Onko häät ilman alkoholia tylsät?
Me ollaan ajateltu pitäät häät jossa ei olet kotikaljaa vahvempaa tarjottavaa. Meistä ei kumpikaan juo joten miksi tarjota muillekaan... Ollaanko tylsiä???
Kommentit (40)
meillä ei ollut alkoholia lainkaan.. vieraita lähes sata pienessä mökissä, tunnelma tiivis.. pikaisesti tervehdittiin ja nautittiin herkuista ja sitten vieraat palasivat joulun viettoon..
myöhemmin saatu hurjasti kiitosta kun alkoholia ei ollut!
myöhemmin saatu hurjasti kiitosta kun alkoholia ei ollut!
tarjolla. Toivon kuitenkin että vieraat saivat ilonsa ihan muusta, enkä ikinä edellyttäisi kenenkään toisen järjestävän alholitarjoilua.
Minusta tässä keskustelussa ei ole kyse siitä, voiko juhlissa tarjota alkoholia, vaan voiko olla tarjoamatta, eli onko meillä todellakin niin ankea kulttuuri, että joillekin alkoholi on ainut tapa nauttia vapaa-ajastaan.
mutta kertaakaan en ole nähnyt kenenkään örveltävän. Kyllä suurin osa osaa ottaa sopivasti, tunnelmaa nostattamaan.
hauskaa voi pitää ilman viinaakin, MUTTA valitettava tosiasia on se ettei se onnistu suurimmalta osalta. Muuten hyvä ajatus musta, koska en ite juo ollenkaan enkä sitä kaipaa. Poikkeuksetta vaan jokaisessa hääjuhlassa, missä oon ollut, ihmiset rentoutuu ja alkaa pitää hauskaa vasta, kun viinatarjoilu on alkanut.
Halusimme vain pitää yksinkertaisen juhlan, jonka ideana oli pikemminkin vihkiminen+ hääateria, kuin varsinainen koko illan kestävä juhlinta. Omat sukumme ovat tottuneet juhlimaan ilman alkoholia (emme ole kuitenkaan uskovaisia), ja sanoisin että alkoholittomissa juhlissa ohjelma on onnistuessaan kahta hienompaa kun se on juhlaväen lisäksi ainoa tunnelmankohottaja. Meillä onnistui tosi hyvin.
Mutta panostakaa ohjelmaan! Enkä tarkoita, että ohjelmaa pitäisi olla paljon, ei, se on tylsää. Vaan järjestäkää muutama laadukas ohjelma ja esimerkiksi tyylikäs taustaorkesteri (tai muutama soittaja). Järjestäkää myös aika ja paikka vapaalle seurustelulle, jolloin vieraat tietävät että saa lhäteä omasta pöydästä kiertelemään.
ei minulla ole mitään vakaumusta alkoholin suhteen. Haluan vain puolustaa ihmisten oikeutta tehdä omissa häissään mitä haluavat. Ja minusta ei kuulosta kauhean järkevältä vaatia toisilta alkoholia jotta itsellä olisi kivaa kun muuten häät eivät olisi tarpeeksi hieno asia.
Ja lisäksi, mieheni isä on alkoholisti, ja vuosia tämä ilmeni pelkästään niin että kaikkea piti ' juhlistaa' alkoholilla. Kun sitten elämä oli muista syistä raskasta, homma karkasi kokonaan käsistä. Sitä en toivo kenellekään ja siksi toivoisinkin ihmisten miettivät juomistensa motiiveja jo ennen kuin ollaan niin pitkällä.
Tämä keskustelu ei johda mihinkään.
tylsät olivat. Porukka lähti jo yhdeksän aikoihin kotiin. Itse en myös ole juoppo, mutta kyllä jos juhlat järjestää voi tarjota ainakin alkumaljan, joka sen verran väkevä, että ihmiset alkaisivat puhua toisilleen pöydässä eivätkä vain tuijoottelisi seiniä.
