Suur riita Anopin kanssa ristijäis tarjoilusta haluaa lohikeittoa ja rieskaa esille en halua kun ei ole ristijäis ruokaa
Lohikeitto sotkee juhla vaatteet ja lapse läikyttää ympäriinsä lattioille olen päättänyt turvautua pitopalveluun (keitering)
Kommentit (87)
Anoppisi osaa leipoa rieskaa? Toisipa hän sitä meillekin, rakastan rieskaa! Siis aitoa ohrarieskaa, kaupassa myydään valerieskoja.
Meillä ei ole ikinä tarjottu vieraille keittoa, ei edes hautajaisissa. Olen järjestänyt kolmet ristiäiset, joissa on kaikissa ollut suolaista piirakkaa, voileipäkakkuja, suolaisia keksejä, ruokaisaa salaattia, pasteijoita ja suolaisia muffinsseja, mutta ei koskaan keittoa.
Keitto nimenomaan sotkee paikat, on vaikeaa syödä ja sen lämpötilan kontrolloiminen on haastavaa hommaa. Lohikeitto olisi muutenkin ongelma, sillä vakiovieraissa on 4 kalalle vakavasti allergista, joten ei tulisi kuuloonkaan, että tarjoaisimme edes lohta!
Kun kerran anoppi tahtoo laitaa lusikkansa soppaan, keksisitkö muuta hommaa anopille? Osaako leipoa? Jos, niin pistä tekemään pullaa, lusikkaleipiä, bebe-leivoksia pienillä jalanjäljillä tai jokin vaativa fantasiakakku, niin anopilla riittää puuhaa.
Opettele kirjoittamaan oikein. Ja se muuten on pitopalvelu, ei mikään keitering, Suomessa kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ikinä tarjottu vieraille keittoa, ei edes hautajaisissa. Olen järjestänyt kolmet ristiäiset, joissa on kaikissa ollut suolaista piirakkaa, voileipäkakkuja, suolaisia keksejä, ruokaisaa salaattia, pasteijoita ja suolaisia muffinsseja, mutta ei koskaan keittoa.
Keitto nimenomaan sotkee paikat, on vaikeaa syödä ja sen lämpötilan kontrolloiminen on haastavaa hommaa. Lohikeitto olisi muutenkin ongelma, sillä vakiovieraissa on 4 kalalle vakavasti allergista, joten ei tulisi kuuloonkaan, että tarjoaisimme edes lohta!
Kun kerran anoppi tahtoo laitaa lusikkansa soppaan, keksisitkö muuta hommaa anopille? Osaako leipoa? Jos, niin pistä tekemään pullaa, lusikkaleipiä, bebe-leivoksia pienillä jalanjäljillä tai jokin vaativa fantasiakakku, niin anopilla riittää puuhaa.
Anopin tekeleet ovat aina mauttomia ja suolattomia. Joulunkin pilasi niillä kauheilla laatikoillaan. Ja muutenkin vie ilon kaikista juhlista. Kauanko anoppia pitää vielä kärsiä? Mies ja lapsetkin ihan sanattomia.
Enkä myöskään voi sietää miehen sisarenpoikaa. Kieltäydymme olemasta samoissa juhlissa hänen kanssaan. Tekee muuten kylpyhuoneremontteja ja saapuu aina humalassa ristiäisiin, rippijuhliin ja syntymäpäiville.
Miehen perhe on muutenkin kamala. Eivät osaa keskustella mistään muusta kuin verhojen väristä tms.
Minun perheeni on lämmin ja rakastava ja osaa puhua syvällisistäkin aiheista.
MInun perheeni osaa myös pukeutua paremmin. Aina kauniit juhla vaatteet. Niitä ei sotketa anopin lohi sopalla.
Vierailija kirjoitti:
Juu, silleistä tehdään lohisoppaa ja anoppi laittaa mantelin sekaan.
Se, jolle osuu manteli, saa hoitaa tiskit. Paitsi appiukkoa en päästä tiskihommiin, kun pilasi tiskikoneessa jo sen minun korvasmattoman arvokkaan alumiinisen kakkuvuokani ( sellaista ei saa enää mistään). Jos appiukolle tulee manteli, anoppi hoitakoon tiskit hänen puolestaan!
Mikä ristijäisjuhlien päänumero on? Naulataanko juhlakalu ristille?
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo jota ap jankuttaa vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopin tekeleet ovat aina mauttomia ja suolattomia. Joulunkin pilasi niillä kauheill
Lässyn, lässyn
Miten te viitsitte vastata ap:n typerään provoon kerta toisensa jälkeen.
Rääpittyä hyydekaakkua ja pakasteesta makaroonien keitinlientähän sä yleensä tarjoilet. Turha yrittääkään mitään muuta kun pää ei vain riitä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, mutta ap:n teksti on taas oikein mainio esimerkki, miksi opiskella edes vähän peruskoulua pidemmälle. Oikeinkirjoitus sakkaa ihan koko mitalta.
Peruskoulussa kyllä opetetaan oikeinkirjoitusta. Monilla on erilaisia oppimisvaikeuksia, joista johtuen eivät opi koskaan täydellistä oikeinkirjoitusta. Toivoisin, että me täydelliset oppisimme hiukan ymmärrystä ja ripauksellisen armollisuutta vajavaisempia kynälijöitä kohtaan.
Tekeekö anoppi myös kahta jälkiruokaa? Tuleeko puuron kanssa rusinasoppaa myös?