailija
6/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta minä en lapseni ristiäisissä haluaisi laulaa noin synkkää laulua. Kaunis se silti on, mutta ristiäiset on mun mielestä iloinen juhla.

Vierailija
7/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pikemminkin veikkaan, että se lauletaan hautajaisissa siksi, että sen kaikki osaa ja on kivaa laulaa jotain tuttua (muutakin kuin ois herra jos mä matkamies maan...)

Vierailija
8/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole tulut ajatelleeksi, että olisi hautajaislaulu. nyt kun sanoitte, voihan sen noinkin ajatella. minusta siinä kerrotaan kyllä maallisen taivalluksen ajasta ja se koti, jota päin mennään on taivas.

Ei kai kuolleella lapsella ole enää mitään kivistä taivalta taivallettavana. Eikä muillakaan uskovilla.

Vierailija
9/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ikinä ole tulut ajatelleeksi, että olisi hautajaislaulu. nyt kun sanoitte, voihan sen noinkin ajatella. minusta siinä kerrotaan kyllä maallisen taivalluksen ajasta ja se koti, jota päin mennään on taivas.

Ei kai kuolleella lapsella ole enää mitään kivistä taivalta taivallettavana. Eikä muillakaan uskovilla.

Vierailija
10/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulan sen kolmivuotiaallemme tuutulauluksi joka ilta. Minusta se kertoo lapsen elämän taipaleesta, jota enkeli varjelee. " Koti" on siinä taivas ja siinähän lauletaan " pitkä on matka, ei kotia näy" , eli siis lapsi on vasta pieni ja kuolema on jossain tosi kaukana ja pitkä taivallus edessä. Mutta enkeli varjelee pitkällä elämän matkalla vaaroilta ja tieltä eksymiseltä.

Vierailija
11/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...heti ku pappi tuota ehdotti, että ei mitään noin masentavaa.

Vierailija
12/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No thanks, en halua maalata lapselleni noin ankeaa tulevaisuutta!

Vierailija
13/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni nimenomaan kertoo elämästä ja toivotaan enkelin suojelusta vaikeinakin aikoina.

Vierailija
14/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni pitää sitä laulua synkkänä ja ankeana. Minusta se on tosi kaunis ja sen sanoma on juuri siinä, että vaikka korpi on pimeä ja tie kivinen, ei lapsella ole mitään pelättävää. Vähän sama sanoma kuin siinä ihanassa psalmissa " vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa..."

Vierailija
15/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vois ajatella että ei ole hautajaislaulu. minun mielestäni kuitenkin enemmän surullinen kuin iloinen viisu.

Vierailija
16/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeä korpi ja kivinen tie ja usein se käytävä liukaskin lie - oi pianhan lapsonen langeta (kaatua) vois, jos käsi ei enkelin kädessä ois!

Se enkelihän suojelee lasta, jos lapsi on ankeassa paikassa.

Heh, ehkä joku sitten tykkää enemmän titi-nallesta, mutta meikä on suomalainen mollikansalainen ja diggaa täpöllä!

Vierailija
17/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omasta toivomuksestani ystäväni lauloivat sen meille häissämmekin. Eikä yhtään tullut surullinen olo :)

Vierailija
18/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautajaislaulu.

Vierailija
19/19 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Heh, ehkä joku sitten tykkää enemmän titi-nallesta, mutta meikä on suomalainen mollikansalainen ja diggaa täpöllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi