Epävakaasti ja mahtailevasti käyttäytyvä tuttu, haluaa syventää ystävyyttä itse en enää
Yritän ottaa etäisyyttä mutta hän saattaa sitten puhua että olen niin tärkeä hänelle jne. Monia puolia mitä ihan puhtaasti hänessä arvostan, vaikeista oloista pystynyt nousemaan. Itselleen tämä tarkoittaa rahallista menestystä, minä tarkoitan sillä sitä että pystyy aika ajoin myöntämään että on joissain asioissa esim narsistinen. Tiedän että tuollaisesta kärsivien on vaikea katsoa itseään peiliin.
Hänellä on vain krooninen tarve olla kaikkien ja kaiken yläpuolella ja se on tosi väsyttävää ja usein ihan yhtäkkistä sivaltamista. Tiedän että kyse on epävarmuudesta ja epäkypsyydestä mutta en oikeastaan ole varma, miksi sietäisin tätä ja tuota ihmistä kun minulla on ihan normaaleja, kivoja ja vastavuoroisia ystävyyssuhteita. Oikeastaan se että tiedän että en halua tutustuttaa tätä ihmistä muihin ystäviini on herättänyt, kuinka en luota ko tyyppiin yhtään. Hän on jo ehtinyt haukkua vanhempani ja siskoni vaikka ei ole koskaan heitä tavannutkaan. Tai sanoo esim että niin se sun siskon elämä on varmaan aika vaikeeta kun ei sen sellasessa työssä kuitenkaa tienaa hyvin, ja hirveetä vauhtia sopottaa tommosen aivan ufon väitteen jonkin lauseen väliin ja huitelee toiseen huoneeseen ja esittää sitte että sanoi ihan muuta jos kysyy että mitä. Hän ikään kuin luo todellisuuksia puheellaan jatkuvasti joissa muut on huonoja ja köyhempiä (tämä on hänelle suuri epävarmuuden aihe jos ei tarkalleen tiedä onko jollain rahaa niin tekee siitä asiansa väittää että joku on varmasti huonosti tienaava) kun hän ja ihan kuka vain voi olla hänelle kilpailija.
Siksi en halua että ko ihminen tapaa oikeastaan ketään läheistäni. Olisi varmasti paras jos voisi sanoa nämä asiat mutta uskon että hänessä on pimeä puoli jota en halua nähdä. Hän vaan tunnu sietävän että asioille ei ole selitystä ja syyllistää jos ei nähdä ja kyselee, argh. Oli jonkin aikaa viihdyttävää olla hänen elämässään koska se on kaoottista eikä hän halua tietää sinun elämästäsi mitään, kun on kiinnostunut vain itsestään.
Kommentit (25)
Sano, että nyt on elämässä tapahtunut sellaisia asioita että sulla ei riitä voimavarat kuin vain pakolliseen etkä pysty avaamaan tilannetta nyt sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Sano, että nyt on elämässä tapahtunut sellaisia asioita että sulla ei riitä voimavarat kuin vain pakolliseen etkä pysty avaamaan tilannetta nyt sen enempää.
No pitää miettiä. Toisaalta epäilen että tämä kyllä kiihottaisi hänen uteliaisuutensa ja ns auttamishalunsa sellaisiin sfääreihin, että menisi tilanne vaan hankalammaksi.
Minkä ikäisiä olette?
Onko ystävälläsi muita ystäviä, perhettä yms.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette?
Onko ystävälläsi muita ystäviä, perhettä yms.
On hänellä lapsia ja mies
nosto