Nukutteko samassa sängyssä kumppaninne kanssa?
Kuinka moni teistä tosiaan nukkuu kumppaninsa kanssa samassa sängyssä?
Kaksi työkaveria kertoi tänään, et kumpikaan heistä ei nuku miehensä vieressä. Toinen naisista nukkuu 7 -vuotiaan tyttärensä kanssa ja mies olohuoneessa, koska kuorsaa. +30.v pariskunta.
Toisen mies nukkuu työhuoneessa koska hänkin kuorsaa. +40.v pariskunta ja ei ole lapsia. Näin sinkkuna mietin onko tämä yleistä?
Kumpikin näistä naisista sanoi myös ettei heillä ole mitään mielenkiintoa enää nukkua miehensä vieressä ja ilmeisesti seksiäkään ei juuri ole. Eli kämppiksinä elelevät. Toista naista ahdistaa hirveästi koska mies kovasti haluaa yhteiseen sänkyyn takas nukkumaan, puhuu tästä kuulemma kotona paljon.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hirveän tärkeää nukkua yhdessä vaikka toinen kuorsaisi, jne 😆😆😆 Naistenhuoneella joku julisti että tämä tarkoittaa suhteen loppua. Siis aikuiset immeiset ja uskoo tämmösiin höpöhöpöjuttuihin.
Minä taas ihmettelen, miksi ihmiset eivät hae apua kuorsaukseensa. Sehän on oire siitä, kun hengitys ei kulje kunnolla. Nukkuessa olisi tärkeää hyvä hapen saanti, ja hiilidioksidin poistuminen, jotta uni olisi riittävän palauttavaa.
Mitä apua siihen sitten olisi? Toimivia keinoja. Kyselinkin omassa ketjussani onko suihkeet ym toimivia, mutta joku poistatti aloituksen 🙄 Uniapneaa miehellä ei ole. Ja eri huoneissa ei voida nukkua kun toista makkaria ei ole.
Omat huoneet ollut jo 5 vuotta. Minä 32, mies 34. Ei hullukaan sitä kuorsaamista kuuntele.
Ei kuorsaamista tarvi kuunnella. Hankkikaa korvatulpat.
Miehellä on se hengityslaite uniapneaan. Erillään nukutaan molemmilla oma huone
Joskus tuo nukahtaa ilman laitetta ja herään siihen kuorsaukseen eri huoneessakin
Samassa sängyssä nukutaan. Mies on hiljainen ja molemmat ollaan yhtä huonounisia, että voidaan olla yöllä tunnin tai kaksikin hereillä odotellen unen tuloa uudelleen. Ehdotonta on erilliset patjat ja omat peitot, ettei toisen kyljen kääntely häiritse ja herätä. Tosin sänky natiseekin jo vanhuuttaan. Uusi on hankinnan alla.
Samassa sängyssä ja saman peiton alla jo 27 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Yli kuuskymppinen pariskunta, eri huoneet jo vuosikausia.
Minä olen huonouninen, pakko saada heittelehtiä kyljeltä toiselle, kääriä peittoa pois ja päälle. Mies ei saisi mun vieressä nukuttua ja minä ahdistun jos pitää yrittää pysyä kääntelehtimättä.
Me ostettiin samasta syystä kaksi 90 senttistä sänkyä, ne ovat vierekkäin mutta eivät ihan kiinni toisissaan. Nukutaan siis lähes vierekkäin mutta ei huitomisetäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, nukutaan eri huoneissa. Yksi lapsi, iät +35 v. Parisuhteeseen vaikuttaa positiivisesti, kun saa nukuttua paremmin.
Jos toinen kuorsaa niin hänen on siirryttävä sohvalle. Alussa joku sanoi että mies sohvalta valittaa kohtaloaan. Kyllä kuorsaajan tulee hakea apua. Uniapnea muutenkin vaarallista. C pap laitteet ja potilaskin nukkuu taas ja voi terveys säilyä. Yön laulaja menehtyi kun ei käyttänyt laitetta. Kuorsaajan vieressä nukkuminen on helv... tti.
Kokemus on.
Yleensä 8km sänkyjen väli. Kesällä useimmin samassa sängyssä caravan reissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nukutaan ja myös harrastetaan seksiä yhdessä silloin kun molemmat on kotona. 40v molemmin puolin ja isot lapset. Jos toinen kuorsaisi pahasti aina eikä mikään auttaisi, niin sitten pitäisi nukkua erillään koska minä en nuku jos joku kuorsaa.
Heh tottakai molempien täytyy olla kotona kun sexxx harrastetaan :) ellei höylää naapurin mirkkua tai markkua. Silloin puolison läsnäolo ei ole suotavaa..
Viikonloppuisin nukutaan mutta kun on omat asunnot niin ei edes samassa asunnossa :D
Nukuttu erillään 11 v. Mies myös kuorsaa, joten hankalaa nukkua. Seksiä tai läheisyyttä meillä ole ollut kertaakaan. Jos mies yrittäisi tulla samaan sänkyyn joskus, käskisin heti häipymään omaan sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, nukutaan eri huoneissa. Yksi lapsi, iät +35 v. Parisuhteeseen vaikuttaa positiivisesti, kun saa nukuttua paremmin.
Jos toinen kuorsaa niin hänen on siirryttävä sohvalle. Alussa joku sanoi että mies sohvalta valittaa kohtaloaan. Kyllä kuorsaajan tulee hakea apua. Uniapnea muutenkin vaarallista. C pap laitteet ja potilaskin nukkuu taas ja voi terveys säilyä. Yön laulaja menehtyi kun ei käyttänyt laitetta. Kuorsaajan vieressä nukkuminen on helv... tti.
Kokemus on.
Kuvitteletko tosiaan että kuorsaajalla on aina uniapnea ja CPAPilla kaikki korjaantuu?! Vaan kun ei ole näin. Mun mies kuorsaa kyljellään nukkuessakin ja uniapneaa ei ole. Korvatulpat minulla ainoa ratkaisu.
Ei nukuta. Inhoan meidän pientä ja tunkkaista makkaria sekä selälle kammottavaa sänkyä. Ja mies kun ramppaa vessassa pari kertaa yössä niin herään siihen. Arvostan hyviä yöunia ja siksi nukun toisessa huoneessa, jossa parempi unihygienia.
Minä varmaan kuorsaan mutta miestä ei häiritse. Joskus nukuin omasta päätöksestä eri huoneessa.
Joo nukutaan. Minä kuorsaan ja mies kuorsaa, mutta kumpikaan meistä ei ole herkkäuninen joten ihan hyvin on toiminut ilman korvatulppia. Ainut nukkumiseen liittyvä riita oli kun mies olisi antanut koiran nukkua sängyssä mutta minä en suostu siihen.
Nukutaan eri huoneissa. Monenlaiset kikka-kolmoset aikanaan käytettiin miehen kuorsaamiseen ilman tulosta. Korvatulpat minulla eivät siihen meteliin auttaneet ollenkaan. Vaikka nukumme nyt eri huoneissa, miehen kuorsaus kuuluu silti ajoittain myös korvatulppieni läpi. Eli aika kovat desibelit ovat kyseessä.
Mutta eri huoneet toimivat meillä, molemmat saavat nukuttua paremmin.
Molemmilla omat huoneet, omia harrastuksia varten. Vanhemmiten kumpikin huonounisemmaksi tullut, saadaan paremmin nukuttua eri huoneissa.