Miksi minun kannattaisi tulla teille töihin? eli kysymyksiä työnantajan edustajalle työhaaststtelussa
Jatkakaa otsikon aiheesta.
Millaisia kysymyksiä sinä olet esittänyt?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ikärakenne henkilökunnalla on?
Paljonko työyhteisössä miehiä / naisia?
Miten noita voi kysyä, kun toisinpäin ne on laittomia.
Koska kysymys ei kohdennu yksittäiseen henkilöön, vaan koko henkilökuntaan. Aivan hyvin voi vastata, montako prosenttia on miehiä ja naisia.
Aika oudosti muotoiltu kysymys, jos hakija on kuitenkin lähettänyt hakemuksen ja päässyt jo haastatteluun. Antaa typerän tai hankalan kuvan hakijasta. En palkkaisi.
Aina pitäisi kysyä, esiintyykö teillä työpaikkakiusaamista ja mikä on toimintamalli sellaisessa tilanteessa. Jos työnantaja väittää, että sellaista ei ole, on selvää että ongelmat lakaistaan maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Aika oudosti muotoiltu kysymys, jos hakija on kuitenkin lähettänyt hakemuksen ja päässyt jo haastatteluun. Antaa typerän tai hankalan kuvan hakijasta. En palkkaisi.
No sä nyt et palkkaa muutenkaan ketään. Tuskin käyt edes haastatteluissa.
Työryhmän ohjaajien ikä ja sukupuolijakauma? Lasten problematiikka ja diagnoosit? Lasten ikä ja sukupuolijakauma? Kuinka kauan lapset olleet yksikössä? Kuinka kauan työryhmä ollut samassa kokoonpanossa? Esimiehen kokemus työvuosina? Mitä työvuoroja teen? (jos ei hyvälisäisiä ja työtunteja syöviä 12h yövuoroja ja pyhävuoroja, niin ei kiitos)
-Lastenkodin ohjaaja
Kun työnantaja kysyy mitä uutta ja erilaista toisit mukana työyhteisöön?
Tekisin vastakysymyksen.
Onko työyhteisö valmis ottamaan vastaan uutta ja erilaista...
Monesti pomolla on visio, mutta aika äkkiä se uusi duunari saadaan painettua sinne työyhteisön muottiin.
Minä päivänä viikkokossu arvotaan? Päiväkodeissa yleensä torstaina kun päikyn tädit valmistautuvat viikonloppuun vetämällä seitin ohuet. Kouluissa taas maanantaina korjaussarjaksi.
Mä kysyn aina työilmapiiristä ja siitä, miten haastattelijat itse ovat viihtyneet työpaikassa.
Onko työyhteisö valmis vastaanottamaan vanhaa, vanhanaikaista ja aina sitä samaa mitä ennenkin?
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn aina työilmapiiristä ja siitä, miten haastattelijat itse ovat viihtyneet työpaikassa.
Miten olet itse viihtynyt työpaikalla?
Vastaus: Vaivautunut hiljaisuus
Aika monella on outo käsitys, että työntekijän on pakko mennä kyseiseen paikkaan, jos on päässyt haastatteluun. Silloinhan vasta se päätös kartoitetaan, onko ko. työnantaja tarpeeksi vetovoimainen. Haastattelussahan voi ilmetä, että työnantaja on täysi riistäjä.
Työhakemukseenkin kirjoitetaan että "olisin kiinnostunut tarjoamastanne työpaikasta", ei "olen valmis tulemaan töihin".
Aika monella on myös outo käsitys, että on pakko mennä kyseiseen työpaikkaan kun työpaikkailmoitus on julkaistu, vaikka työhakemusta ei ole tehty eikä haastattelussakaan käyty.
Tällainen ihminen oli radiossa haastateltavana. Uutinen koski sitä, että ihmiset kuulemma vaativat nykyään mahdollisuuden tehdä etätöitä ulkomailta käsin. Siinä tämä kaveri selitti, että asuu etelä-afrikassa tms. ja sanoi, ettei olisi ottanut paikkaa vastaan, jos työnteko ei etänä ulkomailta onnistuisi. Sen verran kuulemma jousti työnantajaansa kohtaan, että ilmoittaa, jos ei tee töitä vaan on vapaalla ja jossain safarilla niinku... AI AI AI.618
Utopiaa tämän päivän Suomessa. Työpaikoilla mellastaa työorjamentaliteetti. Työttömiä on liikaa. Jotta työpaikat parantaisisivat työoloja tarvittaisiin ihme.
varhaiskasvatuksen opena kysyisin tuota ehdottomasti.