Mikäli suurin osa vieraistanne kuuluu joukkoon, jonka juhlintaan alkoholi kuuluu, niin on pakko sanoa, että varmaankin alkoholittomista häistä tulee silloin tylsät.
Vaikken itsekkään yleensä juo itseäni humalaan, niin silti haluaisin häissä jotain nauttia.
Vieraanne eivät tule muistelemaan häitänne lämmöllä jos viinaa ei ole. He muistavat ne tylsinä, jäykkis häinä.
Ihan oikeesti, mieti vielä.
Ja hauskaa oli. Ohjelmaa ja huumoria riitti, ruoka oli hyvää, juhlan tunnelman eteen oli tehty paljon töitä (koristelu, ruokalajit, toimiva plaseeraus jne...). Tuskin kukaan kaipasi alkoholia siinä tilanteessa.
Myönnän, itselläni oli etukäteen ennakkoluuloja onnistumisen suhteen, kun tiesin tilanteen. Turhaan.
Voi luoja mikä koettelemus... siis tilatkaa edes humppayhtye!
Viihdyn paikalla kauemmin jos on viiinaa tarjolla. Muuten mä en jaksa hymyillä tuikituntemattomillekin (ehkä) tuntitolkulla, ja esittää että on hauskaa. Ja en tosiaan lähde mukaan ainakaan mihinkään leikkeihin selvinpäin, kun ei ne kiinnosta hiprakassakaan pahemmin.
Kyllä häissä pitää tarjoilu pelata alkoholinkin puolesta, ja mä tykkään häistä jossa tapellaan. Ei siis tartte rinnuksissa kiinni olla, sellanen suusanallinenkin riita on viihdyttävää. Soppa pitää aina muistaa hämmentää huolella!
Tuttu ilmoitti, että " salaa" saa heidän häissään juoda, vaikkei alkoholia ollutkaan tarjolla erinäisistä syistä johtuen. Osalla porukasta oli omia viinoja, joita sitten ryypättiin rantasaunan terassilla lämpimässä kesäillassa ja käytiin välillä sisällä tanssimassa. Oli kivaa!
Toisilleen tuntemattomat ihmiset tuppisuina.... Siinä tulee kelloa vilkuiltua, milloin pääsee lähtemään.
Alkoholi keventää tunnelmaa, se on fakta.
Muuten ymmärrän hyvin, että ei haluta tarjota koko hääväelle alkoholijuomia, jos häät ovat ravintolassa ja siten siis ravintolahinnoillakin. Olipa oma kanta alkoholiin mikä tahansa. Olen ollut pari kertaa tällaisissa häissä ja siellä kun oli baari niin halukkaat saivat ostaa sieltä itse, mikä oli hyvä ratkaisu.
Jos häät taas ovat paikassa, jossa ei ole baaria ja jonne saisi tuoda itse juomat mutta mitään alkoholitarjoilua ei ole (ei edes boolia), veikkaan että moni lähtee jatkoille aikaisessa vaiheessa iltaa. Mutta jos se ei haittaa niin eipä siinä sitten mitään. Itse mielelläni juon hyvän ruuan kanssa punaviiniä eikä se tee minusta silti alkoholistia. Hääpäivälliselle sopisi tällainen alkoholitarjoilu, koska se jos mikä on juhla, ja kieltämättä pidän vähän tylsänä, jos sitä ei ole. Ei ole kyse alkoholista sinänsä vaan siitä mikä sopii juhlaruuan kanssa.
karatkaa kahden todistajan kanssa kirkkoon tai jotain
ja meininki oli kuin armeijassa. Ei viinaa, ohjelma pilkulleen järjestetty, paljon tylsiä puheita ja sen jälkeen " hauskoja" seuraleikkejä joihin pakotettiin osallistúmaan. Ei mahdollisuutta hyppiä pöydistä toiseen juttelemassa muiden kanssa kun istuttiin apikoillaan ohjelmaa seuraten kuin tinasotilaat. Ja niin, ei siis viinaa.