Onko häät ilman alkoholia tylsät?
Me ollaan ajateltu pitäät häät jossa ei olet kotikaljaa vahvempaa tarjottavaa. Meistä ei kumpikaan juo joten miksi tarjota muillekaan... Ollaanko tylsiä???
Kommentit (40)
Aika yksimielisiä olitte siitä että viinaa kehiin ja sassiin:) Meillä on tarkoitus pitää kirkkohäät jonka jälkeen olisi hääateria. Me ei haluta mitään leikkejä tai morsiammenryöstöjä. Kuiharit nostetaan ja tanssitaan. Ei ole tarkoituskaan hillua aamuun asti. Meille tulee noin 60 vierasta ihan vaan lähimmät sukulaiset ja ystävät. ap
Menimme mieheni kanssa naimisiin aika äkkiä ja kirkkoa ja juhlapaikkaa ei saanut kuin sunnuntaille, joten pidimme alkoholittomat häät. Niin ja minä olin vielä raskaanakin.
Mutta pitää kyllä sanoa, että hiukan tylsät juhlat ne oli, ehkä... Tai siis ei ehkä tylsät, mutta erilaiset. Kyllä häävieraat aina odottavat häissä humaltumista ja onhan se meno sitten rennompaakin.. =)
on olla vain pari tuntia, niin parempikin että ei ole alkoholia tarjolla. Mutta mitään iltaa viettämään en kyllä jäisi. Häät ylipäätään ovat melko tylsiä kekkereitä, viinillä tai ilman...
Meillä oli alkoholittomat häät muuten paitsi alkumalja. Ohjelmaa oli ja minusta vaikutti siltä että monet viihtyivät (ainakin viihtyivät pitkään).
Surullista ajatella, että ehkä jotkut vielä pitkän ajankin jälkeen sitten muistelisivat niitä täällä tuohon tapaan, että oli tosi tylsää.
Ja ne traumat, joihin joku viittasi ivaten, ovat ihan totista totta. Jos on koko lapsuutensa kärsinyt siitä, miten oma isä on kaikissa mahdollisissa juhlissa ollut änkyräkännissä, niin silloin ei vain halua viinaa omiin häihinsä ja jotenkin toivoisin juhlavieraidenkin käsittävän tällaisen näkökulman ja kunnioittavan sitä.
Jos häistä puuttuu tanssi, niin se on viinattomuuden vika. Loogista tai ei...
Vierailija:
ei minulla ole mitään vakaumusta alkoholin suhteen. Haluan vain puolustaa ihmisten oikeutta tehdä omissa häissään mitä haluavat. Ja minusta ei kuulosta kauhean järkevältä vaatia toisilta alkoholia jotta itsellä olisi kivaa kun muuten häät eivät olisi tarpeeksi hieno asia.
ap:n kysymys koski sitä että onko alkottomat häät tylsät. ja vastaus on että ON.
Ei sitä kukaan kysynyt että saako järjestää alkottomat häät. Totta hitossa saa, mutta saa siinä kohtaa myös varautua siihen, ettei se tunnelma sitten ole niin riemukas kuin ehkä omilta hääjuhliltaan toivoisi. Ja että aika moni lähtee sieltä pois melko pian, ja että mitään kovin letkeää tunnelmaa ei tulla saavuttamaan. Samoin saa varautua siihen että asiasta supistaan ihmetellen pitkään ja hartaasti jälkeenpäin ja voivotellaan häiden tylsyyttä esim. tällä palstalla :))
Tämmöstä tää on, tää suomalaisuus :)
aivan kuten ristiäiset, häät voivat olla viinattomat, jos hääpari haluaa.
Kamalan tylsää oli, vaikken viinaan menevä ookkaan..yleinen fiilis pensee. En suosittele! Tosin se oli hyvä pöytäseuruekeskustelu..sitä sitten päiviteltiin.
Kehottakaa vaikka sitten ottamaan omat evät mukaan jos ette syystä tai toisesta tarjoa talon puolesta.
Vierailija:
Ollaanko tylsiä???
Ette te, mutta muut.
Niitä vastaajia joiden on vaikea pärjätä muutama tunti ilman alkoholia, suosittelisin miettimään vakavasti omaa alkoholinkäyttöään.
Vierailija:
Niitä vastaajia joiden on vaikea pärjätä muutama tunti ilman alkoholia, suosittelisin miettimään vakavasti omaa alkoholinkäyttöään.
" Pärjäily" häissä = huisin kivaa...
jos ainut tapa pitää hauskaa perustuisi alkoholiin. Jos oikeasi ette ole alkoholiongelmaisia, kysymyshän olisi sama kuin onko tylsät häät jos siellä ei tarjota mansikkamehua. Se voisi olla ihan kivaa, mutta puute ei ole ongelma. Jos alkoholin puute estää hauskanpidon, kyseessä on minusta alkoholiongelma.
Vierailija:
Nehän ovat sitten nimenomaan teidän näköiset häät. Vierastan muutenkin ajatusta, että häissä " kuuluu olla sitä, tätä ja tuota" . Tehkää häistänne sellaiset, että ne ovat teidän mielestänne onnistuneet ja mukavat.
eli sitten vaan ilman alkoholia, jollette itse sitä halua. Vieraat saa ajatella mitä ajattelevat, mutta teidän näköiset häiden pitääkin olla
Riippuu tietty kuinka paljon vieraita tulee ja kuinka hyvin he tuntevat toisensa. Jos on pienehkö porukka ja ihmiset keskenään tuttuja, niin varmasti on kaikilla kivaa ilman viinaksiakin.
Itse olen ollut yhdissä häissä, joissa en tuntenut käytännössä muita kuin hääparin, eikä alkoholia ollut tarjolla kuin lasillinen kuoharia. Ruuan jälkeen sieltä katosi suurin osa hääparin ystävistä yms. ja vain sukulaiset jäivät...
Suomalaisista suurin osa tarvitsee edes muutaman lasin viiniä voidakseen harrastaa small talkia vieraiden ihmisten kanssa. Harmittava tosiasia.
Jokainen juhlii tyylillään... Ne on teidän juhlat...
Meidän juhlissa oli, mutta olen ollut muutamilla juhlillla joissa ei ole ollut
Ja ihan samoin voi käydä, vaikka boolia ja kaikkea olisi mielin määrin. Se tuli todistettua kaverin häissä. Sinne oli haettu virosta pari lavallista olutta ja siideriä ja niiden lisäksi booliakin oli. Silti sulhasen kaverit ainakin lähtivät jo yhdeksän - kymmenen aikaan pois. Viimeisetkin yhdentoista kieppeillä.
Ei sillä alkoholitarjoilulla ole niin suurta merkitystä kuin palstalaiset nyt kuvittelevat.