Miksi toiset saa helposti työpaikan vaikka ei olisi koulutusta ja toiset ei saa töitä vaikka on koulutus?
Minä en vaan ymmärrä. Yks tyyppi päässyt vankilasta ja saanut heti töitä. Sillä mitään kokemusta ei ole muusta kun juopottelusta.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työtön 14 vuotta ja kun päätin hakea töitä ekaa kertaa työttömyyden aikana, pääsin välittömästi töihin. Asenna ratkaisee. En tuntenut ketään firmasta ja soitin sinne omaehtoisesti.
Ei ratkaise asenne eikä osaaminen. Vankilasta päässeille on näkymätön kiintiö tiskin alta kuin taviksille. Samoin pikkujulkkiksille ja omille vaimoille.
Mikäs tuossa on väärää? Pyritään estämään rikollisuuden jatkuminen? Käytännössä ennaltaehkäisevää työtä. Esimerkiksi todistajansuojelussa todistaja saa uuden työn ja henkilöllisyyden. Ja työn saa jokainen joka tuohon joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työtön 14 vuotta ja kun päätin hakea töitä ekaa kertaa työttömyyden aikana, pääsin välittömästi töihin. Asenna ratkaisee. En tuntenut ketään firmasta ja soitin sinne omaehtoisesti.
Ei ratkaise asenne eikä osaaminen. Vankilasta päässeille on näkymätön kiintiö tiskin alta kuin taviksille. Samoin pikkujulkkiksille ja omille vaimoille.
Mikäs tuossa on väärää? Pyritään estämään rikollisuuden jatkuminen? Käytännössä ennaltaehkäisevää työtä. Esimerkiksi todistajansuojelussa todistaja saa uuden työn ja henkilöllisyyden. Ja työn saa jokainen joka tuohon joutuu.
Palkataan mielummin rikollinen kouluja käymätön suojatyöpaikkaan kuin kouluja käynyt hommansa paremmin hoitava. Yhteiskunta maksaa kalliin koulutuksen ja ihan harakoille menee koko koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkataan mielummin rikollinen kouluja käymätön suojatyöpaikkaan kuin kouluja käynyt hommansa paremmin hoitava. Yhteiskunta maksaa kalliin koulutuksen j
Koulutus ei takaa töitä, ei ole koskaan taannut. Miksi kukaan kouluttautuu Suomessa jos tarkoitus on jäädä Suomeen töihin? Suomessa koulutettujen palkat ovat todella surkeita verrattuna muihin länsimaihin.
Kyllä ne kunnan työvoimatoimistossa puhuvat niille rikollisille sen työpaikan. Eivät ne itse niitä saa hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenne ja ensivaikutelma.
Ei tätä pääse edes näyttämään, ei ilman suhteita pääse lähes koskaan edes haastatteluun ja monissa paikoissa sen ensimmäisen haastattelunkin tekee joku täysin pätemätön ja ohjaa "täysin vääriä" seuraaville kierroksille, todellisten valitsijoiden eteen.
Olen saanut kaikki työt ilman suhteita. Toki työttömänäkin ollut. Luulen, että yksi iso syy asenteen lisäksi on ollut se, että CV on kuitenkin aukoton. Olen tehnyt aina ns. paskatöitä edes osa-aikaisesti. Niitä, joihin moni palstalainen ei edes lähde, kun pieni palkka. Lisäksi olen opiskellut eli pyrkinyt aktiivisesti eteenpäin.
Paljonhan se on siitä kiinni miten hyvin osaa mainostaa itseään. Itse olen saanut pelkästään peruskoulun käyneenä töitä soittamalla suoraan firmaan johon haluaisin työllistyä. Ehkä tämä "kokematon juoppo" oli persoonaltaan ja asenteeltaan sopiva työtehtävään ja osasi korostaa omia vahvuuksiaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksesta ei ole mitään hyötyä. Kävin kaikki koulut loppuun asti enkä pääse töihin. Silti ne työkkärissä lässyttää että kouluttautumalla saa töitä. Sitten työpaikan saa jotkut rikolliset.
Olet varmaan kaikkiin hommiin ylikoulutettu, jos olet käynyt kaikki koulut loppuun asti. Ei niistä sinun kymmenistä tai sadoista tohtorin tutkinnoistakaan yms. Ole varmaan mitään iloa parin ekan jälkeen.
Aikoinaan olin -90 luvulla yhdellä työnhaku kurssilla kurssin pitäjä moitti minun useamman alan työkokemusta sanomalla että hankaloittaa työn saantia koska työnantajat ei välttämättä tykkää kun on kokemusta useammalta alalta
Uskomatonta, että kouluttamaton, työt vain sinne päin suit sait hoitava saa parempaa palkkaa pärstäkertoimen mukaan kuin kouluttautuneempi, joka osaa hommat paremmin ja tekee hommat loppuun asti eikä vain sinne päin.