Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epätoivo palkkatasosta asiakaspalvelutyössä

Vierailija
24.01.2024 |

Olen 45 vuotias lastenhoitaja Hki. Kaksi teiniä asuu kanssani, isänsä luona ovat muutamia vkloppuja kk (asuu pohjoisessa uuden perheensä kanssa). Nyt olen ollut sairaslomalla polven ja nivelirikon takia. Asumistuki tippuu 120 eurolla maaliskuussa ja haen asiakaspalvelusta tai toimistoista missä ei tulisi kuormitusta niveliin. Järkytys on palkkataso, 2100 e kk brutto jne. Eli nettopalkka n 1600 ekk? Miten kokopäivätyöstä voi saada niin pienen palkan? Tuttu saa Espanjassa 1800 e - verot josta jää n 1500 e kk ja hintataso halvempi kuin Suomessa. Saisin sinnekin elatustuen ja lapsilisät. Asumistukea en saa enää huhtikuun jälkeen jos työllistyn.

Miten palkkataso voi olla Suomessa noin huono?

Tosissani olen alkanut miettiä, pitäisikö muuttaa? 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan hyvä palkka helposta työstä. Asiakaspalvelussa tarvii vaan osata jutella ihmisille eli helppo työ jossa ei rasitu. Espanjassa muuten ruuan hintataso alkaa olla aika sama suomen kanssa. Viinit siellä on paljon halvempia mutta ruoka ei ole kovin halpaa enää. Vuokrat ei ole espanjassa enää kovin halpoja ja asuntojen taso on huono. Olen meinaan asunut siellä ja tuttuni asuu siellä parasta aikaa.

Millähän vuosikymmenellä olet tehnyt aspatyötä jossa ei rasitu? Mulle juuri aspatyö oli rasittavinta työtä mitä olen ikinä tehnyt, fyysisesti ja henkisesti. Nyt asiantuntijatyössä saa käyttää luovuutta, käydä vessassa kun siltä tuntuu, ei tarvitse kuunnella huorittelua tai soittaa vartijoita narkkarien takia, ei tarvitse viettää koko päivää kauppakeskuksen hälinässä jalkojen päällä eikä hikoilla tiskihuoneessa kesäh

Ei olekaan. Vielä näkyy olevan samoissa töissä vuoden 2010 palkka.

Vierailija
22/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko tuo 1600 muka niin huono palkka? Itse sain vuosia tuollaista palkkaa, kun työskentelin 37,5 tuntia/viikko optikkoliikkeessä. Myyjän hommia siis. Ihan hyvin mä palkalla pärjäsin, mutta myönnän että asumiskulut oli todella pienet kun mihinkään lukaaliin ei ollut varaa. Menot on pakko mitoittaa tulojen mukaan. Kyllä tuolla palkalla on mahdollista pärjätä ihan kohtuuhyvin, kun vähän katsoo mitä ostaa. 

Elämisen kulut ovat nousseet huomattavasti ja nousevat edelleen. Miten voi mitoittaa menoja niiden tulojen mukaan, kun se halvin mahdollinen tapakin (esim. halvin vuokrayksiö) on ihan ryöstöhintainen? Jos onnistut maksamaan vuokran niin joudut säästämään ruoasta tai terveydenhoidosta jne. jne., äläkä edes unelmoi hankkivasi talvitakkia tai pesukonetta rikki menneen tilalle. Eli ei riitä elämisen PERUSkuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ap ei ole toimistoalan koulutusta, niin sinulla on aika pienet mahdollisuudet päästä toimistotyöhön. Kokeile sen jälkeen uudellee, kun olet valmistunut tradenomiksi.

Vierailija
24/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ap ei ole toimistoalan koulutusta, niin sinulla on aika pienet mahdollisuudet päästä toimistotyöhön. Kokeile sen jälkeen uudellee, kun olet valmistunut tradenomiksi.

Ei sillä koulutuksella saa toimistotöitä. Töihin palkataan omat kaverit, vaimot ja vangit ilman koulutusta.

Vierailija
25/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hesarissa ollut vasta juttua suomalaisista nuorista jotka tekevät asiakaspalveluhommia Espanjassa. Vuokrat olivat samaa tasoa kuin Suomessa ja palkka aika pieni. Kyllähän siellä yksinäinen parikymppinen pärjäilee mutta en lähtis lasten kanssa, etenkään teinien.

26/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kir Myös päivittäistä huutamista, haistattelua ja jopa väkivaltaa täytyy käytännössä sietää.

Mikä ihmisiä vaivaa kun he käyttäytyvät kuin idiootit?

Vierailija
27/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yllättynyt että töissä, joita voi periaatteessa tehdä kuka tahansa ja joihin on hakijoita runsaasti, on pieni palkka?

Vierailija
28/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä netto on enemmän, jos ei ole muita tuloja.

Vierailija
29/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan hyvä palkka helposta työstä. Asiakaspalvelussa tarvii vaan osata jutella ihmisille eli helppo työ jossa ei rasitu. Espanjassa muuten ruuan hintataso alkaa olla aika sama suomen kanssa. Viinit siellä on paljon halvempia mutta ruoka ei ole kovin halpaa enää. Vuokrat ei ole espanjassa enää kovin halpoja ja asuntojen taso on huono. Olen meinaan asunut siellä ja tuttuni asuu siellä parasta aikaa.

Anteeksi mitä? Että on ilimoja pidelly ja sillee, vai? Miksi hitossa ne asiakkaat tulisi asiakaspalvelijalle vain jutustelemaan??? Ja ei rasitu ei, hohhhoijaa. Kaikki asiakkaat kun on niin mukavia. Saatikka että ikinä ei ole kiire eikä ruuhkaa. 

Vierailija
30/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pääset esim. kauppaan töihin niin kyllähän tuohon tulee vielä lisät päälle. Itse tein opiskeluaikoina lähinnä iltaa ja viikonloppua kaupan kassalla ja lisien kanssa jäi niistä vajaista tunneistakin aina se 1200-1800e käteen riippuen montako vuoroa oli kuussa tehnyt. 

Vierailija
31/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso instatili matkallasataan. Kyllä tuolla palkalla elää ja joskus on varaa johonkin kivaankin, kunhan miettii tarkkaan mihin rahansa laittaa. 

Vierailija
32/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä koulutuksella saa toimistotöitä. Töihin palkataan omat kaverit, vaimot ja vangit ilman koulutusta.

Jep. Kerran siivoja tuli valituksi toimistotyöhön. Hakijoissa oli kaupan ja hallinnon koulutuksen saaneita hakijoita.

Vierailija
33/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkka suunnilleen tuo ja käteen jää vähän vajaa 1800e. Ei sitä ennakonpidätysprosenttia kannata pitää isona palautusten toivosta.

Vierailija
34/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm,muutamia vkl/kk isänsä luona? Kuukaudessa on noin 4 vkl niin ei ne taida paljon luonas olla silloin.

Vierailija
35/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mielestäni tuollaisissa tehtävissä palkan pitäisi olla vähintään jotain 2500e brutto. 

Vierailija
36/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko tuo 1600 muka niin huono palkka? Itse sain vuosia tuollaista palkkaa, kun työskentelin 37,5 tuntia/viikko optikkoliikkeessä. Myyjän hommia siis. Ihan hyvin mä palkalla pärjäsin, mutta myönnän että asumiskulut oli todella pienet kun mihinkään lukaaliin ei ollut varaa. Menot on pakko mitoittaa tulojen mukaan. Kyllä tuolla palkalla on mahdollista pärjätä ihan kohtuuhyvin, kun vähän katsoo mitä ostaa. 

Aivan sysipaska. Mä siivoan sairaalaa 2175 euron peruspalkalla, lisät toki päälle. Tämä on huono palkka.

Vierailija
37/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ei makseta siksi että pitää elättää muutama teini ja asua isossa kalliissa asunnossa 

sitä maksetaan osaamisesta ja työtehosta 

Vierailija
38/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätitkö sillä itsesi lisäksi 2 teiniä? Meillä lapset ovat isällään vain 2 krt kk joten vastaan kaikista menoista yksin. Hän maksaa Kelan minimielatustukea ja laskennallisesti minun osuudekseni tulee maksaa heidän elättämisestään puolet eli n 200 e kk (saan lapsilisät). Siihen  asumisen kulut päälle kolmelle...

Vierailija
39/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa ei makseta siksi että pitää elättää muutama teini ja asua isossa kalliissa asunnossa 

sitä maksetaan osaamisesta ja työtehosta 

Olen käynyt lukion ja ammttikoulun. Ollut töissä lastenhoitajan työn lisäksi: myyntihallinnossa, R kioskilla, testaustyössä, sairaala-apulaisena, välinehuoltajana, lastenkodin ohjaajana, järjestötyöntekijänä,... ja monessa muussa paikassa. Emme asu ylikaalliissa asunnossa, vai mistä saat alle 900 e kolmion (teinit 13 ja 14 v tyttö ja poika joten pakko olla heillä omat huoneet)? Aina näihin heittihin olisi kiva saada esimerkkejä edullisista asunnoista. Maaseudulle en voi muuttaa, ei ole autoa tai ajokorttia joten en työllistyisi siellä. 

Vierailija
40/40 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap täällä jatkaa että kielitaito on kaksi vierasta kieltä sujuvasti ja se oli vaatimus noihin aspa töihin mihin hain... kielilisä on 120 /kieli muuten brutto olisi ollut n 1700 e kk paikassa mihin pitää vastata viikon loppuun mennessä.