Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset saa helposti työpaikan vaikka ei olisi koulutusta ja toiset ei saa töitä vaikka on koulutus?

Vierailija
24.01.2024 |

Minä en vaan ymmärrä. Yks tyyppi päässyt vankilasta ja saanut heti töitä. Sillä mitään kokemusta ei ole muusta kun juopottelusta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia toimitusjohtajina? Vai palkattiinko velanperijäksi?

Vierailija
2/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ja ensivaikutelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan valmistuessa oli työpaikat tiukalla samaan tapaan kuin nytkin. Kauppasin itseni ison firman puhelinmyyntiin, vaikken rakastanut sitä niin sieltä sitten ura urkeni nopeasti muihinkin hommiin. Eli aloitin riittävän vihatuista hommista joita oikein kukaan muu ei huolinut.

Mainittakoon kuitenkin, että tuolla oli riittävä pohjapalkka eikä mikään onneton puhdas provikka. Ei ole kohtuullista olettaa työntekijän kantavan koko riskin ja olevan leivättä jos ei opi heittämällä uimaan. 

Vierailija
4/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei tehdä papereilla vaan osaamisella ja talousrikolliset ovat joskus erittäin osaavia.

Vierailija
5/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti/komea nuorekas ekstrovertti on kyllä vahvoilla jos pääsee työhaastatteluun asti.

Vierailija
6/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pääsi satamaan töihin ilman kokemustakaan. Minä en päässyt samoihin hommiin vaikka olen koneita ajanut.

Vierailija
7/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilako on sellainen asia että kertoo tämän työntekiän olevan huono? Ehkäpä sinulla ei ole muuta kuin se koulutuksesi ja ensivaikutelma sinusta on negatiivinen?

Vierailija
8/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksesta ei ole mitään hyötyä. Kävin kaikki koulut loppuun asti enkä pääse töihin. Silti ne työkkärissä lässyttää että kouluttautumalla saa töitä. Sitten työpaikan saa jotkut rikolliset.

Vierailija
9/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksesta ei ole mitään hyötyä. Kävin kaikki koulut loppuun asti enkä pääse töihin. Silti ne työkkärissä lässyttää että kouluttautumalla saa töitä. Sitten työpaikan saa jotkut rikolliset.

Olet varmaan kaikkiin hommiin ylikoulutettu, jos olet käynyt kaikki koulut loppuun asti. Ei niistä sinun kymmenistä tai sadoista tohtorin tutkinnoistakaan yms. Ole varmaan mitään iloa parin ekan jälkeen.

Vierailija
10/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena 20-40 vuotiaana sai töitä helposti. Nyt 45 vuotiaana ei saa samoja töitä enää mitenkään vaikka olis kokemusta.

Vierailija
11/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenne ja ensivaikutelma.

Ei tätä pääse edes näyttämään, ei ilman suhteita pääse lähes koskaan edes haastatteluun ja monissa paikoissa sen ensimmäisen haastattelunkin tekee joku täysin pätemätön ja ohjaa "täysin vääriä" seuraaville kierroksille, todellisten valitsijoiden eteen.

Vierailija
12/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteet ja ulkonäkö,ne taitavat ratkaista.Kokemus sen opettanut.

Vierailija
13/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en päässyt toiselle kierrokselle, tiesin olevani ylimoimaisesti paras hakija, sanoivat syyksi palkkatoiveen.

Sanoin vain rauhallisesti, ei tuo ollut toive eikä vaatimus, olin siihen kirjoittanut vain, mitä sain edellisestä paikasta palkkaa, kun he itse sitä siinä kaavakkeessa kysyivät.

Uskomattoman ala-arvoista on tällainen, pitäisi olla pätevät henkilöt valitsemassa niitä uusia, ihan jo ensikierroksesta alkaen, samat heikkolahjaiset varmaan käy ne sähköisetkin läpi ja sitten kaikki ihmetteleävät suureen ääneen "miten ei saada kunnon tekijöitä", pakko käyttää kliseistä ilmaisua - OMG

Vierailija
14/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään 60v, joka työllistyi helposti tuppukylässä kun on niin sosiaalinen ja aktiivinen ihminen, jolla on paljon tuttuja ja josta yleensä kaikki tykkää. Ei haitannut ikä, eikä se että paljon aukkoja cv:ssä ja matala koulutus. 

Vierailija
15/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työtön 14 vuotta ja kun päätin hakea töitä ekaa kertaa työttömyyden aikana, pääsin välittömästi töihin. Asenna ratkaisee. En tuntenut ketään firmasta ja soitin sinne omaehtoisesti.

Vierailija
16/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan kaikkiin hommiin ylikoulutettu, jos olet käynyt kaikki koulut loppuun asti. Ei niistä sinun kymmenistä tai sadoista tohtorin tutkinnoistakaan yms. Ole varmaan mitään iloa parin ekan jälkeen.

Mitäs haittaa siitä on jos on ylikoulutettu? Ainakin osaa hommansa toisin kuin kouluttamaton suoraan vankilasta päässyt.

Vierailija
17/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työtön 14 vuotta ja kun päätin hakea töitä ekaa kertaa työttömyyden aikana, pääsin välittömästi töihin. Asenna ratkaisee. En tuntenut ketään firmasta ja soitin sinne omaehtoisesti.

Ei ratkaise asenne eikä osaaminen. Vankilasta päässeille on näkymätön kiintiö tiskin alta kuin taviksille. Samoin pikkujulkkiksille ja omille vaimoille.

Vierailija
18/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaislikka kouluttautunut sote- alalle ja hänellä kesti vuosia ennenkuin sai töitä. Tai alkoi itseasiassa sitten alan yrittäjäksi. Sellainen nyhverö joka hädintuskin uskaltaa saada sanaa suustaan. Eihän sellainen työhaastattelussa loista.

Vierailija
19/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vangeille on tehty ehkä suunnitelma, osalle. Tavikset pääsevät suhteilla tai jokin klikki, mutta kaikilla ei ole. Riippuu myös alasta ja terveydestä, osa ei voi työskennellä juurikaan. Joskus nuorillekin kauhisteltiin että kun ei ole työkokemusta ja jatkuva haukkuminen, se vei monelta innon. Jos on perussairaus tai muutama, sekin tuntuu olevan este firmoissa, koska heidän aikataulu perustuu muuhun systeemiin ja lakiin.

Vierailija
20/29 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin töihin koska suostuin tekee ilman palkkaa työharjoittelua. Sitten kun olen pyytänyt palkkaa niin en ole töihin päässyt. 3 vuotta erilaisissa työharjoitteluissa olin. Sitten kyllästyin ja olen pyytänyt sen jälkeen kohtuu palkkaa niin en ole saanut töitä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi