Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan joutunut sanomaan lapsille et syökää nyt koulussa oikein paljon, kun ruokarahaa on niin vähän?

Vierailija
23.01.2024 |

Tulipa vaan mieleen että oonkohan ainut jolla on oikeesti tällä hetkellä noin epätoivoinen tilanne..

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ainakin minun lapsuudessa, koulussa sai moni päivän ainoan aterian.

Vierailija
5/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen.

Vierailija
6/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Annan pojalle kouluun rahaa, koska käy välitunnilla hakemassa ruokaa kaupasta kun koulun ruuat ei kelpaa.

Vierailija
7/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilta pitäsi verottaa tuo täytenä ateriaetuna. Ai että mikä ulina siitä syntyisi, koska kouluruoka on ala-arvoista pjaskaa.

Vierailija
8/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilta pitäsi verottaa tuo täytenä ateriaetuna. Ai että mikä ulina siitä syntyisi, koska kouluruoka on ala-arvoista pjaskaa.

Niinhän se verotetaankin. Yläkoulun opettajat ostavat ruuan ihan rahalla.

Vierailija
9/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä opettajat joutuvat maksamaan ruuasta. Ateriaetuna verottaminen olisi heille itse asiassa parempi vaihtoehto nykytilanteelle.

Vierailija
10/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes täysi-ikäisenä lukiolaisena ymmärrän jo ilman mitään saunomisia että ilmaista ruokaa syödään niin paljon että seuraavan kerran syön kotona vasta iltapalan. Valitettavan moni koulukaveri jättää lounaan kokonaan syömättä ja hakevat lähikaupasta karkkia ja paitopistetuotteita.

Vierailija
11/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi ihan noin, ettei lapsi huolestuisi. Puhuisin siitä, että ruoka on kallista, ja jos syö kunnolla koulussa, säästyy kotona rahaa johonkin kivaan. Puhuisin myös siitä, että harvassa maassa tarjotaan lapsille ilmaista kouluruokaa, ja sitä pitää arvostaa. Myös ilmastonmuutoksen kannalta ruuan haaskaaminen on huono juttu.

Vierailija
12/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap hakenut apua kirkon diakonilta? Kuin juuri Yleltä, että jakavat EU-apuna lahjakortteja ruokakauppaan.

Vierailija
13/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono huoltaja. Tee enemmän töitä ja elätä pentusi.

Vierailija
14/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap hakenut apua kirkon diakonilta? Kuin juuri Yleltä, että jakavat EU-apuna lahjakortteja ruokakauppaan.

pitää kuulua kirkkoon. hihhulit sylkee ateistien ruokiin.

Vierailija
15/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on siirtynyt pelkkään vegeruokaan ja sitä eivät lapset syö... ja lapset opetetaan nyt siihen että vain rikkaaat saavat syödä lihaa se ei kuulu tavallisille lapsille...

Vierailija
16/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahneuttasi menit porsimaan, vaikka et edes kykene elättämään lastasi. voi lapsiparkaa.

Vierailija
17/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hoettiin ja saarnattiin noin, kun vanhemmat eivät osanneet hoitaa talouttaan (ostivat ylikalliin asunnon). Ja se oli kamalaa. Olisi ollut äärimmäisen noloa ahtaa kouluruokaa koko loppupäivän tarpeiksi ruokalassa, toisin kuin muut tytöt, ja siitä olisi kyllä kuullut. Ja kotona ei olisi muka saanut enää syödä. Eikä olisi mitkään jättiannokset keskellä päivää maistuneetkaan.

Vierailija
18/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi syö joka päivä koululounaan , olen neuvonut että jaksaa opiskella jos syö kunnolla . Teen kyllä hänelle joka päivä myös päivällisen vaikka olen pienituloinen , tavallista kotiruokaa . 

Vierailija
19/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut.

Vierailija
20/26 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lapsena tuota hoettiin ja moitittiin siitä, että koulupäivän jälkeen oli nälkä. Itse söin kunnon ateria, mutta kyllä opiskelu kuluttaa sen verran, että kotonakin on saatava ruokaa. Lapset otettava huostaan tällaisilta vanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi