Minulle tarjottiin töitä. Työnantaja sanoi selvittelevänsä milloin työt voisi aloittaa
Ei ole nyt useampaan päivään kuulunut mitään. En uskalla siksi irtisanoutua nykyisestä työpaikasta, ettei tule jotain yllätyksiä. Kuinka pian kannattaa kysyä missä oikein mennään?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaan kesälomia saa vielä pitää vaan vasta lomakaudella toukokuu-syyskuu. Eikö lomia saa silloinkaan lyhyellä varoitusajalla. Mistä syystä saisi saikkua 2 viikkoa? Keuhkokuumeesta sain alkuun 3 päivää. Toiset 3 päivää kirjoittivat nihkeästi jatkoksi.
Toisilla on joustavampaa, voi esimerkiksi hakea palkatonta vapaata.
Katsoisin itse viikon kaks ja jos ei kuulu mitään niin anna olla eläkä vastaa viesteihin jos rupee joskus kysyy uudestaa "tuutko töihin huomenna? " tms. Tommoset on aika v mäisiä jos paikka ei sit olekaan reilu tekijöitä kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on myös tehty tuo tyhjä lupaus.
Nykyään minulla on sellainen linja jos joku lupaa niin sanon että on 24 tuntia aikaa tehdä työsopimus tai lähden kävelemään. Näin teen esim. työssäoppimis paikassa.
Jos esimies ei voi luottaa työntekijään on kyseessä luottamuspula ja se on irtisanomisperusta sama pätee toiseen suuntaan jos en luota esimieheen niin se on minulle riittävä peruste irtisanoutumiseen.
Onko tuo toiminut? Oletko saanut työsopimuksen 24 tunnissa?
En ole vielä päässyt kokeilemaan. Siirryin opiskelemaan korkeakoulututkintoa mutta aion ärähtää heti kun joku alkaa mussuttaa tuota työssäoppimispaikassa.
Onko L.S. niminen firma? Tuntuu olevan nyt pakka aika sekaisin, näin 1,5 kk hakemisen jälkeen vedin jo oman hakemukseni pois kun sain muuta hommaa. Ei edes kiitosta kuulu, vaikka haastattelussa olin.
Laita 1 viesti perään, se kertoo aktiivisuudesta. Älä missään nimessä tee mitään peliliikkeitä nykyisessä työssäsi ennen kuin nimet on paperissa.
Laita viesti siksi, koska jos jäät vain odottelemaan, se stressaa sinua. Haluatko stressata seuraavat viikot? Laitat viestin, ja jos siihen ei 48 h sisällä vastata, niin unohdat ja jatkat elämääsi ja työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin työnantajalle vähän viestiä tähän. Tyyliin. Oli puhetta että ilmoittelet töiden aloituksesta. Onko vielä tiedossa milloin, kun mulla oli se xxx irtisanomisaika.
Oliko tämä vitsi, vai oletko 13v? Ei hitto jos ihmiset lähettelevät tällaisia juntteja puhekielisiä tekstareita uudelle potentiaaliselle työnantajalle...
"Hei, kiitos mukavasta haastattelusta, ja olen yhä innoissani että pääsen liittymään tiimiin! Koska minulla on nykyisestä toimestani xx päivän irtisanomisaika, tiedustelisin milloin voisimme allekirjoittaa työsopimuksen? Tulen mielelläni tarvittaessa käymään allekirjoitusta varten esim yyy iltapäivällä tai zzz aamulla, tai jokin muu ajankohta kunhan sovimme sen muutaman päivän varoajalla.
Terveisin Hakija Halinen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sinäkään niin nopeasti työpaikkaa vaihda, kun irtisanoutuu on vielä työssä käynti velvoite, sen näet työehtosopimuksesta.
Mikä työssäkäyntivelvoite? Pitämättömät lomat voi hakea vapaaksi ennen irtisanoutumisilmoituksen jättämistä. Silloin voi jo irtisanoutumisaikana aloittaa työt muualla.
Sama kuin irtisanomisaika.
Ei ole sama asia. Irtisanomisajan voi olla vaikka sairaslomalla.
Juuri näin. Ja samalla aloittaa uudess työssä-
Vierailija kirjoitti:
Onko L.S. niminen firma? Tuntuu olevan nyt pakka aika sekaisin, näin 1,5 kk hakemisen jälkeen vedin jo oman hakemukseni pois kun sain muuta hommaa. Ei edes kiitosta kuulu, vaikka haastattelussa olin.
Laita 1 viesti perään, se kertoo aktiivisuudesta. Älä missään nimessä tee mitään peliliikkeitä nykyisessä työssäsi ennen kuin nimet on paperissa.
Laita viesti siksi, koska jos jäät vain odottelemaan, se stressaa sinua. Haluatko stressata seuraavat viikot? Laitat viestin, ja jos siihen ei 48 h sisällä vastata, niin unohdat ja jatkat elämääsi ja työnhakua.
kun opiskelin lähiesihenkilö rukoili minua töihin ja pyysi että otan isompaan pomoon yhteyttä. Otin ja iso pomo sanoi että haluaa minut ehdottomasti. ilmoittaa haastattelu ajan. Nyt on mennyt 4 viikkoa. Kaks viikkoa sitten ilmoittauduin kouluun. He menettivät juuri työntekijän. Minä saan töitä jos haluan sillä on pitkä lista ex pomoja puhelinluettelossa.
Onneksi ei varmaan ole tutkimustyö. Palkattomasta gradusta otin yhteyttä erääseen. Muutaman kuukauden jälkeen vihdoin vastasi, kun laitoin viestiä, etten voi nyt odottaa kun siirryn työhön muualle. Pahoitteli, ettei aineistoa saakaan vielä.
Iso pomo voi olettaa, että kysyjällä on määrättömästi aikaa odottaa. Mitä väliä kuukausilla, jos ihminen vasta etsii työtä. Jossain vaiheessa voi olla tarjolla.
Onko tuo toiminut? Oletko saanut työsopimuksen 24 tunnissa?