löysä kakka-oire?
Voisiko löysä kakka olla oire jostain allergiasta? Meillä 1,5v ei ole koskaan kakannut kiinteämpää, vaan aina löysää liejua. Kasvuseurannassa kävimme 1v 3kk iässä, mutta pieni notkahdus oli korjaantunut silloin. Nyt edessä 1,5v neuvola. Pitäisikö itse ottaa asia puheeksi vaikkei kasvussa mitään olisikaan?
Eli nyt puhutaan siis ihan oikeasti LIEJUkakasta JOKA KERTA, ei pientä vatsan löysyyttä vaan ihan liejua joka ainoa kerta. Pökäleitä lapsi ei ole kakannut koskaan.
Hän syö normaalia kotiruokaa ja juo ihan tavallista rasvatonta maitoa. Muista perheenjäsenistä allergiaa ei ole, mutta isällään keliakia.
Kommentit (3)
Hänen sisaruksilla on ollut allergisia oireita mutta mitään ei näy testeissä joten arvelin että tämä on samanlainen. Meidän esikoinen alkoi käyttää laktoosittomia tuotteita lastenlääkärin kehotuksesta koska hänellä vatsakipuja. Ajattelin että kokeillaan sitten tälle nuorimmallekin laktoositonta maitojuomaa ( maistuu tavalliselle maidolle, ei ole makeaa) ja löysä kakka loppui melkein heti. Nyt meidän kaikki 3 lasta juo tätä maitoa ja hajuhaitat ym ongelmat ovat loppuneet. Eli suosittelen kokeilemaan!
Hei! Ihan sattumalta visiteerasin vuosien jälkeen tällä palstalla. Ja kun sattui tämä viesti silmiin, päätin kertoa lyhyesti oman tarinamme.
Tyttärelläni oli syntymästä asti aivan sama vaiva eli uloste aina erittäin löysää ja lisäksi tuli valtavalla paineelle jopa 2 vaipan läpi (luulkoon liioittelijaksi kuka luulee, mutta tämä on täyttä totta). Edelleen tyttärelläni on vaikeita suolisto-oireita, mutta löysästä ulosteesta päästiin, kun eräs lääkäri suositteli käyttöönotettavaksi Symbioflor 1 ja 2 valmisteet. Tyttäreni oli tuolloin 2.5 vuoden ikäinen, eikä normaalia kakkaa ollut tehnyt kuin satunnaiset max viitisen kertaa elämänsä aikana. Aloitimme ohjeiden mukaisesti ensin Symbioflor 1 tuotteella, mikä on erittäin hyvälaatuinen maitohappobakteerivalmiste. Tahdon mainita, että myös muita maitohappobakteerivalmisteita olimme kokeilleet, laatutuotteita nekin apteekin mukaan, mutta aikaisemmista oli joko ollut pelkkää vaivaa tai sitten apua ei lainkaan. Kahden pullollisen jälkeen siirryimme myös lääkärin ohjeiden mukaan Symbioflor 2 valmisteeseen, mikä on kolibakteerituote. Näitä bakteereja ihmisellä pitäisi luonnollisesti olla suolistossa. Vuoden käytön jälkeen tilanne oli täysin korjaantunut. Tyttäreni on nyt 4.5 vuotias enkä ole käyttänyt hänellä kolibakteerivalmistetta noin vuoteen. Uloste on täysin normaalia sekä koostumukseltaan että väriltään.
Vielä kun pääsisimme häntä massiivisesti rajoittavista allergioista eroon, voisin todeta, että normaali elämämme olisi päässyt alkuun.
Jos tahdot, voit kirjoittaa minulle myös privana osoitteeseen: mayway et kotiportti.fi
Voimia kaikille suolistoallergian kanssa kamppaileville vanhemmille!
Viestisi oli ihan kun mun näppikseltä, paitsi meillä tehdään pökäleitä ehkä kerta kuussa... Ja kestovaipoista tuota liejua on inhottava hinkata päivittäin!
Keliakiaa meillä ei suvuissa ole, mutta mulla on pienenä ollut maitoallergia. Mä siis välttelen omalla lapsellani raakaa maitoa, mutta en jugurtteja yms.
Tuolla jugurtti -ruokavaliolla kun välillä tulee niitä pökäleitäkin :)
Välillä käytän gefilus -tuotteita, mutta ne aiheuttaa (varsinkin itselleni) kamalia ilmavaivoja ja sama vika on tytölläkin. Kakkaan niillä ei mun mielestä ole vaikutusta.
Meillä kyllä vanhemmatkin on ns. läpipaskoja, joten olen yrittänyt tuudittautua sillä. Mukavampihan tuo liejuskeida on kun ummetus?
Allergiaa löysä kakka tietty voi olla, mutta miten teillä vanhempien vessakäynnit? Miten oma ja miehen masu?
Viinirypäleillä testasin äskettäin " kiertonopeuden" ja se oli 8-12 tuntia, eli mielestäni suht OK??
Vertaistukea oikeastaan tarjoilen...