Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut saa 3500-4000 euron palkkaa??

Vierailija
24.01.2024 |

Mun ammatissa mediaanipalkka sijoittuu tuohon otsikon haarukkaan, mutta en ole missään duunissa saanut neuvoteltua itselleni noin korkeaa palkkaa. Kuukausipalkka maksimissaan ollut 2500€ ja siihen päälle mahdollisesti bonuksina maksettu 500-1000€. Kiinteä palkka ei kuitenkaan ole ikinä ollut suurempi.

Olen vaihtamassa työpaikkaa ja mietin miten nyt saisin neuvoteltua itselleni edes kolmentonnin palkan. Yritys on menestyvä ja vakavarainen, mutta kuulemani mukaan palkkoja maksetaan nuukasti. 

Mulla on pitkä kokemus ja osaaminen alalta, ja yritys itse otti minuun yhteyttä, mutta palkkaneuvottelut on edessä ja pelkään etten taaskaan osaa neuvotella itselleni kunnon palkkaa. 

Neuvoja? 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole päässyt parempiin tehtäviin, niin silloin palkka voi jäädä 3500 - 4000 euroon.

Vierailija
62/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla liksa 3800 ja koen olevani palkkakuopassa. Pitäisi olla lähempänä viittä tonnia. Tosin nyt ryhdyn oman alani yrittäjäksi. Omalla alalla katteet pääsin  80-90 prosenttia ja yksin tekemällä liikevaihtoa saa 100k-200k.

Tietenkin jos on vain joku surkea amis, niin ei voi tajuta että opiskelemalla saa palkkaa hilattua ylös. 

Kyllä itse ainakin arvostan "surkeaa amista" joka tekee töitä kriittisen infran ylläpitämisen parissa enemmän kuin jotain kauppiksen käynyttä markkinointipöhinäkonsulttia jonka työpanoksen arvo on hieman kyseenalainen vaikka palkka onkin kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri aloilla jokainen saa 5000€, suosittelen

Vierailija
64/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-koulutuksella palkkani on 5 000 euroa kuussa, mutta huomatkaa että verojen yms. jälkeen siitä ei jää käteen kuin reilu 3 000 euroa. Onneksi minun ei tarvitse tuhlaa rahaa vuokraan, koska minulla on omistusasunto jonka asuntolaina loppuu piakkoin. Silloin käytettävissä oleva rahasumma nousee yli 1 000 eurolla kuussa mikä vastaa huomattavasti suurempaa palkankorotusta.

Vierailija
65/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööri aloilla jokainen saa 5000€, suosittelen

Ei saa.

Vierailija
66/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä saa: lukee koululaisena läksynsä ja valmistautuu kokeisiin. Sitten lukion jälkeen valitsee oikeanlaisen koulutuksen.

Mun mieheni ei ole käynyt lukiota,eikä mitään ammattikouluakaan.Silti repii nykyään noin 5000,-€ kuukaudessa työllään.Työkokemus ja asenne avaavat( myös) ovia menestykseen.Tärkein on se asenne.

Vierailija
67/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole päässyt parempiin tehtäviin, niin silloin palkka voi jäädä 3500 - 4000 euroon.

Yleensähän se menee niin, että ankeimmista tehtävistä pitää maksaa enemmän, koska muuten niihin ei haeta. 

Vierailija
68/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän vasta onkin hyvä neuvotella. Sinulla on jo työ, josta ilmeisesti ei ole pakko lähteä kohta (ei ole tullut potkuja), yritys itse lähestyi sinua eikä toisin päin. 

Ja yksi asia mikä mielestäni vaikuttaa paljon. Oma asenne. Jos menet kyyristellen ja anteeksi pyydellen pyytämään x määrän palkkaa, ei kukaan siihen suostu vaan kyykyttävät sinut hiljaiseksi heti. Palkkapyyntö pitää esittää reippaasti ja jämäkästi mutta kohteliaasti toki. Älä pyytele anteeksi olemassaoloasi -tyylisesti. 

Minä olen aina pyytänyt reilusti yli sen mihin tyytyisin. Näin ollaan päästy neuvottelemalla ratkaisuun, joka tyydyttää molempia. Minä tulen alaspäin ja yritys tulee ylöspäin; kumpaakin ns hieman kirvelee mutta kumpikin joutuu myöntymään. Näin toiminut minulla. Ja en vaihda koskaan jos en saa useamman tonnin parannusta jo olemassa olevaan, tai muuten palkkaus kompensoidu useamman tuhannen euron edestä (esim bonukset). 

N39

Vierailija
69/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI, tienasin viime vuonna 62000€. Parempikin voisi olla. Mutta olen tyytyväinen, kun töitä riittää. Työaika arkisin 8h. Kaikki pyhät ja viikonloput vapaita. Kesäisin saan pitää lomat koska haluan. 

Vierailija
70/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amisopettajana palkkani n. 4000.

Siihen on tarvittu ammatin opiskelu, työkokemus, ylempi AMK tutkinto, ammattiopinnot pedagogiset opinnot.

Aika jännä, miksi opettajan pitää käydä amk? Meillä oli ammattikoulussa sijaisina alan ammattilaisia ja ne pärjäsi työssään yhtä hyvin kuin koulutetut opettajat.

Aika jännä, miksi on olemassa kelpoisuusvaatimuksia yhtään mihinkään ammattiin? Varmaan naapurin Liisasta tulis hyvä lääkäri, kun sillä on joskus ollut flunssa.

Ja samalla logiikalla voidaan todeta, että kuka vain, vaikka olisi jättänyt peruskoulun kesken, voi tehdä ja hoitaa vaikka 10 lasta, mutta ei ole petävyyttä hoitaa vaikka 3 lasta jossain päiväkodeissa tai kouluissa ja muissa?

Vierailija
71/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa paikassa ollut taulukkopalkka, en ole ikinä nähnyt tai kuullut, siis oikeasti työpaikalla, että joku olisi voinut neuvotella palkkansa.

Näitä siis näkee vain jossain anonyymien ihmisten kirjoituksissa? Joka tapahtuu jossain "ei missään" mutta maksetaan hyvin?

Vierailija
72/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä saa: lukee koululaisena läksynsä ja valmistautuu kokeisiin. Sitten lukion jälkeen valitsee oikeanlaisen koulutuksen.

Läksyt eikä lukio kiinnostanut vaikka koulunkäynti oli helppoa minulle. Olin laiska. Ajauduin vain näihin huoltohommiin. Tähän ei mitään koulutusta olekaan. Kerran kuussa on viikonloppupäivystys, se nostaa kuukausiansion noin neljään tonniin. Usein ollaan töissä joulut ja pääsiäiset, silloin tulee yli viis tonnia liksaa kuussa. Kaupungin energia-, vesi- ja jätteenkäsittelykonsernista on kyse. Alkuun luulin että tämä on erittäin vaativa työ mutta ei, melko helppoa ja yksinkertaista hommaa. Iltavuorot on lähinnä päivystelemistä.

Vierailija
73/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku pelkän peruskoulun käynyt saa yli neljän tonnin liksaa päällikkönä ja sitten alaisina on työttömiä maistereita 9 e/pvä palkalla?

Kuinka moni yrittäjä on käynyt muuta kuin peruskoulun ?

Just. Niinkuin Vesa Keskinen sanoi että hän on firmansa tyhmin työntekijä. Riittää kun on hyviä työntekijöitä töissä. Ainakin parhaat esimiehet ovat sellaisia joilla on pitkä kokemus omalta alaltaan. Nytkin on esimies "huippupapereilla" taloon tullut mutta toistaa kokon ajan aloittelijoiden virheitä ja sitä jurppii kun me vanhemmat osataan työt. Opiskelemalla opitaan vaan alkeet, käytännön töissä tullaan ammattilaiseksi. Edellisen työpaikan omistaja/ johtaja oli ammattikoulun aikanaan kesken jättänyt tyyppi. Firma menestyy hyvin, talvella saattaa työskennellä aivan yksin, joskus meitä oli kymmenenkin työntekijää kesän sesongeissa. Yrittäjäksi voi alkaa kuka tahansa. On sekin koettu mutta avioero päätti sen. Enää en ryhtyisi. Tämä 7,5 tuntia päivässä riittää.

