Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävakaasti ja mahtailevasti käyttäytyvä tuttu, haluaa syventää ystävyyttä itse en enää

Vierailija
24.01.2024 |

Yritän ottaa etäisyyttä mutta hän saattaa sitten puhua että olen niin tärkeä hänelle jne. Monia puolia mitä ihan puhtaasti hänessä arvostan, vaikeista oloista pystynyt nousemaan. Itselleen tämä tarkoittaa rahallista menestystä, minä tarkoitan sillä sitä että pystyy aika ajoin myöntämään että on joissain asioissa esim narsistinen. Tiedän että tuollaisesta kärsivien on vaikea katsoa itseään peiliin.

Hänellä on vain krooninen tarve olla kaikkien ja kaiken yläpuolella ja se on tosi väsyttävää ja usein ihan yhtäkkistä sivaltamista. Tiedän että kyse on epävarmuudesta ja epäkypsyydestä mutta en oikeastaan ole varma, miksi sietäisin tätä ja tuota ihmistä kun minulla on ihan normaaleja, kivoja ja vastavuoroisia ystävyyssuhteita. Oikeastaan se että tiedän että en halua tutustuttaa tätä ihmistä muihin ystäviini on herättänyt, kuinka en luota ko tyyppiin yhtään. Hän on jo ehtinyt haukkua vanhempani ja siskoni vaikka ei ole koskaan heitä tavannutkaan. Tai sanoo esim että niin se sun siskon elämä on varmaan aika vaikeeta kun ei sen sellasessa työssä kuitenkaa tienaa hyvin, ja hirveetä vauhtia sopottaa tommosen aivan ufon väitteen jonkin lauseen väliin ja huitelee toiseen huoneeseen ja esittää sitte että sanoi ihan muuta jos kysyy että mitä. Hän ikään kuin luo todellisuuksia puheellaan jatkuvasti joissa muut on huonoja ja köyhempiä (tämä on hänelle suuri epävarmuuden aihe jos ei tarkalleen tiedä onko jollain rahaa niin tekee siitä asiansa väittää että joku on varmasti huonosti tienaava) kun hän ja ihan kuka vain voi olla hänelle kilpailija. 

Siksi en halua että ko ihminen tapaa oikeastaan ketään läheistäni. Olisi varmasti paras jos voisi sanoa nämä asiat mutta uskon että hänessä on pimeä puoli jota en halua nähdä. Hän vaan tunnu sietävän että asioille ei ole selitystä ja syyllistää jos ei nähdä ja kyselee, argh. Oli jonkin aikaa viihdyttävää olla hänen elämässään koska se on kaoottista eikä hän halua tietää sinun elämästäsi mitään, kun on kiinnostunut vain itsestään. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tällainen ystävyys pättyi luonnollisesti, kun ystävä vihdoin tapasi muitakin ystäviäni ja muuttui todella mustasukkaiseksi. Käyttäytyi itse aivan pöyristyttävällä tavalla ja nolasi itsensä täysin, josta sitten syyllisti minua. Lopetin yhteydenpidon tähän ja taisi häntäkin sitten hävettää sen verran ettei hänestä ole onneksi senkoommin kuullut.

Ehkä hänkin lopulta ymmärtää jos yhteydenpitonne vähenee ja vähenee...

Vierailija
2/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinänsä en menettäisi mitään kun olen pitänyt huolen ettei piirimme ole sekoittuneet. Hän ei tunne ketään kenelle voisi puhua minusta jaskaa, tai muuten sekoittaa asioita. Tiedän vain että hän on todella, todella sinnikäs pyytämään pyytämään ja tuppautumaan. Siksi semmoinen puolivaloilla yhteydenpito ja peruminen kolmena kertana neljästä (ei mitään mitä yhdessä ollaan sovittu vaan mihin muitakin tulossa) on toiminut tähän asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On haistellut että yrität irroittautua ja tuplaa yrityksensä ripustautua sinuun.

Vierailija
4/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytpä kuulostaa tutulle, tuo ystäväsi nimittäin. Voitko kertoa, missä kaupungissa ystäväsi asuu?

Vierailija
5/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nytpä kuulostaa tutulle, tuo ystäväsi nimittäin. Voitko kertoa, missä kaupungissa ystäväsi asuu?

Onhan näitä 

Vierailija
6/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä sinun?

Vierailija
7/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko omia kokemuksia, pääsitkö irti?

ap

Vierailija
8/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vihaa itseään ja tuo sen ulos tällä tavalla ja käy yhteen kaikkien ihmisten kanssa elämässään. Sitä kutsutaan ironisella tavalla itsensä rakastamiseksi vaikka se on sisäistettyä itsevihaa ja inhoa.

Vierailija
9/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kutsuisi ystäväksi ja asuinpaikkansa ei taida olla kaupunki vaan kunta

Vierailija
10/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vihaa itseään ja tuo sen ulos tällä tavalla ja käy yhteen kaikkien ihmisten kanssa elämässään. Sitä kutsutaan ironisella tavalla itsensä rakastamiseksi vaikka se on sisäistettyä itsevihaa ja inhoa.

mitä tarkoitat

Vierailija
11/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jopa mietin että onko hänen halunsa olla ns ystäväni vain yksi peli jota hän ei ole voittanut. Eli niin kauan kun ei pääse käsiksi sosiaaliseen piiriini niin hän ei voi kontrolloida sitä ja minua. Luulen että yksi hänen saavutukseksi kokemansa asia on läheinen ja häntä ihaileva ystäväpiiri, jota hän ei ole saavuttanut käytöksensä vuoksi. Joka on hänelle itselleenkin varmasti iso ristiriita, kun haluaisi ystäviä mutta ei pysty pitämään huonoja käytöstapojaan ja alemmuudentunnettaan kurissa.

Minulla taas on kymmenien vuosien takaa ystäviä jotka eivät mitenkään perustu väheksymiseen, kilpailuun tms.

Vierailija
12/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tai oli, tuollanen kaveri. Yritin pitää häntä jopa ystävänä vuosien ajan, koska meillä kuitenkin yhteistäkin esimerkiksi viihdymme molemmat paljon luonnossa. Silti jollain oudolla tapaa tuntui aina, että jokin siinä hiertää ja tuntuu oudolta ja ei sydämelliseltä ja lämpimältä ystävyydeltä... kunnes vihdoin ymmärsin, että se piilevä kilpailuasetelma hänen puoleltaan jonka aina aistin, oli esteenä ystävyydelle.

Vierailija
13/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jopa mietin että onko hänen halunsa olla ns ystäväni vain yksi peli jota hän ei ole voittanut. Eli niin kauan kun ei pääse käsiksi sosiaaliseen piiriini niin hän ei voi kontrolloida sitä ja minua. Luulen että yksi hänen saavutukseksi kokemansa asia on läheinen ja häntä ihaileva ystäväpiiri, jota hän ei ole saavuttanut käytöksensä vuoksi. Joka on hänelle itselleenkin varmasti iso ristiriita, kun haluaisi ystäviä mutta ei pysty pitämään huonoja käytöstapojaan ja alemmuudentunnettaan kurissa.

Minulla taas on kymmenien vuosien takaa ystäviä jotka eivät mitenkään perustu väheksymiseen, kilpailuun tms.

Ymmärrän hyvin. Jos ihmisellä ylipäätään on sellaisia ongelmia, että kokee jonkun toisen ihmisen kilpailijaksi, niin ei siinä todellakaan ole mistään ystävyydestä kyse tai sellaiselle ole mahdollisuuksia, sillä ystävyys perustuu tasavertaisuuteen. Jotenkin tosi kieroa haluta edes olla sellasen ihmisen seurassa, jonka kokee kilpailijaksi. Oma kaverini tokaisi vähän väliä juttuja, joista huomasin että ärsytän häntä tahtomattani koko ajan. 

Vaikea ymmärtää miksi toinen haluaa olla seurassani jos kokee minut jonain kilpailijana, omituista, jotain tunnepuolen häiriötä se luultavasti on. Ei minusta ihan tervettä.

Vierailija
14/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka ei tunne oloaan rennoksi ja hyväksi, parhaaksi versioksi itsestään, jos kokevat jonkun liian samanlaisen olevan heidän yläpuolellaan.

Samalla nämä ihmiset fanittavat ja idolisoivat heitä heidän oman mitta/arvotusmenetelmän mukaan huomattavasti erilaisempia ja parempia ihmisiä, esim kuuluisia ja rikkaita, koska silloin he kokevat ikään kuin saavuttaneensa jotain yhteiskunnallista asemaa kun saavat tällaista ystäväpiiriä. He ovat saavutus, ikään kuin esineitä, eivät uhka. 

Mutta aitoon ystävyyteen he eivät kykene. Surullista.

Vierailija
15/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt hyvä ihminen jo ne välit poikki tuollaiseen kauheaan ja epäkypsään ihmiseen. Mitään hyvää eivät tuollaiset tuo elämään, päinvastoin. 

Vierailija
16/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka ei tunne oloaan rennoksi ja hyväksi, parhaaksi versioksi itsestään, jos kokevat jonkun liian samanlaisen olevan heidän yläpuolellaan.

Samalla nämä ihmiset fanittavat ja idolisoivat heitä heidän oman mitta/arvotusmenetelmän mukaan huomattavasti erilaisempia ja parempia ihmisiä, esim kuuluisia ja rikkaita, koska silloin he kokevat ikään kuin saavuttaneensa jotain yhteiskunnallista asemaa kun saavat tällaista ystäväpiiriä. He ovat saavutus, ikään kuin esineitä, eivät uhka. 

Mutta aitoon ystävyyteen he eivät kykene. Surullista.

Ja siis tuo että ei tunne rennoksi tarkoittaa että vasta kun olet siellä alapuolella, työmenestyksen taloudellisen jne suhteen, niin sitten ollaan kivoja. Mutta aika ajoin muistutellaan kun ollaan varakkaita jne

Vierailija
17/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monia puolia mitä ihan puhtaasti hänessä arvostan, vaikeista oloista pystynyt nousemaan. Itselleen tämä tarkoittaa rahallista menestystä, minä tarkoitan sillä sitä että pystyy aika ajoin myöntämään että on joissain asioissa esim narsistinen. Tiedän että tuollaisesta kärsivien on vaikea katsoa itseään peiliin."

Sulla on joku ihme tarve kauheasti ymmärtää ja selitellä tyypin sisintä paljon paremmaksi kuin se on. Jotkut vaan ovat liian rikki ja siinä ei ymmärtämiset auta vaan itseään pitäisi päinvastoin suojella tuollaisilta.

Vierailija
18/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monia puolia mitä ihan puhtaasti hänessä arvostan, vaikeista oloista pystynyt nousemaan. Itselleen tämä tarkoittaa rahallista menestystä, minä tarkoitan sillä sitä että pystyy aika ajoin myöntämään että on joissain asioissa esim narsistinen. Tiedän että tuollaisesta kärsivien on vaikea katsoa itseään peiliin."

Sulla on joku ihme tarve kauheasti ymmärtää ja selitellä tyypin sisintä paljon paremmaksi kuin se on. Jotkut vaan ovat liian rikki ja siinä ei ymmärtämiset auta vaan itseään pitäisi päinvastoin suojella tuollaisilta.

Olen nähnyt aitoa kasvua hänessä, ja aidosti uskon että on olosuhteiden uhri eikä ole valinnut olla sellainen kuin on. Mutta määräänsä enempää ei jaksa ja pitää toivoa että se kasvu jatkuu muiden tuella

Vierailija
19/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta me vielä käydään tätä läpi? Suski. Sä kittaat viiniä jaksaaksesi Jannen kanssa. Mulle Tommin serkku kertoi kaikkien muiden jaksavan arjessa joko rauhoittavilla tai päihteillä. Te ITSE koitatte vetää mua takas. Mä en halua vetää kamaa voidakseni olla jonkun rouvana. Teidän piireissä höyryissä oleminen on niin normaalia ettette pysty käsittämään lapsettomina sinkkuina viihtyviä ihmisiä, jotka voivat elää päihdevapaasti.

Vierailija
20/25 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta me vielä käydään tätä läpi? Suski. Sä kittaat viiniä jaksaaksesi Jannen kanssa. Mulle Tommin serkku kertoi kaikkien muiden jaksavan arjessa joko rauhoittavilla tai päihteillä. Te ITSE koitatte vetää mua takas. Mä en halua vetää kamaa voidakseni olla jonkun rouvana. Teidän piireissä höyryissä oleminen on niin normaalia ettette pysty käsittämään lapsettomina sinkkuina viihtyviä ihmisiä, jotka voivat elää päihdevapaasti.

öö aivan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän