Teettekö itse kastikkeet perunoille vai ostatteko valmiita purkkeja?
Kommentit (25)
Teen itse ruskeankastikkeen, paistan jauhot voissa ja lisään veden.
Teen kaikki kastikkeet tietenkin itse.
M57
Harvemmin meillä on kastiketta perunan kanssa. Kalapuikkojen ja kalan kanssa ruokalusikallinen kermaviiliä.
Murekkeen, lihapullien tai lihan kanssa lisukkeena salaattia tai öämpimiä kasviksia perunan kanssa.
Pastan kanssa tomaatti- tai kermapohjainen kastike.
Jauhelihastike tai nakkikastike ovat ainoat kastikkeet joita silloin tällöin teemme.
Teen itse kastikkeet, en tykkää kaupan kastikkeista.
Aina ruskea kastike, tai hyvää paseerattua tomaattia, basilikaa, oreganoa ja valkosipulia. Hollandaisen ostan kun sen tekeminen on tarpeettoman haasteellista.
Teen kastikkeet itse. Teen aina isomman erän kerralla, laitan rasioihin ja sitten pakastimeen.Kiva ottaa sieltä sitten tarvittaessa.
Mäkin tulin ihmettelemään, mitä valmiskastikkeita (siis ihan käyttövalmiita) on perunoille?
Onko olemassa jotain hyviä valmiskastikkeita perunoille? Jos on niin voisin kokeilla.
Teen ne perunatkin itse joten miksen kastiketta. Teen myös sen kattilan, ihan itse, tietenkin. Mitä?!?! Ettekö te muut tee?
Teen kaiken itse, sen uuninkin. Ja keittiökin siihen ympärille pitää ensin rakentaa. Toki se talokin pitäs ensin olla.
Teen itse. Kauppaan ollut tullut kermapurkkien viereen valmis ruskea kastike. Ok, menettelee jos on epätoivoinen tai todella kiire. Samoin oli currykastike tullut. Testasin myös sen, ja ehkä se jonkun mielestä on hyvää. Mulla jäi kokeilu siihen yhteen purkkiin.
Mutta tulipahan testattua. Mun mielestä on myös kalapuikkojen kanssa ihan parasta kermaviilipohjainen kastike.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin tulin ihmettelemään, mitä valmiskastikkeita (siis ihan käyttövalmiita) on perunoille?
Söin viimeksi tänään Jalostajan lihapullia kastikkeessa, purkkiruokaa, perunoiden kanssa.
Olen vähän masokisti.
Perunaa ja kastiketta. Raikas tuulahdus 70-luvulta. Kiitos ei.
🇺🇦🇮🇱
Kesällä teen voikastiketta sipulin kanssa, muuten syödään perunat meillä ilman kastiketta.
Kaffebulla kirjoitti:
Ääliö.
Kaffebulla kirjoitti:
Jaa, meillä kun syödään ruokia ihan monelta vuosikymmeneltä ja vuosisadaltakin. Joskus jopa pizzaakin, mikä on kai tuhansia vuosia sitten keksitty.
Teen erilaisia kastikkeita perunalle kuten ruskea kastike, pippurikastike, hollandaise, bearnaise, sipulikastike, sienikastike, stroganoff. Aika paljon riippuu siitä, mikä on proteiinin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa jotain hyviä valmiskastikkeita perunoille? Jos on niin voisin kokeilla.
Voita paketista, muut ovat pelkkiä tekovikoja.
Tein eilen Joppie-kastiketta uuniperunoille. Hollantilaiset suosivat ranskanpotuille Joppieta. Muutenkin teen kaikki kastikkeet itse. Ei ole väliä miltä vuosisadalta tai vuosikymmeneltä joku ruoka on, jos se on kerran hyvää ja itselle maistuu.
En oikein edes tajua, mitä kastikkeita tarkoitetaan. No joskus jos teen lohkoperunoita, saatan ostaa purkkibearnaisen.
Mitä ovat valmiit kastikepurkit perunoille? En ole ikinä nähnyt.
Jotain valmiskastikkeita on pastalle.