Vierailija
74/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelläni ei mitään muuta koulutusta kuin ylioppilas ja tienaan bruttona 4000€. Menin suoraan lukiosta töihin ja sillä tiellä olen edelleen. Nykyään ei ole mitään järkeä opiskella vuosikausia kun päädyt takuuvarmasti suoraan kortistoon.

Meneehän siinä opiskellessa aika ja voi miettiä mitä haluaa, ehkä se avautuu tai sitten ei. Itsekin suoritin ammattikoulun, enempää ei kiinnostanut koulunkäynti ja alan töitä en ole ikinä tehnyt. Harrastanut kyllä ja harrastan edelleen. Paras lopputulos on jos pysyy työelämässä tasaisen varmasti, se on jopa tutkittu.

Vierailija
75/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kuukausipalkkani on noin 3600e. 

Viime vuonna myin firman palvelua/tuotteita noin 4 miljoonan euron arvosta. Kaikkien kulujen jälkeenkin uskallan väittää, että tuotan paljon enemmän kuin minun työllistämiseni maksaa.

Huonona puolena, olen nyt luultavasti urani huipulla. Satunnaisia bonuksia lukuunottamatta tässä puljussa ei makseta kenellekään minun tehtävässä toimivalle tämän enempää. 

Mitä ihmettä sä myyt? Teknologiateollisuudessa tuollaisella myynnillä tienaa helposti sen 100 000 euroa vuodessa tai enemmän. Aloituspalkalla olevan myyjän (5000e/kk) oletetaan myyvän noin 1.5M vuodessa.

Vierailija
76/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä 4 niin saatat saada 3-3,5

Vierailija
77/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkankin pitää olla suurempi kuin tuo mainitsemasi, jotta perheellinen työntekijä pärjää omistusasunnossa pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
78/82 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille koulutussaarnaajille: mieheni on amismamu ja tienaa yli 50k vuodessa vasemmalla kädellä tehtävissä etätöissä alalla johon ei omannut alussa minkäänlaista kokemusta tai koulutusta. Miksi? On hyvä tyyppi, on osannut verkostoitua. Ei ole edes kovin älykäs, mutta on hauska, ystävällinen ja ahkera, luotettava. 

Mä oon käynyt "ainoastaan" amistason & lukion. Lähdin nykyiselle alalle nollasta, nyt ylempi toimihenkilö asiantuntijatehtävissä, palkka hiukan yli 4000€. Tavoite että se nousee tuosta, oon alle neljäkymmentä. Ja nainen, jos sillä on mitään väliä. 

Mulla on myös käynyt hyvä tuuri, on osunut matkalle esihenkilöitä, jotka ovat katsoneet muutakin kuin tutkintoa.

Olen oman alani huippuja maailmassa, DI, mies, olin monin verroin arvokkaampi firmalle. Tulen kaikkien kanssa toimeen, pidetty työntekijä silti alle keskiarvon. 4500e/kk. Palkkani nousee vain jos lähden pois välillä. Alalla jo 20 vuotta. 

Vierailija
79/82 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin lukiosta suoraan erääseen firmaan töihin, olin lähinnä apupoikana kokeineille. Täysin nollasta siis liikkeelle. Pikkuhiljaa opin itsenäiseksi tekijäksi, ja sitten hetken päästä toimin nokkana isommilla työmailla. Tätä meni pari vuotta ja sitten pyydettiinkin asiantuntijapuolelle hommiin ja nyt palkka 4000€/kk ja yleensä vielä 100-600€ bonuksia päälle. Ja toki firman auto käytössä sekä ruokaraha maksetaan verottomana päälle. Työ täysin itsenäistä ja työajat saa päättää osittain itse.

Noin 4 vuotta meni päästä tähän tilanteeseen ja nyt tuntuukin siltä että mitä tästä enää parantamaan, palkkaa pitäisi nostaa tonnikaupalla että se näkyisi missään ja vastuu kasvaisi varmasti niin paljon ettei kannata.

Vierailija
80/82 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla harvinainen yksilö tietämyksessään. Jos 500 ihmistä osaa sen työn yhtä hyvin niin silloin firma voi maksaa vähemmän kun joku ottaa sen vastaan kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan