Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt iski kansalaiseen vaalipaniikki - eihän noista pääehdokkaista voi äänestää ketään! Toinen toistaan pöhkömpiä

Vierailija
24.01.2024 |

Mitä tässä tilanteessa pitää tehdä?

Kommentit (393)

Vierailija
361/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto? Ei enää ikinä. 2012 tein sen virheen, että olin jopa mukana kampanjoimassa. Lähdin mukaan Vihreisiin, kun ajankohtaisena oli mm. pohjavesien pitäminen suomalaisessa omistuksessa. Vuosia vielä senkin jälkeen.. Haavistosta meni maku kun tapasin hlö.kohtaisesti kuntavaalien yhteydessä, Vihreisiin lopullisesti Syyrian kriisin aikaan/jälkeen, kun täysin ummistettiin silmät todellisuudelta ja siltä, mitä tänne päätyi ja miten siihen politiikassa suhtauduttiin, suuttumukseksi muuttui sen myötä, kun vihreistä/vasemmistosta tuli kiihkeitä islamin puolustajia, koska satun nyt myös tuntemaan hlö.kohtaisesti niin Irakin kurdeja, Marokon muslimeja ja saman olen kuullut myös somalialaisen miehen omasta suusta.. että mitä islam todellisuudessa on sen sijaan, mitä versiota siitä virallisesti länsimaille yritetään syöttää. Että semmoista, ei Haavistoa.

Vierailija
362/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubbilla on rescuekissoja. Stubb tosin sanoo olevansa koiraihminen mutta perhe painostanut kissan hankkimisessa. Sarilla rotukissa. Aaltolalla koira. Tehnyt koiraihminen. Jutan lapsilla koirakuume. 

Stubb 8 p, Mika 4 p, Jutta 2 p, Sari 6 p muut jäävät pisteittä. 

Halla-ahon pisteet? Hänellähän oli kissoja ennen kuin allergisoitui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää äänestäkö.

Vierailija
364/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasurit pelkäävät kuollaksensa.

Heh heh.

Mitä ne pelkää? minä olen vihreä, vasemmistolaisesta en tiedä, mutta ei minua kyllä pelota mikää. Tai ehkä vähän se, että Stubbista tulisi presidentti, mutta se ei taas liity mitenkään siihen, että olen vihreä ja rakastan luontoa ja eläimiä.

Ei vihreät rakasta eläimiä ja luontoa, päinvastoin. Eivätkä suomalaisia ihmisiäkään.

Vierailija
365/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni meni Haavistolle. Kokenut, rauhallinen ja tuo punnitut mielipiteet hyvin esille. Luotan.o

Sama. Ja vakuuttava.

Vierailija
366/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt menkö mihinkään manipulaatioon mukaan, vaan äänestäkää sitä, kenet oikeasti haluaisitte presidentiksi. Minä äänestin Rehniä. En vaan pysty näkemään presindentti-ainesta kenessäkään noista muista. Pahin skenaario on Halla-aho jja Haavisto toisella kierroksella. Silloin en voi äänestää ollenkaan, kun olen ehdottomasti molempia vastaan. Vaikka sitten pitkin hampain mieluummin Stubb.

Vierailija
367/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan toisella kierroksella raapustaa korttiin Jenni Haukio. Oikeastaan sen olisi voinut tehdä jo nyt ekalla kierroksella. Paras olisi ollut jos Sale olisi vaan voinut jatkaa. Mitä sitä hyvää vaihtamaan? Onhan tuolla maailmallakin ihan muumioita presidentteinä. Heihin verrattuna Sale on vasta nuori poikanen.

Vierailija
368/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt menkö mihinkään manipulaatioon mukaan, vaan äänestäkää sitä, kenet oikeasti haluaisitte presidentiksi. Minä äänestin Rehniä. En vaan pysty näkemään presindentti-ainesta kenessäkään noista muista. Pahin skenaario on Halla-aho jja Haavisto toisella kierroksella. Silloin en voi äänestää ollenkaan, kun olen ehdottomasti molempia vastaan. Vaikka sitten pitkin hampain mieluummin Stubb.

Joo ei sitä enää näin keski-ikäisenä lähde joidenkin anonyymien keskustelupalstalaisten manipulaatioon mukaan. Nuorena siihen oli kyllä taipuvainen. Loukkaantumaan myös, jos joku anonyymipalstatollo haukkui tyhmäksi tai assiksi tai miksi lie. Miten sitä olikin niin herkkänahkainen ja vaikutuksille altis silloin. Vielä täysin turhanpäiväisten ihmisten vaikutuksille. Mitä lie mt-ongelmaisia tälläkin palstalla enemmistö. Nyt ei enää liikuta eikä vaikuta tippakaan. Rehniä itsekin kävin äänestämässä.

Vierailija
369/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Stubbin ja Rehnin kanssa voisin elää, mutta Halla-aho ja Haavisto on kyllä siinä ja siinä. Eli hirveintä olisi jos finaalissa olisivat Haavisto ja Halla-aho. Toki silloin Haavisto voittaisi heittämällä, ja kai senkin kanssa pystyisi lopulta elämään.  On ainakin rauhallisen oloinen ja ulkopoliittinen kokemus vakuuttava. Huoh, mitkä vaalit.

Vierailija
370/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pääehdokkaat on asiallisia, toki Haavistolla on varmaan pisin ulkopoliittinen kokemus ja parhaat kontaktit. Silti olen ainanpitänyt myös Stubbia jonkinlaisena humaanin ja sivistyneen oloisena. Olen viime haastatteluissa ja keskusteluissa oppinut arvostamaan myös Rehniä. Kuka tahansa näistä kelpaa vaikka toki mieluiten Haavisto. Sikäli, ei mitään paniikkia.

Anderson on marginaaliehdokas ja turhan vassari mutta todella fiksu, kova poliitikko. 

Vierailija
371/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän Pekka Haavistoa. Todellinen vaihtoehto.

Venäjä ja lähi-idän arvomaailma ei tule hyväksymään tämmöistä. Suututtaa venäjän arvomaailman ja samalla lähi-idänkin.

Näissä maissa ei todennäköisesti oteta vastaan tiettyjä vähemmistöjä.

Halutaanko me ärsyttää lähi-itää ja venäjää niin?

Mikä ettei haluttaisi. Ei me haluta nöyristelläkään.

Tosi monet haluaa kuten persut. Koska heillä on samat arvot kuin lähi-idässä ja venäjällä on.

Persut vastustavat islamia = lähi-itä, joten olet tyyppoesimerkki valehtelevasta vasurista. Itse kannatat Venäjää.

Vierailija
372/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun äänetyskopissa muuten se kova pöytä paljasti ketä äänestin. Eli piirrän vitosen niin että poikkiviiva tulee viimeisenä. Kuului ihan selvästi ettei ollut yhdellä vetäisyllä piirrettävä numero ja kaksi vetoa joista toinen lyhyt. Seuraava odotti vuoroaan jonossa ihan siinä kopin takana. Niin että mikä vaalisalaisuus...

Vierailija
373/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei sitä enää näin keski-ikäisenä lähde joidenkin anonyymien keskustelupalstalaisten manipulaatioon mukaan. Nuorena siihen oli kyllä taipuvainen. Loukkaantumaan myös, jos joku anonyymipalstatollo haukkui tyhmäksi tai assiksi tai miksi lie. Miten sitä olikin niin herkkänahkainen ja vaikutuksille altis silloin. Vielä täysin turhanpäiväisten ihmisten vaikutuksille. Mitä lie mt-ongelmaisia tälläkin palstalla enemmistö. Nyt ei enää liikuta eikä vaikuta tippakaan. Rehniä itse

Mäkin äänestin Halla-ahoa. Ei liikuta pätkääkään muiden mielipiteet eikä mollaaminen. Pidän kaveria yllättävän älykkäänä ja tykkään sen rohkeudesta.

T. Keski-ikäinen myös

Vierailija
374/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun äänetyskopissa muuten se kova pöytä paljasti ketä äänestin. Eli piirrän vitosen niin että poikkiviiva tulee viimeisenä. Kuului ihan selvästi ettei ollut yhdellä vetäisyllä piirrettävä numero ja kaksi vetoa joista toinen lyhyt. Seuraava odotti vuoroaan jonossa ihan siinä kopin takana. Niin että mikä vaalisalaisuus...

Pikkusen on nyt vainoharhoja sulla. 

Vierailija
375/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin Halla-aho halveksisi suurta osaa kansasta?

Hänestä liikkuu outoja yleistyksiä. 

Sanotaanko niin, että hänet on tuomittu vihapuheesta enkä ole vielä törmännyt yhteenkään homoon, lesboon, ulkomaalaistaustaiseen, näiden sukulaiseen, enkä edes yhteenkään naiseen, joka ei olisi kokenut tulleensa Halla-ahon loukkaamaksi.

Ehkä Halla-aho oikeasti arvostaa kaikkia vähemmistöjä ja myöskin niitä hänen puheidensa mukaan vähemmän arvokkaita ihmisiä, joita meidänkin yhteiskunnassa hänen mielestään on paljon, mutta näin ne asiat koetaan näiden ihmisryhmien keskuudessa silti.

Aha. Mä ja mieheni ollaan biseksuaaleja, nä seuraan Tynkkystä somessa enkä ole kokenut Halla-Ahon syrjivän meitä ei-heteroita. Jussin puheet keskustelussa "sukupuolen moninaisuudesta" ovat mielestäni oikeansuuntaisia. On miehiä, jotka ovat monella eri tavalla miehiä (on feminiinisiä ja maskuliinisia ja osa pukeutuu miesstereotypian muotoisesti, osa ei). Ja sama juttu kun puhutaan naisista. On monta eri tapaa ilmaista kahta (keskenään lisääntymiskykyistä) sukupuolta. Ja se on täysin fine. Ketään ei tule syrjiä.

Vaatteet, meikki, plastiikkakirurgiset muutokset kehoon tai partatyyli eivät tee sukupuolta. Ne ovat vain kosmeettisia muutoksia miehen tai naisen keholla.

Vierailija
376/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehn puhuu niin tankeroa englantia, että pää hajoaa. Miten Halla-aho pärjää englanniksi, onko jollain näytettä antaa?

Tämä on minullakin ainoa asia, joka suuresti arveluttaa Rehnin kohdalla. Puhuu aivan hirveää englantia, vaikka on opiskellut ja asunutkin ulkomailla. Jos Halla-ahon ja Stubbin alkeellisten matemaattisten kykyjen puute on hämmentävää, ihan samoin on kummallista, että ihminen ei ole oppinut puhumaan englantia. Eikä oikein suomeakaan. Tuossa Rehnin vaalivideossakin lopuksi sanoo muutaman sanan, ja niiden väleihin "öööö".

Ehkä puhuvika on kuitenkin pienin näiden ehdokkaiden ongelmista.

Vierailija
377/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pääehdokkaat on asiallisia, toki Haavistolla on varmaan pisin ulkopoliittinen kokemus ja parhaat kontaktit. Silti olen ainanpitänyt myös Stubbia jonkinlaisena humaanin ja sivistyneen oloisena. Olen viime haastatteluissa ja keskusteluissa oppinut arvostamaan myös Rehniä. Kuka tahansa näistä kelpaa vaikka toki mieluiten Haavisto. Sikäli, ei mitään paniikkia.

Anderson on marginaaliehdokas ja turhan vassari mutta todella fiksu, kova poliitikko. 

Andersson on tehnyt ainakin minuun näissä vaaleissa todella hyvän vaikutuksen. On liian nuori nyt, mutta jos satun olemaan hengissä seuraavissa pressan vaaleissa, silloin saattaa jo olla Lin aika.

Vierailija
378/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikein valinta toisessa äänestyksessä olisi kahden hoon välilä.

Vierailija
379/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn saa ääneni. Joku naisista vois muuten saada ääneni, mutta mahkut tokalle kierrokselle olemattomat. 

Vierailija
380/393 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa nää jatkaisi arvojohtajuudesta puhumista vaikkei presidentiksi päätyisikään tällä erää. Arvoista puhuminen meidän yhteiskunnassa olis tärkeää kaikkina aikoina.